/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Accepter svar / afslut spørgsmål
Fra : Franksp
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 17-07-03 22:01

Der er på KanDu utroligt mange "gode og korrekte svar" der aldrig er accepteret. Jeg får til stadighed mails på spørgsmål stillet i januar. februar og senere.
Troligt går jeg jo ind i spørgsmålet hver gang, og kan konstatere, at der er afgivet gode brugbare svar.
I temmelig mange tilfælde, stiller brugeren et spørgsmål. Der kommer en masse gode svar, nogle med et modspørgsmål om en uddybende forklaring, men spørgeren "er væk".
Måske er der en del af de nye brugere der ikke ved hvordan man gør. Se dette:

http://www.kandu.dk/dk/spg/18648

Jeg tror, emnet har været diskuteret før, men var det måske en idé, at et spørgsmål, efter en nærmere fastsat tid, blev lukket af KanDu????
Jeg vil gerne høre din mening.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-07-03 22:06

Jamen hvad hjælper det at Kandu lukker dem ? - der kan og vil da stadig komme mails forudsat nogen kigger på spørgsmålet.

Skulle Kandu så tildele pointene til den de synes - er det det du mener ?!?

og er det ikke det du mener - ja så ser jeg stadig ikke hvorfor spørgsmålene absolut SKAL være lukkede.

- men det er da rigtigt - det er lidt dårlig manerer at folk leder efter hjælp - får den og "sejler" videre, men skal vi ikke bare vælge at tro på det er som du siger : mange ved det ikke....

Fortsat god aften....

Karina

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 17-07-03 22:10

Jep du har virkelig ret, jeg har også tænkt meget over d. Man kunne godt sætte en slags tidsfrist på sine spørgsmål.
Måske er dr også mange spørgere dr er ligeglade når de først har fået deres svar? Men d r jo mærkligt at man ikke bare deler pointene ud, for de r jo blevet trukket lige så snart spørgsmålet r stillet, altså har man ikke mere selv nogen "gavn" af dem..

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-07-03 22:14

Hej Frank

Det med at kandu lukker spørgsmålet efter en nærmere fastsat tid, har
været afprøvet, dengang der var noget, der hed "Formodet svar".
Og resultatet var ikke sjældent, at der blev accepteret et svar, som var hen
i vejret.

Skal det fungere, må det derfor forudsætte, at kandu kun lukker spørgsmål,
hvor spørgeren udtrykkeligt har givet udtryk for, at han/hun har kunnet
bruge svaret.

Denne løsning vil dog sikkert kræve for meget af kandu´s team, men man
kunne måske forestille sig, at nogle pålidelige brugere meldte sig frivilligt
til at tage sig af dette?

Anden løsning kan jeg ikke se. Men du har ret i, at det er temmelig irriterende
med alle disse åbne spørgsmål, som reelt er besvaret.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 17-07-03 22:20

Man kunne også arrangere at man pr mail fik en påmindelse om sine spørgsmål efter en hvis tidsperiode, på den måde "glemte" man jo så ikke at lukke det, når et passende svar var givet.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 17-07-03 22:20

hejsa
jeg har også tænkt på det samme...............
Det man måske kunne gøre var at slette spørgsmål efter en fastsat tid, måske 2 måneder eller hvad ved jeg, og så var det ligegyldigt om det var besvaret eller ej.
Jeg personligt gider alligevel ikke sidde i en bestemt gruppe og kigge 10 - 20 sider igennem med spørgsmål,for evt at finde et svar for så er det alligevel nemmere selv at stille spørgsmålet.
Håber i forstår hvad jeg mener

m v h

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-07-03 22:21

NB! Når folk gør sig den ulejlighed at hjælpe ganske gratis,
så burde spørgerne helt ærligt også gide gøre sig den ulejlighed
at lukke spørgsmålet. For så indviklet er det altså heller ikke!

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 17-07-03 22:23

jeg giver dig helt ret i ovenstående, rellom

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-07-03 22:26

Måske kunne brugeren der kommenterer et spørgsmål, samtidig sætte en tidsfrist på kommentar-mails. Bare en idé.
Emesen.
Lige nu kunne jeg selvfølgelig afhakke ja tak.......... men så opnår jeg jo ikke at læse resten.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-07-03 22:34

Da jeg allerede har fået nogle rigtig gode svar, fordobler jeg mine afgivne point.
Hvis der kommer flere gode konstruktive svar, er jeg villig til at forøge de afgivne point en gang til.
Jeg vil tillade mig, at bruge jeres svar, i en henvendelse til KANDU.

