/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kandu.dk - loadtid
Fra : Nikolaus
Vist : 396 gange
100 point
Dato : 14-07-03 12:03

Hej.
Er der nogen der ligesom jeg, syntes at kandu.dk loader meget langsomt og til tider dræbende langsomt???.

For det meste oplever jeg en loadtid (på hvilken som helst side/service etc. her) på omkrnig 25 - 40 sekunder. Er dét ikke meget længe? - Specielt ved login på nye spørgsmål, kommentarer og ved oprettelse af tips/spørgsmål, går det rigtig langsomt.

Det skal siges, at jeg køre med ADSL 256/128 og en maskine med rigelig styrke. Stort set alle andre services på nettet (f.eks. eksperten.dk, experts-exchange.com etc.) loader upåklageligt.

nikolaus

Mine point doneres i øvrigt til den, der kan hjælpe mig med at få kandu.dk til at loade lidt hurtigere hos mig eller generelt

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 110 point
Dato : 14-07-03 12:10

Det svinger meget. Nogle gange går det rimeligt hurtigt.
Andre gange - som i dag - tager det 100 år og en sommer.
Hvis du vil ha´ loadtiden sat i vejret, må du skrive til kandu
og be´ dem om at lægge dette forum ud på en større server.
Det gjorde de ved juletid - og hold fest, hvor kunne det mærkes.
Men nu er alt ved at være ved det gamle igen.
For det vælter jo konstant ind med nye brugere.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 14-07-03 12:14

Hejsa..

Jeg har det samme problem som dig.. og jeg sidder med en 1024/256..

Jeg tror at problemet er kandus måde at håndtere databasen på.

jeg har løst problemet med avant ( en browser oven på IE) i den kan man åbne flere sider ad gangen lige som IE fordelen ved denne browser.. syntes jeg er.. at den er mere overskuelig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-07-03 12:18

På nuværende tidspunkt er der en meget langsom loadtid, langsommere end jeg tidligere har oplevet.
Jeg tror ikke at det har noget med din computer at gøre. Du må bare vente, problemet bliver nok løst.
Der er sikkert flere der har det samme problem med mellemrum.

mvh ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-07-03 12:18

ja det er godt nok r..irriterende idag!!!!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-07-03 12:24

det kan også have noget at gøre med at der pt. er 167 andre brugere der sidder og suger fra kandu's forbindelse... Så må der jo næsten være ET ELLER ANDET lag på ET ELLER ANDET TIDSPUNKT....

Bare min mening...

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-03 12:32

Det svinger hos mig, ligenu er den halvtung. 256/128
Eyvind.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-07-03 12:36

Der er en, der kalder på mig for at få tæv. Så nu vil jeg gå ud for at slå min græsplæne. Håber på at problemet med loadtid er løst, når jeg vender tilbage.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-07-03 13:11

Hmm. Der er da ikke flere brugere på nu en der har været igennem hele året !!
Måske er det netop databasen der er blevet fyldt med for mange tips

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-03 13:19

srhansen har ret, måske skulle man lave et tips om ikke at lave alle de fjollede tips.
Emesen.
PS. den kører da nogenlunde nu.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-07-03 13:19

Ja... alt for mange tips, og alt for mange ligegyldige indlæg (tænker lige nu og her på alle de indlæg der har været på emesen i forbindelse med hans fødselsdag)......

men sådan er det jo nu engang......

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 14-07-03 15:15

Det er f.. herligt at høre at i andre også har problemer - altså ikke på den måde - Men så er jeg ikke alene om det og så er det ikke min konfiguration - nødvendigvis - der er noget galt med.

Jeg lukker spørgsmålet om kort tid, blot for lige at sikre mig, at der ikke sidder nogen med Løsningen.

Jeg giver ikke point til nogen af jer nu, men jeg vil skrive til kandu.dk, med henvisning til korrespondencen her. Så håber jeg f... de får rettet op på serveren/databaseadministrationen !!!!! - Bliver situationen løst fra kandu's parti, skal jeg huske jer alle og på det tidspunkt vurdere jeres svar i relation til point givning.

Det er fair ik'??

nicolaus

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-07-03 16:18

Det sker faktisk med jævne mellemrum at det går så langsomt, at jeg slet ikke gider åbne nogle af indlæggene, når jeg først har prøvet et par stykker, der øjensynligt ikke har tænkt sig at åbne i dette århundrede. Og det er helt sikkert hverken på grund af computeren eller forbindelsen. De er hurtige begge to. Men jeg overvejer faktisk tit, om jeg overhovedet gider have noget med Kandu at gøre, både p.g.a. hastigheden men også p.g.a. alt det ævl, der er mange der lever for at fyre af, og de evige kævlerier.

Kommentar
Fra : Poe

Dato : 14-07-03 18:17

Min kører da optimalt efter det antal brugere der ellers sidder online hele tiden... Tror det kan have noget med din Browser/Operativsystem eller at din PC er ved at være 'slidt'/trænger til format c: at gøre...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-07-03 18:21

Til Poe:

Tidligere på dagen kørte det meget langsomt. Nu er det for mit vedkommende ok igen. Der var flere brugere, der havde det samme problem. Det har ikke noget med PC at gøre.

mvh ans

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 14-07-03 18:22

Poe> Det skulle jeg ikke mene, eftersom min PC ikke er ældre end 2 år og jeg løbende vedligeholder holder den. Derudover er loadtiden helt fin på lignende brugersites og på sites jeg tror indeholder langt flere spørgsmål, tips og andet end kandu.dk.

Endvider tyder indlæggende her i spørgsmålet, at flere har samme oplevelser som jeg.

Selvfølgelig spiller antallet af brugere ind, men jeg har da besøgt sites med langt flere brugere på, på samme tid uden dette påvirkede loadtiden helt op i den ende som kandu.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-07-03 19:15

Det er vist ikke noget med antal brugere, for jeg har "ræset" derudaf hvor der var over 300 brugere på. Men her kører det godt nu.
Emesen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-07-03 20:20

Ditto her emesen
Jeg fik en vbscript fejl tidligere idag, så det kunne tyde på de enten har rodet lidt med sitet eller serveren har haft travl med noget andet, måske er de ved at installere ny harddisk eller andet, hav en fortsat rigtig god dag emesen og i andre også

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 15-07-03 22:13

Jeg har skrevet en email til service@kandu om vores oplevelser. Hvis det fortsætter må de jo så tage hånd om problemet, men hvis det er os der blot er forhastede ... så må de jo bære over med det

I øvrigt syntes jeg at loadtiden idag d. 15/7 har være ok igen. Måske det blot var en opdatering eller lign. Men det ville være rart med en udmelding inden sådan noget sker!

nikolaus

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaus

Dato : 14-08-03 19:03

Jeg er blevet opmærksom på, at det pt. ikke er muligt at trække pointene tilbage. Så jeg må jo lodde til den der .... bekræftede mig først i, at jeg ikke er den eneste med problemet og det dermed er kandu.dk serveren der driller. (Var iøvrigt under opdatering den dag, iht. email svar fra kandu.)

Rellom; tak for svar.

nikolaus