/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Cannoli ( Oversættelse )
Fra : netper
Vist : 1433 gange
300 point
Dato : 13-07-03 20:01

Jeg har fundet denne opskrift som jeg ville høe om nogen ville oversætte for mig.

Cannoli Crust

4 cups (400 g) sifted flour + 1 tablespoon sugar
1/4 teaspoon cinnamon
3/4 cup (200 ml) Italian red wine
1 egg slightly beaten
Sift flour, sugar and cinnamon together on to a bread board or table top. Make a well in the center of dry ingredients and pour wine into it. Knead dough until smooth and stiff,about15 mins. If dough feels wet and sticky add more flour,if too dry, add more wine. Cover dough and let stand for 2 hours in cool place.roll out very thin and cut into 5 inch (12 cm) circles and wrap around metal forms (5 inches long by 1 inch in diameter). Fold dough around form loosley so that 1/4 of form sticks out on the ends. Seal dough on by brushing with egg yoke, and fry 2 cannoli at a time in deep hot fat until brown on both sides. Lift out gently with slotted spoon or tongs, drain on paper towels to cool. Makes 24

Cannoli Filling

3 pounds (1.3 k) ricotta
1 3/4 cups (175 g) sifted confectioners sugar
1/2 teaspoon cinnamon
2 tablespoons chopped citron ( if you like it)
1/4 cup semi-sweet chocolate bits
Beat ricotta in a large bowl for 1 minute, add sugar and beat until very light and creamy, about 5 minutes. Add cinnamon, citron, and chocloate bits, mix until blended. Keep filling in refrigerator until ready to use. Makes enough to fill 25 cannoli shells.

My grandmother used a broom handle as her form, cut to size.

Hints:
The dough must be very stiff and well kneaded, and must be rolled to paper thinness. If not it will not blister.
The fat should be at least 4 inches deep, and at 390 degrees F (195 C).
To remeove the cannolo shells from the form, hold the cannolo in the center, gently, and push it off the form with a butter knife or the back of a spoon.
Fill shells using pastry bag or a butteknife, filling from both ends first, then dip into chopped nuts and sprinkle tops with confectioners sugar.
Enjoy!

Accepteret svar
Fra : Vix1

Modtaget 300 point
Dato : 15-07-03 13:18

Cannoli Crust

4 kopper (400 g) siget mel + 1 spiseske sukker
1/4 teskefuld kanel
3/4 kop (200 ml) Italiansk rødvin
1 æg let rørt
sigt mel, sukkar og kanel sammen i et brødfad eller skål. lav en fordybning i midten af de tørre indgredienser og hæld vin deri.ælt dejen til den er glat og fast. cirka 15 min. hvis dejen føles våd og klistret, tilsæt mel, hvis den føles for tør mere vin. Tildæk dejen og lad den stå koldt i 2 timer. Rul den ud, meget tyndy og skær den i 12 cirkler og læg om metalforme (12 cm lange og ca 2,5 cm i diameter)Fold dejen løst omkring så en 1/4 af formen stikker ud i enderne, forsegl dejen ved at pensle med æg og steg 2 cannoli ad gangen i dybt varmt fedt indtil de er brune på begge sider . løft dem forsigtigt op med 2 sker er tang, læng dem på køkkenrulle for at tørre. der bliver 24.

Cannoli Fyld

1.3 k ricotta
1 3/4 kopper (175 g) siet floremelis
1/2 teskeful kanel
2 spiseskefulde hakket citron( hvis du syntes om det)
1/4 kop halvsøde chokolade bits
ælt ricottaen i en stor skål i et minute, tilsæt sukker og ælt indtil meget let og cremet (cirka 5 minutter.) tilsæt kanel, citron og ckokolade stykker, rør til blandet, opbevar fyldet i køleskab indti brug, nok til 25 cannoli skaller. min bedste brugte et kosteskaft som form. skåret i rigtig størrelse

Gode råd:
Dejen skal være meget fast og godt æltet. og udrullet papirtyndt,hvis ikke, vil den boble.
fedtet skal være mindst 10 cm dyb og 195 grader.
For at fjerne cannoliene fra formene; hold på midten, forsigtigt, og skub den af formen med en smørkniv eller bagsiden af en ske. fyld skallerne ved at bruge sprøjtepose eller smørkniv, fyld først fra begge ender, dyb derfeter i hakkede nødder og top at med floremelis.
Velbekomme

En lille bemærkning jeg har oversat chokalade bitz med chokolade stykker men er overbevist om at der måske menes chokolade kiks???

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 15-07-03 13:29

Tak for svaret Vix1.

Kommentar
Fra : Vix1

Dato : 15-07-03 13:42

ups der skulle stå at dejen skæres i 12 cm cirkler.. det gik lidt stærkt