Med venlig "Sommerhilsen"
Frank

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 17-07-03 22:35

Selv om et spørgsmål bliver lukket, er det kun for en periode - jeg ved ikke hvor længe -så bliver det åbnet igen og er frit tilgængeligt.
Og et spørgsmål bliver aldrig lukket mere, end at man kan købe svaret. D.v.s. hele tråden.
Så hvis man vil undgå disse kommentarar til "gamle" spørgsmål må man nok selv fjerne fluebenet, og sende et tomt indlæg.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 17-07-03 22:35

Selv om et spørgsmål bliver lukket, er det kun for en periode - jeg ved ikke hvor længe -så bliver det åbnet igen og er frit tilgængeligt.
Og et spørgsmål bliver aldrig lukket mere, end at man kan købe svaret. D.v.s. hele tråden.
Så hvis man vil undgå disse kommentarar til "gamle" spørgsmål må man nok selv fjerne fluebenet, og sende et tomt indlæg.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-03 22:40

Jeg kan egentlig godt lide sabelfisk's løsning (med modifikationer..) :

[citat]
Man kunne også arrangere at man pr mail fik en påmindelse om sine spørgsmål efter en hvis tidsperiode, på den måde "glemte" man jo så ikke at lukke det, når et passende svar var givet.
[/code]

Næh vel ? og hvis man ikke reflekterede på denne mail fra ADMIN på kandu, skulle 'los point' und 'sternen' deles mellem deltagerne i spørgsmålet. Svaret ville stå åbent, men pointene fordelt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-07-03 22:45

Nu må jeg lige ha' hjælp. I forbindelse med mit sidste indlæg, forøgede jeg mine point med 100. Jeg kan se, at de er trukket fra mine, men når du ser dem, står der stadig 100. Det burde være 200.
Har jeg gjort noget forkert???

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-07-03 22:50

Næh, ikke hvis du har fulgt den sædvanlige procedure med pointforøgelse.
Så må der være en eller anden form for kuk på kandu´s server.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-07-03 22:51

Ok - så afleverer jeg dem igen.
Emesen.
PS. Der står kun sølle 100 der oppe.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-07-03 22:52

Hej molokyle

Dit svar ka' jeg godt li'. Det er efter min mening, en go' løsning.

Frank

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 17-07-03 22:53

Molekyle> Jepper jeg synes at d r en god ide man deler pointene ud, hvis dr (efter en fastsat tidsperiode) ikke r reageret på påmindelses mailen. Dermed kan man som spørger også lade pointene blive fordelt, hvis man ikke kan bestemme sig for d bedste svar. Men d ville jo desværre også komme de folk tilgode som bare sidder og lukker lort ud på adskillige tråde, bare for at få opmærksomhed..

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-07-03 22:56

Søde emesen

Hvad fan... skal jeg gøre??????????????????????????

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 17-07-03 22:57

Godaften.....

Jeg syntes også der er problemer.. med at lukke de spørgsmål som ikke er besvaret rigtig

se fx.. http://www.kandu/dk/spg/10982

Jeg syntes det er skide træls at købe et spørgsmål og når siden så kommer frem. kan man ikke bruge det til en skid

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 22:58

Ja. og måske en note ved et sådant lukket spørgsmål : Spørgsmålet er lukket, men IKKE besvaret.

sabelfisk -> Gør 'folk' ikke det alligevel ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-07-03 22:59

emesen

"Din gamle nørd" kom så!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-07-03 23:02

Hej buck78

Kom igen. Dit link virker ikke. Der må være ej fejl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Frank

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 17-07-03 23:03

UPS mit link virkede ikke.. sådan er det når man køre på ipén og ikke navnet.. når det så skal skrive om kan man jo let glemme et .dk... denne virker http://www.kandu.dk/dk/spg/10982

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-07-03 23:06

Ja uha ja det er en stor tragedie ... der mangler 100 point ....

pyt med det hvis de alligevel går til den der svarer det du ville høre, for det kunne vi alle sammen have gjort.

