/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
volvo v40 en go bil el.hvad
Fra : thomat
Vist : 2444 gange
65 point
Dato : 16-07-03 22:14

hej
vi har kig på en volvo v40 2001 1,8 med ca. 60000km på bagen er der nogen der har erfaring med dem??? jeg tænker med rust og det mekaniske når den kommer op i årene
er det en driftsikker bil og kører de godt??? men hvad fanden skal man ellers købe af nyrere stc bil hvis det skal være iorden til omkring 180000

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 17-07-03 00:37

Hvad med en volvo 850?? Den er dog næsten 6-7 år gammel.. Men den er større end V40.. Du kan få den til 115-140.000 kr..!!

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 17-07-03 00:37

Hvad med en volvo 850?? Den er dog næsten 6-7 år gammel.. Men den er større end V40.. Du kan få den til 115-140.000 kr..!!

Kommentar
Fra : BoyScout

Dato : 18-07-03 22:58

thomat>> Jeg har selv en v40 T4 og jeg må sige at jeg er yderst tilfreds med den.. Du kan gå ind på bilsyn.dk der kan du trykke på "din Bil". find et billede på bilbasen hvor du kan se nummerpladen. tryk den ind inde på bilsyn, og vupti... du har top 10 af fejl på din type bil.. nemt ik...

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 21-07-03 23:45

Hej thomat ???
Jeg er også den "lykkelige ejer af en Volvo dog sedan altså s40 med 1,8 liters motor og jeg vil gerne fortælle dig om mine oplevelser med denne.
Bilen er fra 96-97 og har kørt ca 180000 km de sidste 80000 som skolevogn (kørt siden nov. 2002.
Inden for den periode har jeg fået skiftet kobling(5000.-) det var det første efter 1 uge og derefter bærearme(3500.-), motorophæng(1600.- pr. stk. ialt 3 = 4800.-),frontrude (4700.-på grund af slitage) og flere udstødningsparkninger mellem manifold og forrør(1300.- hver gang ca. 6 stk), dette er efter volvo`s mening helt alm. desuden manifold (5500.-) flere gange skiftet bøsninger i gearkassen (på volvo`s regning) + div. eftersyn.
Min mening om den bil er helt klart at det er noget frygteligt dyrt stads at køre i og samtidig er det ikke den bil du skal have hvis du ikke er intresseret i at holde på værksted 10-15 dage om året.
Til sammenligning kan jeg fortælle dig at jeg før har kørt i f.eks. Peugeot som jeg har kørt 200000 km i helt uden store problemer, den sidste var der ud over service kun udskiftning af en styrekugle (efter 170000 km) og et nyt batteri.
Derudover er priserne på reservedele betydeligt dyrere til volvo.
Jeg har stadig et problem med volvoen som Volvo i odense ikke kan finde ud af at lave, det er en klonklyd hvergang jeg sætter igang det lyder som om det kunne være en slidt trækaksel men det er det ikke efter Volvos mening og hvad det så er ved ingen.
Jeg kørte så til Volvo i Årup da jeg fik at vide at de skulle være bedre til at reparere biler men de kunne heller ikke finde fejlen.

Kort og godt hold dig fra Volvo ihvertfald hvis du bor på Fyn

/banzon

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 22-07-03 11:40

St. car. .. Jeg søgte lige på www.dba.dk efter volvo 850.. her kan du se resultatet:
http://www.dba.dk/asp/soegning/soegning.asp?niveau=2&OldNiveau=1&rubrikId=428&annoncetype=2&sortering=1&sorteringtype=1&kortsogX=0&kortsogY=0&kortsogRad=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&favoritNavn=&soegningId=0&firstSearch=1&MatrixType1=1&matrix1=46&data1=1609&MatrixType2=1&matrix2=47&data2=9505&MatrixType3=0&matrix3=0&data3=0&MatrixType4=0&matrix4=0&data4=999999&MatrixType5=0&matrix5=0&data5=1950&MatrixType6=0&matrix6=0&data6=2003&Antal=7&Fritekst=&RegionId=0&Submit=%A0%A0%A0S%F8g+nu+%BB%A0%A0%A0&PrisFra=160000&PrisTil=200000&Forhandler=0&AntalDage=0&begraens=2

#Banzon du har da været meget uheldig med din bil. Men du har ret i det er meget dyrt og få den på volvo-værksted..!!
Tip: Er det ikke noget med at man kan kører til sverige og få dén på værksted billigere??

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 22-07-03 11:43

Tip igen.. eller noget.. Hvis du gerne vil sparer penge.. Kan det anbefales (har jeg hørt) at tage til sverige og købe fx. en volvo 850 eller nyere, og så kører til danmark på prøveplade, hvor efter du få smidt nogle danske plader på. Jeg har hørt man kan sparer ca. 30-40.000 kr i forhold til lille dk.. Men personen der havde gjort det havde også været god til at handle om prisen..

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 24-07-03 19:49

hej
jeg synes 850´er for stor en bil det var nu nærmere v40´ der havde vagt min interesse
men det ved jeg ikke efter den smøre banzon kommer med, det lyder ikke rart men det er vist også noget med at der er ændret på de nyere men tak for tippene skriv gerne mere jeg bor for øvrigt på fyn....
til boyscout>> hvor gammel er din v40 t4 og hvor meget har den gået ?????

Kommentar
Fra : BoyScout

Dato : 24-07-03 21:55

Hej thomat..
min t4 er fra 98 og har lige rundet 120000. jeg har haft den i 4 år, og har ikke ofret andet en slidtage dele, såsom olie filter og lign...

jeg er yderst tilfreds med den.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 25-07-03 09:39

Hej martinussen

Jow det kan godt være at man kan spare lidt på at køre til sverige men med de bropriser vi har herovre på fyn så......

Og ja jeg tror selv på at jeg desværre har fået en MANDAGSBIL

/banzon

Kommentar
Fra : cappa

Dato : 29-09-03 16:04

Hej
Hvem kan hjælpe med nogle ideer til hvilken bil der kan trække en campingvogn på 1300 - 1500kg. Den skal være økonomisk i brug samt driftsikker. Håber på mange gode ideer...

/cappa

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 29-09-03 17:35

Det lyder som noget firhjulstrækker f.eks. Toyota landcruiser - Nissan eller hvad siger pengepungen og hvor mange skal der være plads til i bilen.
Skal du kunne kører privat i den til hverdag ???
Som du kan se er der mange ting at tænke på og tage højde for, bilmodeller er der nok af men hvad er dine kriterier ??

/banzon