/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
uoriginal kabel til N6610
Fra : m_ytz
Vist : 316 gange
100 point
Dato : 14-07-03 22:22

jeg har lige fået mig et ouriginal kabel til min mobil men jeg kan ikke få lortet til at virke hvor finder jeg et driver program til min com port???

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-07-03 23:37

Hej m_ytz

Du skal ikke benytte nogen driver for at benytte din/dine comporte. Den sag klarer computerens BIOS for dig
Du skal derimod bruge noget software der virker og som skal have at vide hvilken comport du ønsker at benytte. Hvis ikke du har held med com 1 så prøv com 2, du kan jo have stukket kablet forkert i. Kablet skal selvfølgelig også virke, men mon ikke det gør det, hvis det er et du har købt ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : herefter

Dato : 15-07-03 10:29

Hej

Nogle programmer har det med at omdøbe com1 til com3 når de bruges til mobiltelefon.

og jo. srhansen der er driver men de følger med de programmer man bruger til opkobling mod mobiltelefonen.

programmet henter den selv fra det katalog hvor programmet er instaleret...

mvh 4u2

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-07-03 11:16

herefter, 4u2.

Du har helt ret Det var mig der formulerede mig forkert. Jeg mener som dig at drivere til rs-232, altid ligger i programmerne, derfor kan man ikke bare finde en driver til sin comport.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-07-03 11:20

Com 1 eller Com 3 er for det meste lige fedt. De deler samme irq, medmindre man har købt et særligt serielkort der tager højde for dette det samme gør com 2 og com 4. Det der adskiller dem er den adresse de benytter, men de færeste programmer bekymrer sig om dette.