/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Funky eller Star Traffic!
Fra : MaxiSmiley
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 29-12-01 18:48

Hvad skal man vælge??

Polini anbefaler star traffic på Polini kit3, men hvis man tuner sin scooter meget (og der stadig sidder kit3 på) vil et Funky udstødning så ikke være bedre??

Der står i polini´s katalog (traffic): Denne udstødning bruger vi til alle STANDARD cylindre op til Kit3 hvor udseende vægtes mere!!
Traffic og Funky er de to udstødninger der ligger tættest på hinanden i forhold til effekt... ikke sandt??

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 29-12-01 19:20

Min bror har lige køb en Benneli 491, og over vejer meget at skifte maxi´en ud med sådan scooter! Og han står nemlg i dette "dilemma" han har store planer for sin 491´er!! Han har kassen iorden så deeet...

Vi er nemlig to om den samme bruger herinde!!!

That´s why det lyder som om jeg er lider af personligheds spaltning!!

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 29-12-01 19:23

Glemte lige noget!!! Kommer her... Vi har udarbejdet en plan over hvad han/vi vil have på af tundele!

Polini 47mm sport:
Polini Funky eller Star traffic:
Polini Remskive:
Arreche 21mm karburator
El-choker (Arreche)
Malossi Membranhus
Variomatic (malossi)
Gearing
Indsugnings Studs
Dyse # 95
Luftfilter 36 mm short-straight

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-01 21:08

"MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal man vælge??
>
> Polini anbefaler star traffic på Polini kit3, men hvis man tuner sin
> scooter meget (og der stadig sidder kit3 på) vil et Funky udstødning så
> ikke være bedre??
>
> Der står i polini´s katalog (traffic): Denne udstødning bruger vi til
> alle STANDARD cylindre op til Kit3 hvor udseende vægtes mere!!
> Traffic og Funky er de to udstødninger der ligger tættest på hinanden i
> forhold til effekt... ikke sandt??
For race.. Den er i orden! meget bedre end star traffic.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-01 11:30

> "MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > Hvad skal man vælge??
> >
> > Polini anbefaler star traffic på Polini kit3, men hvis man tuner sin
> > scooter meget (og der stadig sidder kit3 på) vil et Funky udstødning så
> > ikke være bedre??
> >
> > Der står i polini´s katalog (traffic): Denne udstødning bruger vi til
> > alle STANDARD cylindre op til Kit3 hvor udseende vægtes mere!!
> > Traffic og Funky er de to udstødninger der ligger tættest på hinanden i
> > forhold til effekt... ikke sandt??
> For race.. Den er i orden! meget bedre end star traffic.
Han snakker kun Polini Sport, og ikke Corsa og videre op ad...

Ang. de 2 udstødninger ved jeg ikke helt, jeg har selv en Star Traffic, og
den yder godt.

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-01 15:45

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Han snakker kun Polini Sport, og ikke Corsa og videre op ad...
>
> Ang. de 2 udstødninger ved jeg ikke helt, jeg har selv en Star Traffic, og
> den yder godt.
Selv om det kun er sport, ville en for race give større topfart end funky og
star traffic, på et kit sport og selvfølgelig også corsa. Det er virkelig
det værd at ofre lidt mere på en potte, så kan du jo også altid opgradere
til corsa cyl. hvis du har lyst!
:)

--
Cellkey.dk fjerner simlåsen på din nokia telefon.
3210 vibratorer installeres + de 2 ekstra spil i visse modeller.
Unlock, 70kr.
Vibrator i 3210 (ekstra spil) + unlock, 100kr
Området er københavn, mulighed for "udrykning" i københavn, for en meget
rimelig pris.
Du kan besøge vores hjemmeside, eller ringe på tlf. 24667883.

- CELLKEY.DK

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-01 16:03

Jeg vil anbefale et Funky..

Jeg har prøvet en jog med orginal karburator, 47mm polini alu, Polini Evo
variator, Star Traffic..

Den tog vildt mange omdrejninger, men kunne knap nok gå på baghjul.
Så skiftede vi til et Next rør, og den gik for vildt på baghjul, og kører
ca. 10km / t hurtigere..

Men det er egentlig også logisk nok..

Med Star Traffic anbefaler de at man bruger det sammen med en EU, eller
orginal cyl. Men pga der var monteret 47mm og den tog så mange omdrejninger
så lavede dem så meget udstødning at røret ikke kunne komme af med det, da
vi så skiftede til et next kunne der komme meget mere igennem og der blevet
ikke lavet så meget tilbage slag af udstødning (det er kommer tilbage til
cylinderen) og det lød KANONT godt!

