/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Program til at dele .avi-fil
Fra : solgaard
Vist : 661 gange
240 point
Dato : 15-07-03 22:38

Hej alle

Jeg står og mangler et program som kan dele en .avi fil i to (eller flere) så de kan bruges hver for sig..

Programmet skal være gratis og til download (og helst så enkelt som muligt)

Håber nogen sidder med svaret

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 15-07-03 22:43
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-03 23:06

Dette er vist det letteste: http://www.brizsoft.com/avisplit/
men det er 'kun' en trial version.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Poe

Dato : 15-07-03 23:24

Kan man ikke bruge Movie Maker, som følger med XP?!

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-07-03 23:35

Her er en guide til hvordan http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=19

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-07-03 00:34

Hej solgaard

Jeg ville også sige virtualdub, men nu har Jens jo sagt det
Programmet opfylder alt det du efterlyser og meget mere til.
Et rigtigt godt og gratis program syntes jeg.

PS. Jeg kender ikke nogle af de andre programmer der er nævnt her. Det er muligt nogle er bedre, det ved jeg ikke

mvh srhansen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 16-07-03 01:41

ok.. nu har jeg prøvet med Vdub (havde det i forvejen.. vidste bare ikke at jeg kunne bruge det til det..) det jeg så mangler at finde ud af er hvilken kompression jeg skal bruge`..?? for for det skal bare være samme kvalitet.. prøvede med divx men det blev helt vildt dårligt.!!og det endte med at den fil som egentlig fyldte 350MB kom til at fylde 150MB... så hvis den bare kunne holde samme kvalitet og nogenlunde samme størrelse ville jeg blive glad.!!

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 16-07-03 10:54

Denne her fandt jeg lige i går.

Easy Video Splitter 1.26

http://www.tucows.com/preview/295346.html

Den er lille, hurtig og nem at bruge.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-07-03 13:46

Hej igen virtualdub kan splitte filen uden at ændre på codec og framerate, altså uden det overhovedet berører kvaliteten.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 16-07-03 14:18

--->srhansen..

har du ikke msn eller vil du være venlig at beskrive hvordan jeg gør så..?

kasper-solgaard@mail.dk

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 240 point
Dato : 16-07-03 19:11

Hej igen, var lige udenfor og holde sommer

1. I vdub åben din videofil
2. set selection start, ved begyndelsen af dit klip og selection slut i slutningen.
3. Under video vælg direct stream copy.
4. under file vælg save segmented avi
5. vælg et filnavn til dit klip
6. bumbumelum et styk videoklip

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 17-07-03 12:56

Tak for svaret srhansen. og til alle jer andre som har deltaget.! tak..!

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-07-03 13:48

Surt show - Jeg synes jo nok at spørgsmålet i sin essientielle form var besvaret af mig.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-07-03 13:55

Det var det også JensT
Så jeg opretter et spørgsmål, hvor jeg deler med dig

mvh srhansen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 17-07-03 15:24

ja okay men jeg havde jo virtualdub.. vidste bare ikke hvordan man gjorde..

jeg glæder mig også til den dag kandu får lavet så vi kan dele de point så evt. halvdelen skal gå til en som den der besvarer og så kan man dele resten ud i rater..

Solgaard

-->srhansen jeg kunne da have givet ham de point..!