/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Shortcut til 2 forskellige mailkontoer ?
Fra : bne
Vist : 638 gange
200 point
Dato : 16-07-03 13:48

Hvorledes laver man shortcut (fra skrivebordet) til 2 forskellige opsætninger af Outlook (så man modtager mail fra een bestemt af 2 forskellige mail-udbydere) ??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-07-03 14:30

Det er nok ikke dette du vil, men du ved godt at du kan have to ell. flere koti på samme outlook Express.
Er den ene eller begge en hotmailkonto, kan du evt. bruge Outlook til den ene og MSN til den anden, med hver sin genvej. Men som sagt er det nok ikke det du vil.
Emesen.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 16-07-03 16:30

bne, du må lige præcisere om det er Outlook eller Outlook Express

Mvh

Kommentar
Fra : bne

Dato : 17-07-03 09:22

Mit spørgsmål drejer sig om Outlook Express.
Og mit ønske er at have 2 ikoner liggende på skrivebordet, og når man klikker på det ene ikon, kommer min kones mail; og når man klikker på det andet ikon, så kommer min mail.

mvh
Bne

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 08-08-03 18:14

Hvis mailadresserne er på samme konto, hvor den ene blot er et alias af den anden, så kan det ikke lade sig gøre.
Du har f.eks. en mailadresse ved din udbyder der hedder Mail-A@postkasse.dk. Til den adresse har du lov til at oprette f.eks. yderligere 4 adresser.
Du laver så en adresse der hedder Mail-B@postkasse.dk til din kone.
Mails til begge mailadresser havner i samme "postkasse", og når du henter mails fra serveren tømmer du hele postkassen.
Du vil naturligvis kunne se hvilke konti der er hentet fra, men du kan ikke hente dem serperat...

Det svarer til at posten smider breve i postkassen.
Den der henter posten tøømer selvfølgelig hele postkassen, men du kan se på kuverterne hvem der skal have hvad.

Et alternativ kan være at oprette en hotmail eller en mail ved http://www.boxmail.biz
Når du så henter mail vælger du Funktioner > Send og modtag - og så den konto der skal hentes fra

Kommentar
Fra : bne

Dato : 22-09-03 14:47

Næ, jeg ønsker at kunne læse 2 forskellige kotoer, fra samme PC, og begge i Outlook Express - OG ved hjælp af 2 forskellige shortcuts fra skrivebordet.

Accepteret svar
Fra : nicolehh

Modtaget 200 point
Dato : 22-09-03 14:59

Det du kan gøre er at oprette en mappe til hendes/din mail i din indbakke, og så laver du en meddelelsesregel der hedder, at alt der kommer ind til den mail der skal gemmes i den oprettede mappe, føres derover ved opstart/modtagelse...
Så er det mere privat og lige til at finde ud af hvad der er til hvem...

Godkendelse af svar
Fra : bne

Dato : 23-09-03 07:59

Tak for svaret nicolehh, det kan fungere !