Det bedste sagt i denne tråd er sagt af Rellom

[code]
NB! Når folk gør sig den ulejlighed at hjælpe ganske gratis,
så burde spørgerne helt ærligt også gide gøre sig den ulejlighed
at lukke spørgsmålet. For så indviklet er det altså heller ikke!

[/citat]

Det er nemlig rigtigt, SÅ filans svært er det altså ikke, og pyt med om de giver point - et simpelt "tak skal du have" er det vi ( jeg ) sætter mest pris på.

*suk*
Karina

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-07-03 23:07

Til rellom

Prøv lige at fortælle mig hvordan jeg forøger mine point. Så prøver jeg igen.
Jeg har mange tusinde, så jeg kan godt bruge af dem, men det er irriterende, når jeg har gjort som jeg tror er rigtigt, og jeg kan se at de er "fratrukket" min "saldo"

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 23:07

Aternativt kunne vi jo TÆPPEBOMBE 'folk' der ikke har svaret med påmindelser. Vi går alle ind i spørgsmål vi IKKE deltager i og påminder spørgeren om, det er tid at accepterer eller komme med yderligere kommentarer.
Surf igennem kategorierne og læg en påmindelse ! Skal det værer nogenlunde effektivt, skal være vi enige om det; f.eks hver den 1. i hver måned.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-07-03 23:11

Jeg synes godt om forslaget om at sende glemsomme spørgere en mail.

Men jeg synes ikke om, at pointene skal fordeles mellem samtlige deltagere
i tråden.
For på den måde ansporer man jo folk til at sjaske sitet til med
goddag-mand-økseksaft-kommentarer.

Iøvrigt vil mail-løsningen kun virke i de tilfælde, hvor der er tale
om glemsomhed.
Den vil ikke virke i de tilfælde, hvor spørgeren bare ikke gider foretage
sig mere, efter at han/hun har fået svaret.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-07-03 23:19

-> molokyle: hvorfor skulle vi dog bruge tid på at finde spørgsmål, som vi ikke har deltaget i?

mvh ans

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-07-03 23:22

I de spørgsmål, hvor jeg selv har leveret svaret, har jeg
en overgang gjort ligesom Frank: oplyst spørgeren om,
hvordan han/hun bar sig ad med at lukke spørgsmålet.

Men det afstedkom en række bøvede kommentarer fra andre brugere,
om at jeg bare var ude på at score pointene.

Og så gad jeg ikke det mere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 23:30

Rellom -> Go' da' man' økseskaft... Hva' sku' anspore til det? Sølle 20 div 10 = 2 point? I gennemsnit. Det er da vigtigere at spørgmålet bliver lukket end at man spilder tid og kræfter på et spørgsmål der aldrig bliver lukket eller hur?

ans -> Fordi: Samfundssind, socialisme, kommen hinanden ved, hjælpsomhed, samarbejde, solidaritet...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-07-03 23:32

Jeg syntes bestemt der er sagt mange gpde og rigtige ting i dette indlæg og vil da også bare tilføje: At hvis der skal laves en realistisk løsning inden for overskuelig fremtid, så skal det være en simpel løsning, lidt ala Molekyles ide'er.

Forslag som deling af point mellem aktørerne efter en periode er måske godt, men det kræver at Kandu laver en programstump der gør det muligt at dele point og den er som bekendt ikke lavet endnu.
Forslaget om at sende en mail efter en periode er ligeså en fremragende ide', men den kræver, tror jeg, også en del kode.
En simpel løsning kunne være at spørgsmål efter en lang periode (og den skal være så lang at spørgeren ikke føler hans spørgsmål ignoreret) simpelthen bliver slettet og pointene ryger i den sorte sæk- ud af systemet. Dette vil motivere spørgeren til at holde liv i hans spørgsmål og besvarede spørgsmål, som ikke er lukkede vil forsvinde fra databasen når der ikke er interesse for dem. Som option skal spørgeren have mulighed for at holde sit spørgsmål åben ved f.eks at forhøje med point (bare 1 point f.eks) så man ved at spørgeren stadig viser interesse.

