/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Aircondition Mondeo og kondens i bunden ~
Fra : fordejer
Vist : 3605 gange
10 point
Dato : 15-07-03 22:43

Jeg har opdaget at jeg efter kørsel i solskin med aircondition alæget tændt kan se en lille sø af vand i bunden af bilen foran ved miterkonsollen. Jeg har mit airconditionalæg mistænkt. Er der nogen der har oplevet det samme eller kender til problemet og hvordan det løses, ser jeg frem til at høre fra jer.

Kommentar
Fra : rs2000

Dato : 15-07-03 23:25

Det er højest sandsynlligt dit a/c anlæg der giver kondensvandet.
Men der skulle være afløb på.
Så det er nok en afløbsslange der er faldet af,eller er stoppet til.
Et a/c anlæg giver meget vand fra sig,især i denne varme.

Så det er bare hovedet ind under inst.brættet og inspicere om de er på plads/iorden eller på værksted med den.
Alt efter om du selv har lidt forstand på mekanikken

Kommentar
Fra : kdarwich

Dato : 16-07-03 01:28

det skal du ikke være bang for, da det er helt normal. Der sider en afløbsslang i bunden af bilen til at komme af med kondens vand der bliver danet i systemet, især i varm vejre. det samme opliver jeg med min honda accord fra 95, og det gøre de fleste biler med AC. selvfølige afhængig af vor slangen sider hen i bilen. læg mærk til klima anlæg i hus of butiker, der sider altid en afløbsslang på. så bar rolig og lad være med at køre på værksted.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-07-03 06:33

Det er noget du skal være meget opmærksom på, på mit arb. havde vi en bil hvor afløbsslangen var stoppet, og der var MANGE liter vand i bunden af bilen. Hvis du ikke selv ved hvor afløbsslangen er, så kør på værksted at få den kontroleret. Det kan kun gå for langsom.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 16-07-03 07:58

Det er meget vigtigt, at der ikke står vand i bunden af bilen, pga rust. Indvendigt er biler ikke specielt
beskyttet mod rust. På ældre biler er det ofte meget nemt at se om de har A/C eller ej.
Dem der har (eller har haft) a/c, er som regel hårdt angrebet af rust (indefra).
Så se af få kigget på dit problem, hurtigst muligt.

MVH

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 10 point
Dato : 27-07-04 06:55

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : fordejer

Dato : 27-07-04 09:09

Tak for svaret viskinge.
Men problemet er altså stadig ikke løst - selvom bilen har været mange gange på værksted.