/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Nektariner
Fra : bantam
Vist : 1785 gange
100 point
Dato : 15-07-03 14:09

Hej alle

Måske et lidt dumt spørgsmål, men nu vil jeg lige vide om nogle vil give mig en forklaring på hvad der rigtigt.

Har nu købt nektariner for 2.gang inden for kort tid, og de er meget hårde når jeg har købt dem,men smager ok.

De sidste jeg købte, blev allerede efter ikke engang 1 døgn noget mere bløde, men denne gang syntes jeg de bliver ved med at være hårde.

Hvordan er en rigtig nektarin for at man siger den er ok skal den være hård, eller blød? ,for at man siger den er moden

mvh
bantam

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-07-03 14:15

Det må være op til den enkelte, som skal spise den, at vurdere.

mvh ans

Kommentar
Fra : S.Gine

Dato : 15-07-03 14:18

Det er den bedste tid er om vintren.
de skal købes faste uden at være hårde.

VH s.gine

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 110 point
Dato : 15-07-03 14:19

>Bantam.

En hårløs fersken - Nektarin, skal efter min mening ikke være hård, og bestemt heller ikke blød i ordets bogstaveligste forstand.

Jeg vil kalde det fast i retning af det bløde, så er den moden i den forstand at den er bedst at spise og mest velsmagende på det tidspunkt.

Der er vel ikke noget der er rigtigt eller forkert, det er vel et smagsspørgsmål.

Lidt om Nektariner:
http://eksotiskefrugter.emu.dk/servlets/Frugter/nektarin.xml

Ram

Kommentar
Fra : falconi1

Dato : 15-07-03 14:20

Jeg vil sige, at er den moden, når den er tilpas blød - men ikke er blødere, end at man kan spise den, uden at skulle i bad bagefter på grund af, af saften løber ned ad armene.

mvh
Falconi1

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 15-07-03 14:32

ram2.

Ja havde det bare været en anden der var kommet med det svar, det irreterer mig s.. at du skal have MINE point, men ret skal være ret.

I dette tilfælde var det dig der kom med et godt og præcist svar, med henvisning til en god side, så selv om jeg "græder", er der ikke noget at gøre.

bantam

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-07-03 14:41

Kære Bantam.
Jeg er da ligeglad med dine point, men når du spørger om noget jeg tror jeg ved, og samtidig meget nemt fandt en god side om emnet, ja så svarer jeg. Men tak alligevel.

Ps. Tør nu øjnene, og væk med irritationen, det er jo værst for dig, mig gør det ikke noget

I øvrigt holder jeg meget af hele den familie - ja altså ikke din, jeg kender den jo ikke , men Nektarin, Fersken og Abrikos.

Mvh
Ram