Jeg mener dog som Rellom og Fnollerpige, at mange Kandubrugere bruger megen tid på at hjælpe for nogle cyberpoint, som der ikke kan bruges i den virkelige verden. Så et tak er på sin plads uanset om man har fået løst sit problem eller ej. Personligt glæder jeg mig hvergang nogle gider at bruge deres fritid på at hjælpe mig med mine problemer. --tør slet ikke tænke på hvad det ville koste, hvis man skulle give hver hjælper bare 100kr i timen

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-07-03 23:36

Hej Frank

Jeg husker ikke præcis, hvordan man bærer sig ad med at
forøge pointene, for det er snart længe siden, jeg selv
har haft brug for det.

Men så vidt jeg husker, står der simpelthen et
sted under spørgsmålet: "Forøg pointantallet" eller noget
i den dur.

Det gør man så, og klikker på "Send" - og så skulle den
være hjemme.

Men det er sikkert sådan, du allerede har gjort, og derfor
tror jeg, fejlen ligger hos kandu.

Samtidig er jeg dog ganske enig med Karina i, at 100 point
er rigeligt - så brug ikke mere tid på det.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-07-03 23:37

Specielt til fnollerpigen [Karina]

Hvad fa.... mener du med det:

citat begyndt:
"Ja uha ja det er en stor tragedie ... der mangler 100 point ....
pyt med det hvis de alligevel går til den der svarer det du ville høre, for det kunne vi alle sammen have gjort".

Nej, det er sgu ingen tragedie, jeg ved ikke hvad du mener med "det kunne vi alle sammen have gjort". Det bestemmer jeg da som spørger. Men når jeg nu engang er trukket for de ekstra point, skal de da også gå til "svareren".
Hvis mit emne ikke passer dig, "Accepter svar / afslut spørgsmål" og det tror jeg ikke
det gør, så lad dog være med at svare. Hvis du alligevel ikke kan nære dig, så prøv at læse de mange positive kommentarer, og tænk lidt over det.

Ja, undskyld "fnollerpige", men sådan kender jeg dig ikke.

Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-07-03 23:45

Godnat til alle.

Vi ses/høres/skrives videre i morgen.

Frank

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-07-03 23:48

Frank, så synes jeg, du skal sende en mail til kandu om problemet.
For et stykke tid siden kunne en spørger - desværre husker jeg ikke hvem -
"kun" sætte pointtallet til 200, selv om maximum er 500.

Det er sikkert det, der er sket igen.

Denne gang tror serveren bare, at max. kun er på 100, så det må
kandu lige gå ind og justere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 23:48

Ok. ...går også på puden :_/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-07-03 23:55

Sikke et sprog ....

Kender og kender

jeg skrev sådan fordi fordi fordi : "du skrev noget om der er kommet mange gode svar indtil videre, så jeg smider lige 100 point mere på" ( som om at flere point giver bedre svar ) DET har jeg nok misforstået, men har set det før herinde.......

og så var det liiige jeg mente : er det et bestemt svar du leder efter ?

Du behøver ikke undskylde noget som helst.

Alles in ordnung - jeg er bare så på nippet til at brække mig over de her hulens point og de problemer de giver.

og ang. uha uha udtalelsen .... så virkede det som om du gik i panik da de 100 i forhøjelsen gik tabt, og vi alle nær var druknet i ????????????????????????????? og !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - godt nok er det her kommunikation baseret på SKRIFT MEN DET ER LIGESOM DET MED STORE BOGSTAVER - det virker som om man råber .... og alle de der tegn, som om man næsten er gået i PANIK !!!!!!!!!!!!!!!!

der er jo ingen fare på færde fordi sølle 100 point går tabt, denne debat kunne sagtens være taget til et enkelt point.

Hvorfor er det vi skal have 100-200-300-400 point for at tale sammen om ting der i vores allesammens interesse - er det for at give 500 point, og så dem der bare vil se hvad der sker her på Kandu skal betale 50 point for at se med i denne tråd ( som jo selvfølgelig bliver lukket før nogen kan nå at sige "prutbanan" !!

*suk*

jeg stemmer for at pointene skulle fjernes elimineres bortskaffes ......

og så får vi se hvad der er tilbage ....

Karina

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 18-07-03 00:07

Molekyle> Ja selvfølgelig vil dr altid være "folk" der lukker lort ud lige meget hvad, det var jo ikke d jeg skrev! Jeg skrev bare at hvis pointene blev fordelt ville d også komme de "folk" til gode... Forstår du?

