/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Autodial ???
Fra : Shamrock
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 14-07-03 09:04

Når jeg tænder PC.en forsøger den automatisk at etablere forbindelse til Internettet.
Jeg har måtte frakoblet "automatisk etablering af forbindelse), for ikke at få uhensigtsmæssige opkoblinger, men jeg må tilbagevendende klikke "annullere" i meddelelsesboksen for at komme videre.
Når jeg starter forskellige programmer op sker det samme.
Hvis jeg giver den lov til at koble op, etablerer de blot en forbindelse, men går ikke videre ind på nogen webadresse, så det er nok ikke vira.
Hvad gør man ???????

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 14-07-03 09:32

Hvis du har modem ,skal du gå ind i modem forbindelser og fjerne autodial, så der kun er den ene forbindelse som du bruger til din opkobling tilbage..

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-07-03 09:59

ellers lyder det som om nogle af dine programmer bruger nettet... skriv hvilke programmer der er tale om, samt evt. hvilket styresystem du kører med...
Og kan du se hvilket nummer der bliver ringet op til? Hvis det er det du altid har ringet op til, er der ingen grund til panik, men hvis nummeret er forskelligt fra det som din udbyder har givet dig, så skal du passe på, da dette nemt kan være et nummer til en sexlinie e.lign. hvor det koster DYRT!

Ostemanden! - Venter på svar

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-07-03 10:22

Du kan da altid starte med at tage en onlinescanning her
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
Det har ofte bragt mange ting for dagens lys.

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 15-07-03 22:58

Hej als og ostemanden.

Tak for jeres kommentarer.
Jeg har kontrolleret min modemopsætning, og der er kun en opkaldsforbindelse.
Jeg har Windows ME og bruger udelukkende et bankprogram, outlook og explorer.
Så vidt jeg kan se, er det mit almindelige udbyder tlf. nr. som PC.en forsøger at etablere forbindelse til, så det er rigtigt, det er jo ikke så farligt, men fandens irriterende !!!!!!
Jeg har scannet PC.en med bla. spyware, norton og Ad-aware, men ingen effekt.
Jeg vil stadig gerne af med denne autodial !!!!!!!

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 16-07-03 04:32

Du kan prøve at gå ind i dit krotrolpanel og søge i tilføj/fjern programmer, det kan være den har placeret sig der, så du kan fjerne den..
MVH
Niss45

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-07-03 07:02

Hm, et program som HijackThis ville afsløre om du havde andre udefra som styrede dine opkald, men jeg har desværre ikke tid til at kigge på en log derfra idag og der skal en pc-mand/kvinde til som normalt kigger på den slags til at afgøre hvad der skal fjernes og ikke fjernes for ellers kommer du galt afsted. Du kan downloade programmet fra Spywarefri.dk hvor der også findes en dansk installations- og brugerguide, og derefter paste den ind i Spywarefri's forum. Der er virkelige eksperter som undersøger loggen. Jeg selv rensede én her på Kandu igår for srhansen.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 16-07-03 10:34

hej Shamrock!

Du kan også prøve NÅR programmet HAR ringet op, så starte programmet NetLimiter (http://www.kandu.dk/dk/tip/4523) ... Med dette program kan du se hvilke programmer der bruger nettet, og måske finde ud af hvilket program der hele tiden prøver at ringe op...

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 16-07-03 22:48

Hej med jer igen + niss45.

Endnu en gang tak til jer.
Nu har jeg da fået noget at arbejde med, og i får straks et svar når/hvis det lykkes at rense maskinen.

Venligst Shamrock

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-07-03 22:54

Aha, snavs sansynligvis. Hvis du bruger Hijackthis så smid loggen ind til dem på Spywarefri's forum. De arbejder også mange gange om natten, så har du en ren pc imorgen tidlig. Jeg vil se dyner nu.

Annuller spørgsmålet
Fra : Shamrock

Dato : 20-07-06 09:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Undskyld alle, men jeg opdagede først i dag, at jeg ikke havde fået afmeldt mit spørgsmål !!

Jeg måtte formatere HD da problemet blev være og være - så nu er problemet løst og jeg er på igen.

Vh. Shamrock
Go´ sommer !