Mvh Michael
"CellKey.dk" <ecstacy@ofir.dk> wrote in message
news:a0n9ak$j57$1@sunsite.dk...
>
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> > Han snakker kun Polini Sport, og ikke Corsa og videre op ad...
> >
> > Ang. de 2 udstødninger ved jeg ikke helt, jeg har selv en Star Traffic,
og
> > den yder godt.
> Selv om det kun er sport, ville en for race give større topfart end funky
og
> star traffic, på et kit sport og selvfølgelig også corsa. Det er virkelig
> det værd at ofre lidt mere på en potte, så kan du jo også altid opgradere
> til corsa cyl. hvis du har lyst!
> :)
>
> --
> Cellkey.dk fjerner simlåsen på din nokia telefon.
> 3210 vibratorer installeres + de 2 ekstra spil i visse modeller.
> Unlock, 70kr.
> Vibrator i 3210 (ekstra spil) + unlock, 100kr
> Området er københavn, mulighed for "udrykning" i københavn, for en meget
> rimelig pris.
> Du kan besøge vores hjemmeside, eller ringe på tlf. 24667883.
>
> - CELLKEY.DK
> --- --- ---
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-01 17:17

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message
news:a0nac5$1rhu$1@news.cybercity.dk...
> Jeg vil anbefale et Funky..
>
> Jeg har prøvet en jog med orginal karburator, 47mm polini alu, Polini Evo
> variator, Star Traffic..
>
> Den tog vildt mange omdrejninger, men kunne knap nok gå på baghjul.
> Så skiftede vi til et Next rør, og den gik for vildt på baghjul, og kører
> ca. 10km / t hurtigere..
>
> Men det er egentlig også logisk nok..
>
> Med Star Traffic anbefaler de at man bruger det sammen med en EU, eller
> orginal cyl.
>
Tror Du skal droppe de nisseøl!

Next er en 50 cc potte, og Star Traffic er lavet til Polini Kit3 47 mm
(Sport) kittet!

--
Glædelig jul og godt tub'år *<
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com
ICQ# 54047619

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-01 17:31

> Next er en 50 cc potte, og Star Traffic er lavet til Polini Kit3 47 mm
> (Sport) kittet!
>

About time!
Jeg vil altså oz mene at Star Traffic er lavet til Polini Sport(Kit3), men
husk lige at fjerne begrænsningerne i Star Traffic først, eller giver den
ingenting...

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-01 17:27

"Rapper" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse
news:3c2f3ddd$0$62873$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> >
> > Med Star Traffic anbefaler de at man bruger det sammen med en EU, eller
> > orginal cyl.
> >
> Tror Du skal droppe de nisseøl!

Tror squ ikk det kun er nisseøl, man pisser sig vidst ihjel før man kna
finde på at fyrer sådan noget af

--
Michael Frederiksen
Honda SFX @ CTD
Honda SFX @ underopbygning
overvejer kraftigt at købe en baby gixxer til at skrue lidt på indtil jeg
blir 18

Godkendelse af svar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 30-12-01 17:47

Øhh... hva fa´n ska man skrive??

10-4 14 iorden!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-01 17:36

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:KfHX7.6772$Zm5.784537@news000.worldonline.dk...
> > Next er en 50 cc potte, og Star Traffic er lavet til Polini Kit3 47 mm
> > (Sport) kittet!
> >
>
> About time!
> Jeg vil altså oz mene at Star Traffic er lavet til Polini Sport(Kit3), men
> husk lige at fjerne begrænsningerne i Star Traffic først, eller giver den
> ingenting...
>
Lol, ja. Det er nok det manden har glemt

--
Glædelig jul og godt tub'år *<
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com
ICQ# 54047619

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-01 18:42

> > About time!
> > Jeg vil altså oz mene at Star Traffic er lavet til Polini Sport(Kit3),
men
> > husk lige at fjerne begrænsningerne i Star Traffic først, eller giver
den
> > ingenting...
> >
> Lol, ja. Det er nok det manden har glemt
>
> --
Håber jeg ikke, må sq være alt for pinligt så :)

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-01 20:11

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
news:a0nac5$1rhu$1@news.cybercity.dk...
> Jeg vil anbefale et Funky..
>
> Jeg har prøvet en jog med orginal karburator, 47mm polini alu, Polini Evo
> variator, Star Traffic..
>
> Den tog vildt mange omdrejninger, men kunne knap nok gå på baghjul.
> Så skiftede vi til et Next rør, og den gik for vildt på baghjul, og kører
> ca. 10km / t hurtigere..
>
> Men det er egentlig også logisk nok..
>
> Med Star Traffic anbefaler de at man bruger det sammen med en EU, eller
> orginal cyl. Men pga der var monteret 47mm og den tog så mange
omdrejninger
> så lavede dem så meget udstødning at røret ikke kunne komme af med det, da
> vi så skiftede til et next kunne der komme meget mere igennem og der
blevet
> ikke lavet så meget tilbage slag af udstødning (det er kommer tilbage til
> cylinderen) og det lød KANONT godt!
Jir den bedste forklaring længe.. NOT ! Problemet med det du skriver er, at
expansionsudstødninger
normalt arbejder ved højere omdrejninger end alm. udstødninger.
Hvis i nu havde tilpasset rullevægten til udstødningerne i prøvede, ville
startraffic havde været bedre !

>
> Mvh Michael

/Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-02 16:36

Det er lidt svært at tilpasse rullerne i en Evo variator da der kun findes
en slags!

