/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Alufælger
Fra : judithmichella
Vist : 516 gange
120 point
Dato : 17-07-03 22:41

Hej
Vi er kommet til at lave nogen grimme mærker i vores alufælger, er der nogen som ved om vi kan få dem lavet og hvem der kan lave dem og hvad det koster???

Accepteret svar
Fra : noisy_cricket

Modtaget 130 point
Dato : 17-07-03 23:40

det kommer an på hvor grimme de er...
hvis du har påkørt en kantsted med høj fart, kan det godt være at den er slået skæv, og du derfor skal smide dem ud eller sælge dem til en der bruger dem til markræs.
Tag i hjulcenteret og bed dem om at finde ud af om de er skæve i maskinen.. det koster ikk mere end 50 /100 kr..
vis det er små mærker kan man selv lave det hvis man har modpå det, man kan købe et reperationssæt med noget apesielt spartelmasse man kan smide på fælgene og slibe til med noget specielt sandpapir der følger med, derefter lakereer man det 4-6 gange med igen speciellak og derefter er man gdt kørende... jeg kener en der fik fjort det engeng, men kan desværre ikk huske hvor han fik det gjort henne.. men det var IKKE billigt..

Kommentar
Fra : geu

Dato : 18-07-03 06:29

En alufælg kan godt rettes, men det er et spørgsmål om hvor dyr en fælg det er. Om det kan betales sig at få det gjort. Men hvis det kun er risser, kan du tage ind til hvilken som helst værksted, og få dem til at tage dækket af fælgen, også køre ud til en autolaker og få ham til at male den.

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 18-07-03 10:06

hej igen.
det er nogen store/dybe hakker der er kommet i (Vi har ramt en kantsten i snevejr). De er ret dyre alofælgene så det er ikke lige nogen man smider ud (de koster omkring 15.000 kr.)

Kommentar
Fra : geu

Dato : 18-07-03 16:03

Hvor bor i ?? har en add på en i viborg der kan lave fælge, har fået rette en der oppe. Og den er 100% i orden

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 18-07-03 21:29

Vi bor i København

Kommentar
Fra : geu

Dato : 19-07-03 09:45

Det er jo lidt langt væk fra Viborg i Jylland... men den kan jo sendes, men ellers må i da have nogle stylingbutikker der over ; ) så må du ind og høre dem om de ikke kender nogen der kan trylle en fælg.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 20-07-03 23:41

Hvad med chipsaway (www.chipsaway.dk) .... de reklamerer med at de laver ridser og skrammer på alufælge. Siger du lige hvad du finder ud af .... jeg har selv samme problem med et af mine fælge

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 25-07-03 23:50

man kan faktisk købe noget alupading og selv repe den hvis man er god til at lege med det smat.

Godkendelse af svar
Fra : judithmichella

Dato : 02-01-05 13:09

Tak for svaret noisy_cricket.