/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil?
Fra : Dyne
Vist : 530 gange
10 point
Dato : 14-07-03 09:24

Hej.
Når man som snart 18årig skal ud og prøve lykken med første bil, hvad er så anbefalelsesværdigt?
Prislejet ska ligge på max. 15000 og bilen skal være nogenlunde brugbar, kunne følge med trafikken, let selv at rode i, have et nogenlunde tuningspotentiale osv.
Har kig på Volvo 240 evt. turbo, og en Pug 309.
Hvad volvoen angår så er det langtfra nødvendigt med en turbo, hvilket også vil gøre forsikring osv. mere menneskevenligt... Hvad jeg har opfanget omkring de gamle Volvoer er at man skal være meget efter rust i reservehjulsbaljerne + det sædvanlige (skærmkanter, vindusrammer osv.) Er der andet / er det helt ved siden af? Volvoen er det en god bil til pengene? -som ikke ligepludselig falder igennem i syn?
Ang. Puggen, så er det i starten bare en lille 1,6 eller 1,8 udgave, med det kan man jo altid selv lave om på, når bare man gemmer den gamle motor... Hvad skal man være opmærksom på ved Puggen?
Eller er der andre forslag (NB: VW er ikke lige mig...)
Mvh Lars

Accepteret svar
Fra : falconi1

Modtaget 20 point
Dato : 14-07-03 10:40

Hej Dyne.
Nu har vi efterhånden haft 5 Volvo af 240-modellen, og de har kørt upåklageligt. Pånær den sidste, som vi gav ca. 50.000 kr. for, har de alle ligget i prislejet ca. 30.000 kr., og vi har haft dem omkring 5 år.
Inden vi har skilt os af med dem, har de alle rundet langt over 350.000 km. og der har kun været de sædvanlige reparationer som: bremser, lydpotter, en enkelt køler og lignende, og den er super-nem at reparere.
Når vores nuværende 240 ikke kan mere, vil vi se os om efter endnu en.
Hilsen
Falconi1

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 14-07-03 11:35

Hejsa
Som Falconi1 skriver er Volvoen en kanon bil. Den kan også erhverves for få penge nu og de kører hundelangt. Jeg har selv haft 4 stykker. Alle kørte bare upåklageligt. Hvis du går efter en super affjedring, samt godt optræk, bør du overveje Citroen BX GTI, som har alt i udstyr. De er billige at ehverve sig, pga. nogle tåbelige dårlige rygter fra gammel tid, som desværre stadig hænger ved. Og sjovt nok er det folk der aldrig selv har haftén, der kommer med snakken. Jeg har selv kørt i dem i 4 år nu, uden nogen problemer overhovedet. Og du får altså en bil, der er 3 gange så meget værd, pga. de føromtalte rygter!
mvh
Nocom

Kommentar
Fra : parfume

Dato : 14-07-03 12:11

køb en mazda 323 de er billige og de køre godt
lav vægtafgift og forsikring og billige at lave

Kommentar
Fra : kleinsmeden

Dato : 14-07-03 17:04

Lad være med at starte ud med en gti, eller ligende !!!! Overvej en pug 106/205 hvis du ikke kræver så meget plads. En 106 med en 1.4 motor er ganske kvik, og til at forsikre. her er et par sider som handler om psa-biler, begget med et kanont forum med virkeligt mange kloge hoveder http://www.hi-speed.dk og http://pugs.dk

Kommentar
Fra : knas_r

Dato : 14-07-03 18:45

har lige selv købt en sierra til 13000kr
og min kæreste har købt en til 15000kr
ikke fordi vi er ford fanatikere, snare tværtimod!
men de kan fås i utrolig fin stand til næsten ingen penge, og de er lette at skrue på selv.
min kærestes havde 0 rust overhovedet, og min kun lidt.
men du skal holde øje med modellerne med original soltag. de kan være rimlig rustne der.

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 14-07-03 19:05

Du kan få en Citroen BX 19 GTI, nysynet fra kr.10000.- i super stand!

Godkendelse af svar
Fra : Dyne

Dato : 15-07-03 22:07

Jeg takker for hjælpen...