Hej thomat ???
Jeg er også den "lykkelige ejer af en Volvo dog sedan altså s40 med 1,8 liters motor og jeg vil gerne fortælle dig om mine oplevelser med denne.
Bilen er fra 96-97 og har kørt ca 180000 km de sidste 80000 som skolevogn (kørt siden nov. 2002.
Inden for den periode har jeg fået skiftet kobling(5000.-) det var det første efter 1 uge og derefter bærearme(3500.-), motorophæng(1600.- pr. stk. ialt 3 = 4800.-),frontrude (4700.-på grund af slitage) og flere udstødningsparkninger mellem manifold og forrør(1300.- hver gang ca. 6 stk), dette er efter volvo`s mening helt alm. desuden manifold (5500.-) flere gange skiftet bøsninger i gearkassen (på volvo`s regning) + div. eftersyn.
Min mening om den bil er helt klart at det er noget frygteligt dyrt stads at køre i og samtidig er det ikke den bil du skal have hvis du ikke er intresseret i at holde på værksted 10-15 dage om året.
Til sammenligning kan jeg fortælle dig at jeg før har kørt i f.eks. Peugeot som jeg har kørt 200000 km i helt uden store problemer, den sidste var der ud over service kun udskiftning af en styrekugle (efter 170000 km) og et nyt batteri.
Derudover er priserne på reservedele betydeligt dyrere til volvo.
Jeg har stadig et problem med volvoen som Volvo i odense ikke kan finde ud af at lave, det er en klonklyd hvergang jeg sætter igang det lyder som om det kunne være en slidt trækaksel men det er det ikke efter Volvos mening og hvad det så er ved ingen.
Jeg kørte så til Volvo i Årup da jeg fik at vide at de skulle være bedre til at reparere biler men de kunne heller ikke finde fejlen.
Kort og godt hold dig fra Volvo ihvertfald hvis du bor på Fyn
/banzon