Jeg holder stadig ved mit forslag om en påmindelses mail, kunne jo også slå den sammen med ideen om at lukke et spørgsmål efter et hvis tidsrum.
Altså man kunne give alle spørgsmål en hvis tidsperiode, fx 14 dage/ 1 måned.
Når tiden nærmede sig kunne spørgeren modtage en mail, hvori han/hun blev mindet om at der var et svar dr skulle accepteres. Her skulle man dog også have mulighed for at forlænge denne tidsfrist, hvis man mente at tråden stadig var "varm".
På den måde var d stadig spørgeren der bestemt hvorlænge spørgsmålet skulle stå åbent, men han/hun ville også få påmindelser om d, hvis spørgsmålet skulle være "glemt".
Hvis dr ikke er blevet accepteret et svar af den simple grund, at spørgeren ikke gad, ville man ved denne påmindelses mail nok ikke gide at forlænge tidsfristen, men blot uddele pointene så man fik lukket spørgsmålet.
På den måde kunne man også se at spørgeren til et gammelt spørgsmål, stadig var interesseret, hvis personen forlænger tidsfristen, og at det ikke bare r et "glemt" spørgsmål.

Hvis tidsfristen nåede at udløbe, uden at point var uddelt eller tidsfrist forlænget, så kunne pointene blive fordelt blandt svarerne ELLER lagt i en fælles pulje, og blive uddelt til "månedens bedste tip". Hvor kandu kunne have et fast "beløb" på fx 20 point, og alt derud over, fra "glemte" spørgsmål ville så være en "bonus".

God nat til alle

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-07-03 00:14

Og jeg stemmer for, at pointsystemet skal bevares.

Hvis man afskaffer alt, hvad der giver problemer,
bliver der jo kun det kedelige tilbage.

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 18-07-03 00:23

Pyha r vist træt, min sidste kommentar var en pærevællig af nutid og datid.. hmm..

Fnollerpige> tjo du har på en måde ret, alt det point ræs r rimelig opkørt, men ville det ikke ende som et ganske almindeligt chat forum hvis de blev fjernet? Det er jo for at få en anderledes side at de r her. Det r da også meget hyggeligt at får tildelt nogle point for et godt svar. Der hvor problemet med de stor point diskussioner kommer ind, r jo fordi der også bliver udlovet point til spørgsmål, hvor svaren egentlig ikke kan vurderes.
Fx. er det jo meningen vi kan give hinanden point, for et svar på et spørgsmål der nager os/ eller noget der giver problemer i den "virkelige verden". Men nu er mange af spørgsmålene jo begyndt at omhandle dette forum og dem dr bruger det, som fx. spørgsmålet "er ram2 ikke bare en nar" eller spørgsmål som dette her ("Accepter svar / afslut spørgsmål") Som du selv siger, vi burde jo godt kunne snakke sammen, uden at der er point i sigte. Helt enig, men pointsystemet r vel oprindeligt ikke til snakken, men de "rigtige" spørgsmål. (altså dem om ting i hverdagen). Jeg håber jeg har været forståelig, jeg har på fornemmeren at jeg har svaret lidt snørklet.. Men sådan er d jo når d meste af hjernen sover

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 18-07-03 00:51

Øv Øv alle r gået til ro.. nå men så må jeg jo også bare lukke mine to funklende øjne i.. *ss*
Der r ikke meget ved at læse sine egne svar om og om igen

Sov godt, mange varme sommernats hilsener Mig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-07-03 05:45

Kære Manse9933,

Der er kommet et nyt spørgsmål fra "Franksp":
"Accepter svar / afslut spørgsmål" i kategorien "Smalltalk"

Spørgsmålet er sat til 100 point,
og kan du svare på det inden for én time,
giver kandu.dk dig 10 ekstra point!!

