/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Als - fejl i vejledninger ???
Fra : andersjensen
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 15-07-03 11:33

Hejsa

Hvis du læser vejledningen vil du se følgende nederst :

DU har nu fjernet den spyware, som programmet mener den kan finde på din maskine. Vær opmærksom på at dette program KUN fjerner spyware, den kan ikke forhindre at det kommer, til denne brug anvender du programmet spywareguard.
En god regel, er at køre dette program en gang om ugen, da det ikke helt kan undgås, at der sniger sig spyware ind på computeren, selv om man er beskyttet imod det. Der er intet værre end falsk tryghed.

Hvor er fejlen i mine vejledninger og hvilken oplysning er det du mener der er forkert. Jeg vil gerne rette den, men kan pt. ikke få fat på det du snakker om.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-03 12:10

Jeg tror als mener at det er en fejl at Spywareblaster fjerner spyware. Det gør den nemlig ikke. Den beskytter mod det spyware den kender til. Skal du fjerne spyware kan du f.eks bruge Spybot S&D.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 15-07-03 12:20

Jamen så læst lige det jeg skriver ovenfor, det er taget u daf den vejledning, som man mener er forkert.... Det står faktisk nederst.....

CITAT "DU har nu fjernet den spyware, som programmet mener den kan finde på din maskine. Vær opmærksom på at dette program KUN fjerner spyware, den kan ikke forhindre at det kommer, til denne brug anvender du programmet spywareguard. "

Den er da ikke til at misforstå ??

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-07-03 12:35

Nej, den er ikke til at misforstå. Det er en klar fejl fra din side.

Du skriver at, Spywareblaster kun fjerner spyware og ikke kan forhindre, at det kommer.

Men det forholder sig stik modsat:
Spywareblaster fjerner IKKE spyware, men kan kun bruges til at forhindre, at det kommer.

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-07-03 12:52

Korrekt rellom. Jeg er ikke ude på at hænge dig ud andersjensen. Du har givet dit tip i en ærlig mening, men vejledningen er forkert. Javacool som er konstruktøren siger det sådanne:

SpywareBlaster doesn't scan and clean for spyware - it prevents it from ever being installed.

Du siger:

Vær opmærksom på at dette program KUN fjerner spyware, den kan ikke forhindre at det kommer

Er det ikke lige modsat?

mvh als

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 15-07-03 13:13

Ok, men s´å vil jeg godt bede om en kommentar på den nu ? og tak for hjælpen indtil videre.

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-07-03 13:42

Hej andersjensen

Der står altså stadig: "For at fjerne evt. spyware gør vi følgende......osv"
og
"Du har nu fjernet den spyware som programmet........osv"

SpywareBlaster fjerner ikke spyware.

Jeg er glad for at du ser det som en hjælp, andet var heller ikke meningen fra min side.

mvh als

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-03 13:46

Undskyld, men jeg findet det stadig ikke korrekt når der står:

DU har nu fjernet..... osv.

Nej, der ikke blevet fjernet noget. Uden at være klog på dette emne vil jeg også mene at spywareguard gør nogenlunde det samme og er altså ikke et program til at fjerne spyware. Anbefal dog Spybot Searh & Destroy.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-03 13:46

Undskyld, men jeg findet det stadig ikke korrekt når der står:

DU har nu fjernet..... osv.

Nej, der ikke blevet fjernet noget. Uden at være klog på dette emne vil jeg også mene at spywareguard gør nogenlunde det samme og er altså ikke et program til at fjerne spyware. Anbefal dog Spybot Search & Destroy.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 15-07-03 14:10

Har i været inde og se den nye formulering ?

Den er rettet til, er den også helt ude i skoven ?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-07-03 14:30

Desværre ja. For nu skriver du, at SpywareGuard kan fjerne spyware.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-03 14:34

Det virker også meningsforstyrrende, at du først skriver, at
Spywareblaster nu har fjernet den installerede spyware,
og derefter - korrekt - oplyser, at Spywareblaster slet
ikke kan bruges til at fjerne spyware.

Spywareblaster og SpywareGuard har den samme funktion:
nemlig at beskytte mod spyware.
Ingen af dem fjerner det.

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 15-07-03 14:39

tak kigger på det

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-07-03 15:07

Hvis du vil høre min mening, så synes jeg, at du egenhændigt
skal foretage en grundig test af programmerne, inden du
vejleder i dem.

I det øjeblik du bygger på test, andre har foretaget, kan
der meget let snige sig misforståelser ind.

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 15-07-03 15:40

Jeg har selv lavet dem, har bar eoverset denne fejl da jeg har læst korrektur... længere den ikke og med min baggrund, kan der også snige sig fejl ind

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 15-07-03 15:44

Ok, så er rettelsen på plads tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : andersjensen

Dato : 15-07-03 15:45

Tak for svaret Rellom.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-07-03 15:46

Fint nok, så er det jo, som det skal være.
Ingen er som bekendt fejlfri.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-07-03 15:47

Selv tak.
Min kommentar ovenfor, var en replik til
din foregående kommentar.

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-07-03 16:32

For at der nu ikke skal være nogen misforståelser omkring SpywareBlaster og SpywareGuard:

Om SpywareBlaster og SpywareGuard er værktøjer der udfører samme funktion. Svaret er klart: Det gør de bestemt ikke.

Begge værktøjer er konstrueret af Javacool, som er kendt og agtet i kredsen af spywarebekæmpere. Det er det eneste, de to værktøjer har til fælles.

SpywareBlaster scanner ikke pc'en, men blokerer for, at de spywareprodukter som er listet op i programmets database, ikke kan installeres på computeren.

SpywareGuard er et udmærket suplement til SpywareBlaster. SpywareGuard er en spywarescanner, og har samme funktion for spyware som en virusscanner har for vira.

En VIRUSSCANNER scanner filer, FØR du åbner dem, og forhindrer problemer på din pc, hvis en virus spores. SpywareGuard gør nøjagtig det samme, men den er rettet mod spyware. SpywareGuard er også en (skal vi kalde den) mini-HijackBlaster og kan stoppe en del ActiveX-controls FØR kommandoen over pc'en overtages. Browser Hijack Blaster som iøvrigt også er konstrueret af javacool er dog et bedre værktøj mod den slags ting.Alle disse værktøjer virker fint med enhver virusscanner. Konflikter er ikke bekendt. Altså: SpywareBlaster og SpywareGuard suplerer hinanden.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-07-03 17:03

UPS!
Det har du da også ret i, als.
Det var da godt, jeg fik sagt, at ingen er fejlfri.

Jeg lægger lige 100 point ud til dig ved 19-tiden, hvor du
plejer at være kommet hjem fra arbejde.

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-07-03 18:04

Det er da alt for meget Rellom. Hjælper jo gerne også uden points. Ja, ih hvor har du ret når du skriver det med at komme hjem fra arbejde. Sjovt du husker det. Det har været hedt idag og jeg er i gang med en HijackThis som har været en af de værste jeg nogensinde har haft. Der er visse nøgler i registreringsdatabasen som kommer igen og igen, selv om systemgendannelse er koblet fra. Ha' en fortsat god sommeraften, også til dig anders.