/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Kompetencer i forb. med skolestart
Fra : calista
Vist : 501 gange
200 point
Dato : 17-07-03 16:55

Er der nogle der ligger inde med en liste over, hvilke kompetencer børn forventes at have når de starter i skole??
Har søgt på nettet, men har desværre ikke fundet "listen".
Fik den engang udleveret, da vi skulle tage stilling til, om hvorvidt mit ældste barn skulle starte i BH. klassen eller vente et år. Det er nu 3 år siden, og jeg har sikkert smidt listen ud, men hvor om alting er, så er der nu en der meget gerne vil læse denne liste, idet hun passer sine børn selv:)

Er der mon nogle der kan hjælpe mig/ os??

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 17-07-03 17:12
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-07-03 17:20

Da min søn skulle starte havde jeg den ide at han var 100% parat, men børnehaven mente han havde for meget krudt i røven
Jeg blev opfordret til at kontakte skolens sundhedsplejerske som kørte en test på ham, og resultatet blev at han ventede et år

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-07-03 17:44

Du kan her hente en rigtigt god og udførlig pjece om skolemodenhed:
http://www.ryvang2.dk/skolemodenhed.doc

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 17-07-03 21:24

Undervisningsministeriet/socialministeriet har udarbejdet en piece: En god start til alle børn.

Du kan finde den ved at søge på www.undervisningsministeriet.dk derefter udgivelser og til sidst publikationer.

Måske kan du finde svaret der.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 19-01-04 12:17

Tak for svaret ans.