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
news:HBJX7.109$FC4.5144@news.get2net.dk...
>
> "Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> news:a0nac5$1rhu$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg vil anbefale et Funky..
> >
> > Jeg har prøvet en jog med orginal karburator, 47mm polini alu, Polini
Evo
> > variator, Star Traffic..
> >
> > Den tog vildt mange omdrejninger, men kunne knap nok gå på baghjul.
> > Så skiftede vi til et Next rør, og den gik for vildt på baghjul, og
kører
> > ca. 10km / t hurtigere..
> >
> > Men det er egentlig også logisk nok..
> >
> > Med Star Traffic anbefaler de at man bruger det sammen med en EU, eller
> > orginal cyl. Men pga der var monteret 47mm og den tog så mange
> omdrejninger
> > så lavede dem så meget udstødning at røret ikke kunne komme af med det,
da
> > vi så skiftede til et next kunne der komme meget mere igennem og der
> blevet
> > ikke lavet så meget tilbage slag af udstødning (det er kommer tilbage
til
> > cylinderen) og det lød KANONT godt!
> Jir den bedste forklaring længe.. NOT ! Problemet med det du skriver er,
at
> expansionsudstødninger
> normalt arbejder ved højere omdrejninger end alm. udstødninger.
> Hvis i nu havde tilpasset rullevægten til udstødningerne i prøvede, ville
> startraffic havde været bedre !
>
> >
> > Mvh Michael
>
> /Thomas
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-02 17:41

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
news:a0v9dl$n6a$1@news.cybercity.dk...
> Det er lidt svært at tilpasse rullerne i en Evo variator da der kun findes
> en slags!
>
1. læs www.usenet.dk du qouter af shit, og det pis irriternde at glo på.
2. læs hvad der står, der står rulleVÆGTEN!!

> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
> news:HBJX7.109$FC4.5144@news.get2net.dk...
> >
> > "Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> > news:a0nac5$1rhu$1@news.cybercity.dk...
> > > Jeg vil anbefale et Funky..
> > >
> > > Jeg har prøvet en jog med orginal karburator, 47mm polini alu, Polini
> Evo
> > > variator, Star Traffic..
> > >
> > > Den tog vildt mange omdrejninger, men kunne knap nok gå på baghjul.

for lette ruller??

> > > Så skiftede vi til et Next rør, og den gik for vildt på baghjul, og
> kører
> > > ca. 10km / t hurtigere..

Det passer meget godt med at du har haft for lette ruller i sammen med star
trafficen!!

> > >
> > > Men det er egentlig også logisk nok..
> > >
> > > Med Star Traffic anbefaler de at man bruger det sammen med en EU,
eller
> > > orginal cyl. Men pga der var monteret 47mm og den tog så mange

Er du dum??? Star Traffic er lavet til Polini SPORT/kit3... den er er god på
org cyl, men genial på sport kit

> > omdrejninger
> > > så lavede dem så meget udstødning at røret ikke kunne komme af med
det,
> da
> > > vi så skiftede til et next kunne der komme meget mere igennem og der
> > blevet
> > > ikke lavet så meget tilbage slag af udstødning (det er kommer tilbage
> til
> > > cylinderen) og det lød KANONT godt!
> > Jir den bedste forklaring længe.. NOT ! Problemet med det du skriver er,
> at
> > expansionsudstødninger
> > normalt arbejder ved højere omdrejninger end alm. udstødninger.
> > Hvis i nu havde tilpasset rullevægten til udstødningerne i prøvede,
ville
> > startraffic havde været bedre !
> >
> > >
> > > Mvh Michael

--
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 70 Km/t
Technigas Next
Polini Air Wheel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-01-02 22:51

Havde en Funky på et Eurocilindro 47,6 alucylinder, og den lød f.... godt!!
Prøv at forestille dig at komme kørende igennem en mindre gade med halv-høje
huse, med ca. 10 km/t, for derefter at vride gashåndtaget i bund og ræse op
i fart.... damn en lyd..!!
Da det hele først var indstillet rigtigt kørte den også som en drøm (På mit
kit hvertfald). Men da jeg aldrig har prøvet StarTrafic'en, kan jeg ikke
anbefale den ene frem for det anden.

Hvis det lydmæssige har noget at sige, vil jeg klart anbefale Funky'en frem
for StarTraffic'en. De scootere jeg har hørt med StarTraffic lød mest som en
org. udstødning, der knaldede lidt ekstra (nu kender jeg heller ikke
konfigurationen af dem jeg har hørt, men det kan nemt være de lyder fede nok
sammensat med et Kit3)

--
- Neser
Neser@neser.dk

"A' er ikk' fuld, bare lidt swimmel!!" (Martin 18 år)
"Menigheden er dem, der holder med præsten." (Mie 8 år)
"Præster skal bl.a. være med til fødsel og dåb og konspiration og
begravelse." (Christoffer 8 år)
"Reeza tror ikke på Gud, han tror på Allan." (Kate 6 år)
"Når klokken er 12 vender alle sig mod Mekka og bider i kvasterne på
tæppet." (Raymond 7 år)

Kommentar
Fra : rasmushimself

Dato : 02-02-05 17:05

Hvordan kan man skaffe et polini katalog? link