Skynd dig ind på:
http://www.kandu.dk/dk/spg/18935

Med venlig hilsen

service@kandu.dk

Ønsker du ikke længere at abonnere på denne service,
kan du afmelde den her:
http://www.kandu.dk/dk/allabon.asp
HUSK!!
Du kan klikke på "Accepter som svar" til højre over den kommentar, du vil acceptere som svar.
For at lukke spørsmålet.

f.eks

Manse9933

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-07-03 07:08

Hej Frank
Nu har jeg desværre ikke tid til at gennemlæse alle de indkomne svar, men kan da svare følgende på dit spørgsmål.
Pointsystemet er som glasperler for indianere i general Custers tid - for nogen har de værdi, og for andre betyder de intet. Jeg har selv været i kategori 1 men er med tiden blevet "voksen", så nu er jeg overgået til kategori 2.
Hvad angår det med at 'ens svar ikke bliver accepteret eller spørgsmålet aldrig bliver lukket. Ja... den har været inde og vende 117 gange før - og enig det er pi*** irriterende. Kandu er nok på nuværende tidspunkt klar over problemet, men af en eller anden teknisk (programerings) årsag, så har de ikke gjort noget ved det. Løsningen ville jo være, at slette spørgsmålet efter f.eks 1-2 måneder, men så kan andre jo ikke se et evt. godt svar.
I min lille verden, så skulle der en "timer" på, efter 1 måned, så blev spørgeren trukket yderligere samme antal points, efter 2 måneder dobbelt så mange og så fremdeles - det kunne sikkert "vække" et par stykker, men igen ramme nogle uskyldige, så sletning af åbne spørgsmål efter 1-2 måneder er nok den bedste løsning, også selv om spørgsmålet vil gå tabt for andre. De eller man kan jo bare spørge igen.
Det var bare lige det... og min liste over "ikke accepterede" - uha' uha... den er lllaaannnggg

Hygge og fortsat god dag til jer alle
Søren (på jobbet t.o.m. 24/7-03)

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 18-07-03 09:04

>>>Sabelfisk ...
forstår godt hvad du skriver - så snørkelt er det altså slet ikke

og jo kan osse godt se der er lidt "for" point, men er som sagt, selv "imod"... men pyt nu med det - tråden her handlede om hvordan man kunne få folk til, at lukke deres spørgsmål når de menes at være færdig-besvaret.

- og det er jo lige det ....

Karina
God weekend allesammen

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 18-07-03 10:40

Hmm.. tråden gløder ikke så meget mere hva?..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-03 11:22

sabelfisk -> Skulle du måske så ikke boge den lidt i HTML?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-03 11:34

Jeg har besluttet mig for at kikke lidt rund i; som CLAN siger :

[citat]
..min liste over "ikke accepterede" - uha' uha... den er lllaaannnggg
[/code]

Selvom der måske sker det som Rellom nævnte :

[citat]
Men det afstedkom en række bøvede kommentarer fra andre brugere,
om at jeg bare var ude på at score pointene.
[/code]

Jeg løber chancen i de 'ældste' af dem. Man kan jo altid uddybe selv det bedste svar. Så vil spørgeren da i det mindste få en mail, hvis han/hun nu skulle være : 'kommet fra det'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 18-07-03 11:35

Jamen du går bare til den molokyle, du kan jo altid melde tilbage hvad der kom ud af det .....

God jagt

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-07-03 16:32

Manse9933´s forslag om at spørgeren ved hver ny kommentar får
en påmindelse om, hvordan man lukker spørgsmålet, synes jeg rigtig
godt om.
Dels har det den store kvalitet, at det kan sættes i værk uden
yderligere ændringer, og dels er jeg ikke i tvivl om, at det vil virke
i rigtig mange tilfælde.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-07-03 17:15

Jeg stemmer på en påmindelse og evt. mulighed for at afbryde for flere mail's uden at skulle kommentere et eller andet fjollet.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-07-03 17:31

Iøvrigt skrev jeg for nogle måneder siden et tip om sagen:
http://www.kandu.dk/dk/tip/3700
Problemet med den slags tip er bare, at de kun virker,
så længe de står under "Seneste 25".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-03 23:00

Jeg er på linie med manse9933 og emesen. Man kan også gøre 'lidt' selv. Se nedenfor :

fnollerpige -> Jeg fik lidt ud af det. Jeg gik 'pænt' ind, kommenterede og fik respons. F.eks et spørsmål om syge diskus fisk : http://kandu.dk/dk/spg/17782 Det havde stået og hygget sig i tre uger. Jeg blev helt nervøs for de stakkels fisk

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 19-07-03 21:58

Tak for svaret molokyle.