/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Savleri...
Fra : brinkloev
Vist : 484 gange
50 point
Dato : 12-07-03 09:31

Hej, vi har tvillinger på snart 11 mdr. De har hver 8 tænder(de forreste). Vores pige savler overhovedet ikke, men vores dreng.... savler MEGET! Og har gjort det ligesiden den første tand meldte sin ankomst i Januar. Er der nogen der har haft samme oplevelse mht. til savleriet?
Mvh. Karina

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 12-07-03 09:42

Jeg har passet en lille dreng siden han blev født, han er idag 2½, og savler stadig utrolig meget, selvom han jo har alle tænder nu, så det eneste vi egentlig gør, er at give ham et tørklæde om halsen, hvis det bliver bundet lidt smart, ja så ser det jo ikke ud som om det er til at fange savlen. Men hvad man bare lige gør det ved jeg faktisk ikke, vi spurgte sundhedsplejersken, og hun siger man kan kun vente, det holder om en dag, de skal have lært selv at synke og styre tungen ordenlig først.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-07-03 10:16

Problemet løser sig hen ad vejen. Børn udvikler sig ikke på samme måde, heller ikke dine tvillinger.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-07-03 18:20

-Og drenge er tit motorisk senere udviklet end piger, i hvert fald i de første år..

Kommentar
Fra : larsanne

Dato : 13-01-04 09:03

Hej

Vores dreng savlede meget til han var 3½. Vi lavede forskellige øvelser med ham, han skulle bl.a. spise rosiner af en tallerken med hænderne på ryggen, drikke med sugerør, begge dele hjalp meget - han lærte at styre munden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-01-04 10:09

brinkloev

Er der sket en ændring siden du stillede spørgsmålet den 12.07.03

mvh ans