/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP installation
Fra : birger100
Vist : 414 gange
200 point
Dato : 15-07-03 18:27

En af mine venner har en pc hvor der skal lægges win XP ind på, men dette kan ikke lade sig gøre, idet den går ned når man prøver at installerer XP.
Følgende sker under installationén:
XP booter fra xp cd'en og begynder at indlæse de forskellige ting. Når den kommer til at skal installerer FAT filsystemet går den over på en sort skærm. Herfra sker der ikke mere og man kan ikke gøre andet end at genstarte.
Håber at nogen kan hjælpe!!!

Mvh.
Birger

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-07-03 18:30

Xp skal bruge mindts 400 mhz og helst 128 mb ram for at køre.
Bruger du hurtig formatering.
Emesen.

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 15-07-03 18:43

det er en 1400 mhz og den har 256 mb ram. Det er en helt ny harddisk.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-07-03 19:38

Helt ny harddisk skal have oprettet en partirion først.
Det kan du også gøre med XP der hvor den skal til at formatere.
ellers slet partition først og så opret.
Emesen.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-07-03 19:47

Hmm
jeg har før oplevet at windows XP.. går i stå under installation....

Men efter at have opdateret BIOSén virkede det.. så prøv at opgradere den..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-07-03 20:06

Hvorfor fat og ikke ntfs???prøv engang med ntfs fil system.

Manse9933

Kommentar
Fra : LpD_NiggA

Dato : 15-07-03 21:03

Hvis han/du har et grafik kort der ikke køre så godt med xp.. f.eks = Geforce... Så skal du prøve og sætte et andet grafik kort i.. du skal ikke installere det!! bare sæt det i og kør Win XP installationen og så kommer der ikke sort skærm..!!

P.S. Jeg har selv haft det samme problem..!!

mvh

LpD_NiggA