/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Badebassin er utæt
Fra : Kimmerslev1
Vist : 8609 gange
200 point
Dato : 16-07-03 17:02

Er der nogle der kan hjælpe mig med at gøre et badebassin tæt igen. Jeg har et stort 5000 liter bassin med pumpe. Men i kanten er der kommet et lille hul. Jeg har prøvet med emulsion til cykellapper, men det duer ikke til plastic. Hvad kan jeg gøre for at det bliver tæt ?

Kommentar
Fra : Poe

Dato : 16-07-03 18:03

Er der stadig garanti? Kig ind der hvor du købte og få en anbefaldning af dem eller et byggemarked burde kunne hjælpe dig!

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-07-03 18:40

Jeg vil anbefale at klippe et stykke plastic ud også lime det på med kontaktlim eller endnu bedre tokomponentlim.
Måske kan det også repareres med glasfiber men jeg er ikke sikker på bassinplasticcen ikke opløses prøv at spørge hos en bådebygger.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-07-03 20:12

Prøv at se på denne side:
http://www.shop.cvh.dk/group_nautisk.asp?group=110
De har PVC lim, men om du kan bruge det ved jeg ikke.
Claus V. Hansen's Eftf. - Vordingborggade 98 - 2100 København Ø
Tlf. 35557520 -
Emesen.

Kommentar
Fra : Gaskonen

Dato : 16-07-03 22:58

Hej

Gå ind i et pool-center, der har de en speciel lim til den type. Kan endda lime under vand.

God sommer i poolen *S*

Gaskonen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-07-03 18:02

Har lige fået reklame fra "Rråd og dåd byggecenter". De har noget, der hedder Icopal Vilfa-tape. "Vejrbestandigt, kraftigt og selvklæbende materiale, der primært anvendes til alle mindre reparationer og tætninger af huller og revner i f.eks. tagdækninger, tagrender, skotrender m.v."
Prøv og spørg i byggecenter eller farvehandler om ikke Icopal-tape også kan anvendes til badebassiner.

Kommentar
Fra : sussi10

Dato : 04-08-03 14:53

I Harald Nyborg kan du købe gennemsigtige lapper med lim til bassiner, det kan lime under vand også, virker rigtigt godt.

Kommentar
Fra : Flaesk

Dato : 15-08-05 15:05

Har du evt. navnet på de der klistre-dimser fra Harald Nyborg...
De kender desværre ikke noget til dem i Harald Nyborg i Glostrup :(

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-08-05 15:33

Du skal ikke bruge glasfiber det bliver stift og vil knække fra ved sammenpakning.
Den 5000 liters pool jeg har fulgte der en stor lap og lim med, det lå i instruktionsbogen.
Prøv evt denne:
E-mail:
ServiceCenter@eurotoys.dk

Telefon:
ServiceCentret er åben hverdage fra 09.00-15.00
Telefon (+45) 63 17 80 20
De forhandler dem.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-08-05 19:19

Ja her er jo mange gode svar. er enig i at du skal prøve at finde et stykke plastik og lime på med evt secund lim eller speciel lim til plastik :)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-08-05 19:32

der følger lapper+lim med da du købte det det fik jeg da har det desværre ikke her

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-08-05 20:38

Hej Kimmerslev1

En af vennerne havde præcis samme problem som du !

Så fandt jeg ud af at vi på min arbejdsplads har noget der hedder ELASTOSIL en slags silikone med en meget stor lime effekt. Med dette klippede vi en lap af et stykke bassinfolie og rensede begge dele med fortynder, og så fik den et ordentligt klister af ELASTOSIL og siden har der ikke været nogle udtætheder.

Det er et firma som hedder WACKER der laver dette produkt, men hvor man lige køber det tør jeg ikke sige. Så vidt jeg kan tyde på tuben laves det i Tyskland og har også tilnavnet RTV-1 Caoutchouc silicone.

alterungs- und UV-bestandig !!

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : Kimmerslev1

Dato : 15-08-05 21:45

Jeg har løst problemet. Jeg har købt noget lappegrej til havebassiner hos et poolfirma i Havdrup.