/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vespa Bravo??
Fra : TEgg
Vist : 2504 gange
150 point
Dato : 16-07-03 11:01

Hmm.. Er der nogen der ved hvilken model/årgang denne her satan er?

http://aegg.dk/vespa ... Samt hvor stelnummeret sidder? :)

Accepteret svar
Fra : Wrongstyler

Modtaget 160 point
Dato : 16-07-03 11:31

Stelnummeret sidder så vidt jeg husker på højre side af stellet ved motoren..
Prøv evt at tage plastic skjoldet af, jeg mener de dækker for nummeret.
På stelnummeret er der et bogstav der fortæller om hvornår knallerten er lavet..
a= 1964 eller 1985
b= 1965 eller 1986
c= 1966 eller 1987 og så videre indtil Q der kun står for 1978 af en eller anden grund
R står også for 1978 eller 1999
og frem til z der står for 1984 eller 2005..

Kommentar
Fra : TEgg

Dato : 16-07-03 11:47

Hvilket skjold skal jeg pille af? Det på motoren?

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 16-07-03 11:53

hmm nej dem hvor du sætter fødderne.. de ser ud til at være grå.. jeg er ikke helt stiv i bravo.. kan også sidde bag plasticpladen ind til motoren..

Kommentar
Fra : TEgg

Dato : 16-07-03 12:13

Tak .. Har fundet nummeret :) Li EN ting til.. [DGM 51731 OM] .. Hvilket viser årgangen?

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 16-07-03 12:39

Bogstavet står lidt for sig selv.. det er ikke en af de bogstaver du har skrevet der.. du er sikker på at det ikke er motornummeret du har taget.. motornummeret står på underste del af krumtaphuset..
mener at stelnummeret skal være på ca 7 tal og et bogstav.. det er ved at være mange år siden jeg har rodet med super bravo ca 10 år :-/

Kommentar
Fra : TEgg

Dato : 16-07-03 12:45

Det stod inde bag det grå skjold.. På stellet (men ikke på siden - inde bag bagsiden af skjoldet. Under sadlen.).. Jeg kan ikk finde andre numre.. Jeg har ik særlig meget forstand på knallerter selv. Men dit svar er accepteret alligevel.. Tak for hjælpen. Jeg må prøve at undersøge den lidt nærmere senere.. Nu er der FROKOST :)

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 16-07-03 12:54

ok bare glad for at kunne hjælpe lidt..også selvom det var meget lidt.. det nummer er ikke på knallerten men nok nærmere et produktions nummer så fabrikanten kan se hvornår det er lavet, støbnings materiale osv.. nummeret er slået ind i metallet så det ikke kan komme af (præget).

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 16-07-03 14:29

det ser ud til der er mange muligheder , en kammerat har netop købet sådan en årg. 92 og der stod stil nr. på højre side under bagagebæret på selve stellet..

MVH
Niss45

Godkendelse af svar
Fra : TEgg

Dato : 22-07-03 17:28

Tak for svaret Wrongstyler. :D Det virkede jo i sidste ende.. Det var en årgang '92