/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
forhindrer .htaccess at asp-side skriver~
Fra : splitten
Vist : 301 gange
70 point
Dato : 14-07-03 09:38

Jeg har lavet en asp-side som skal vise og skrive til en .txt-fil. Jeg har fået det til at virke lokalt på min egen computer. Men det vil den ikke. Kan det være fordi jeg har en .htaccess liggende på min server? Hvordan afhjælper jeg problemet?

Kommentar
Fra : allan1264

Dato : 15-07-03 10:05

Der skal værer skriveadgang til det sted filen er placeret.
Jeg formoder at du kan læse filen men ikke skrive til den.

Kommentar
Fra : splitten

Dato : 28-07-03 16:18

Ja, det er det jeg mener. Er det .htaccess der forhindrer mig i at skrive til den, eller skal jeg pille et andet sted?

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 05-08-03 13:53

jeg regner med at du bruger MS-IIS soom webserver og så har .htaccess ingen betydning.
Der skal være skriveadgang til filen for den bruger der hedder IUSR_<din maskines navn> - det er den bruger som webserveren benytter

Håber at det hjælper
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : splitten

Dato : 06-08-03 15:18

Jeg har web-hotel hos b-one og de oplyser at der er Apache på serverne.

Hilsen Lene

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 14-08-03 05:42

Hej Lene
undskyld forsinkelsen, men arbejdet kaldte...
Jeg havde slet ikke overvejet at det var blevet så billigt at benytte Chillisofts ASP-løsning at det var aktuelt her...
Tilbage til spørgsmålet: Apache forstår udmærket din .htaccess, men det er selve fil-rettighederne til din textfil der skal sættes (selv om du naturligvis også kan begrænse adgangen via .htaccess)

Enten skal der være public skriveadgang (kan formentlig gøres via ftp, men anbefales ikke) eller også skal du snakke med b-one om de vil sætte rettighederne så gruppen/brugeren som webserveren tilhører får adgang til at skrive til filen. Jeg formoder ikke at du har en "rigitig" adgang til serveren?

Hilsen MouseKeeperX