/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Optagelse af streams
Fra : worg
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 17-07-03 13:00

hej, jeg har hentet WMR 7.0 (Windows Media Recorder) så jeg kan optage streams.

Problemet er dog at den selvfølgelig kun optager filer der afspilles i Media Player.

Findes der lignende programmer som kan optage QuickTime streams og RealOne streams?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-07-03 13:36

Hej worg

Ja det gør der. Der findes netop 1 program. Programmet er blevet ulovligt i USA pga. af retighederne fra RealNetworks inc. Programmet supporteres heller ikke mere og er meget svært at finde, men du kan snuppe det her:

http://www.afterdawn.com/software/audio_software/audio_tools/streambox_vcr.cfm

mvh srhansen

Kommentar
Fra : worg

Dato : 18-07-03 16:16

Hej srhansen,

tak for linket........ men nu er jeg ikke nogen haj til sådanne programmer......... hvordan får jeg det til at virke?

Jeg har unzippet og når jeg kører programmet vcr (går ud fra det er det som jeg skal)...... kommer der en registrering. Men den bliver ved at sige "registring account in streambox.com please wait" indtil den efter nogle minutter siger "connection timed out" og "error 10060 connecting to server"

hvad gør jeg galt?

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-03 18:15

Hej worg

Jeg har nu selv hentet programmet og fundet ud af at problemet er at det er pakket 2 gange, du skal gøre følgende:

1. unzip hele skidet til et bibliotek
2. Du vil nu se i dette bibliotek, at der ligger yderligere en pakket fil nemlig StreamBoxVCR1.0Beta3.1StealthMulderFix.zip
3. udpak denne zip til samme bibliotek som ovenfor
4. Du vil nu se at du har fået yderligere et program der hedder noget med fr_svcr1b.... dette er et fix til programmet vcr.exe, da firmaet bag streambox's server ikke længere er aktiv.
5. start dette program (fr_svcr1b....)
6. I programmet skal du nu enten trække programmet vcr over i eller angive stien til vcr.exe i indtastningsfeltet
7. Tryk på start og nu virker vcr.exe
8. I vcr.exe programmet, skal du nu bare skrive noget volapyk i felterne. Programmet vil ikke forsøge at kontakte den ikke eksisterende server mere.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : worg

Dato : 19-07-03 10:45

Tak Tak Tak..... Tusind tak for hjælpen!

Yeps, nu fungerer der....... nu er problemet bare min mangel på teknisk snilde. (det var vidst også mit problem før)

Hvordan er det lige at jeg optager streams'ene.

Med WMR sætter man den bare på "recording" og så starter det stream man ønsker optaget, men efter at have prøvet det samme med Streambox virker det ikke....... hvordan gør man?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 19-07-03 21:50

Ups, det kan jeg ikke huske !

Kan du henvise til nogle streams ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : worg

Dato : 21-07-03 14:27

Har selv løst problemet............

ingen mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : worg

Dato : 21-07-03 17:26

Igen selvfølgelig....... "igen mange tak for hjælpen"