/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Pandekager
Fra : Tulletine
Vist : 820 gange
100 point
Dato : 17-07-03 00:30

Hej,

Jeg har en del færdig blandet pandekage-pulver af mærket Vermont organic pancakemix.
Færdigblandingen på 200g skal blandes med ½L mælk.
Blandingen indeholder: hvedemel, rørsukker og salt.
Jeg vil gerne lave amerikanske pandekager ( små men luftige og høje).
Kan jeg bruge denne færdigblanding og tilsætte bagepulver ?
Eller skal der andet i ?
Hvis det er bagepulver, hvor meget ?

På forhånd mange tak.

Kh.
TulleTine

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-03 00:37

Egentlig er det æggene der gør at det hæver, men hvis du har meget af det der pandekagemix, så prøv at tilsætte en halv tsk bagepulver til 200 gram og bag dem på en lille pande. Vil tro der skal ca en halv deciliter på til hver pandekage.

Mvh

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 17-07-03 00:41

Kan jeg tilsætte mindre mælk og så et æg i stedet for at opnå effekten ?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-07-03 00:43

hmmm...det ved jeg ikke rigtig når det er sådan noget færdigblandet stads... skal vi ikke hellere finde en rigtig opskrift til dig på nettet?

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 17-07-03 00:52

Ellers mange tak - pointen er at jeg skal have brugt det stads - nu er det jo købt og bragt hjem ...........

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-07-03 01:12

så prøv med bagepulveret! det kan ikke gå helt galt! jeg er bange for om det bliver for æggekageagtigt hvis du tilsætter dem i blandingen!

Velbekomme...skriv hvordan det går

mvh

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 17-07-03 01:59

Mit råd er, at du forærer stadset til én, der gerne vil lave almindelige pandekager, og laver din egen dej.
Det er meget let og smager meget bedre.
frieda

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-07-03 07:02

Hej opskriften på amerikanske pandekager finder du på www.arlafoods.dk/brunch

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 18-07-03 20:07

Hej. Hvis du har fået løst dit problem kunne du så være rar at lukke spørgsmålet ?

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 18-07-03 21:32

Hvorfor haster det så meget ?

Kommentar
Fra : camma

Dato : 20-07-03 19:46

Her er en opskrift på amerikanske pandekager.. prøv den... meget lækker:
300 g hvedemel
1 spsk rørsukker
1½ tsk natron
1 tsk bagepulver
2 æg
3 ½ dl kærnemælk
75 ml majsolie

olie til bagning! ikke smør

Det er tilladt at tilsætte blåbær til denne opskrift
bland de tørre ingredienser for sig, og de våde for sig.. rør sammen og steg... nam nam
God fornøjelse

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-07-03 22:45

Har du prøvet at lave nogle med bagepulver? Måske kan du bare lave almindelige pandekager..og så lave dem meget tykkere end almindeligt? Det er da OGSÅ værd at prøve!!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-07-03 23:46

>Tulletine.

[citat]
Hvorfor haster det så meget ?
[/code]

Det haster heller ikke, men du gider måske rykke din tommelfinger ud af r...... og fortælle de mennesker, der forsøger at hjælpe dig, at det de har fundet til dig dur, elle dur ikke. Det er en meget brugt teknik, i stedet for din flabede kommentar.

Du har intet foretaget dig i 12 dage, ud over at fabrikere dit "begavede" indlæg der er citeret ovenstående.

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 05-08-03 12:09

Jeg tror at vermont pancake mix er til små tykke pandekager - i US kender de ikke andre... har du prøvet det som beskrevet på æsken???? eller er her min egen pancake opskrift som jeg fik af en god veninde i arizona

2 kopper mel
2 tsk bagepulver
1/4 tsk stødt muskatnød
1/4 tsk stødt kanel
2 spsk sukker
2 æg
1 kop yoghurt
1 kop mælk
1/4 kop vegetabilsk oile
1-1 1/2 kop friske blåbær

1. varm din pande eller griddle hvis du har en på medium varme. Rør de tørre ingredienser sammen i en skål.
2. Rør æg, yoghurt, mælk og olie sammen. Hæld væske lidt ad gangen i melblandingen, vend blåbærene i.
3. Hæld dejen på panden - to spk ad gangen. Bag dem indtil der er bobler og lufthuller på dem - vend dem og bag dem lidt på den modsatte side til de er gyldne.
Server med ahornsirup - og en kold klat smør - Jummi....

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 18-08-03 08:38

Hej til TulleTine.

Jeg er lige kommet tilbage fra en dejlig ferie med vejr og varmegrader der var meget lig det vi ellers finder i det sydfranske. Men det er da forfærdeligt at du ikke har fundet en løsning på dit pandekageproblem

Jeg håber da ikke at det var til gæster tingene skulle bruges. Som Ram2 bemærkede er det stadig almindelig høflighed at at reagere på henvendelser og jeg venter stadig på en reaktion fra din side. Dit spørgsmål er nu over 1 måned gammelt og det er rent faktisk lykkedes dig at "ulejlige" Skingur, Frieda, Ibasa, Camma, Ram2 og Lilleli til ingen verdens nytte. Hvad den Ophøjede ro skyldes vides ikke, men jeg håber ikke det et udtryk for en holdning der går på at bare jeg får hvad jeg beder om så SK*DE være med alle andre.

Med venlig hilsen
Sren Rskilde PS ! Så hører du ikke mere fra min side, men hav alligevel en god dag

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 18-08-03 09:20

Tak for svaret skingur. Beklager ventetiden men jeg spurgte i god tid da jeg vidste at mange var på ferie og svaret derfor kunne komme lidt senere. Tro mig - jeg tør ALDRIG lade det ske igen.
Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-08-03 09:33

tag det ikke så tungt tulletine! har du fået bagt dig noén pandekager?

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 18-08-03 09:40

Hej Skingur,
Nej jeg skal bage alle de famøse pandekager og sælge dem til Middeladrefestivalen i Horsens om 2 uger.
Jeg vil forsøge mig med bagepulver og æg osv i løbet af denne uge.
Jeg har rigtig RIGTIG meget af pulveret da jeg fik et godt tilbud og det jo er nemt at stå og blande løbende i et telt frem for alle de fine opskrifter.
Endnu engang mange tak for dit svar.
Kh.
TulleTine