/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows NT og USB ?
Fra : CLAN
Vist : 598 gange
200 point
Dato : 12-07-03 09:30

Hejsa
Er der nogen som sidder inde med opskriften på, hvordan man får Windows NT 4.00.1381 til at vedkende sig USB portene? Hvis der skal bruges software, så også et direkte link til dette.

Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : Nikolaus

Modtaget 210 point
Dato : 12-07-03 09:46

Hej CLAN

Jeg skulle mene du kan finde noget her http://www.ionetworks.com/.

Måske er der noget her http://www.bsquare.com/products/usbwin40/default.asp. Efter sigende kun delvis understøttelse, men måske afhjælper dit problem.

Du kan også prøve denne http://www.usbman.com/Win%20NT%20USB%20Guide.htm.

Men jeg skulle hilse og sige, at det ikke er lige til at hitte noget som kompenserer for NT's manglende USB understøttelse. Du må have et godt argument for at køre videre med NT istedet for at køre 2000 eller XP

nikolaus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-07-03 09:54

Hej Nikolaus
Argumentet er, at det ikke er mig som bestemmer hvilket styresystem, vi skal bruge. Pt sidder jeg bag en DONG computer ude midt i Nordsøen. Lige nu sidder jeg fakrisk og får et anstrøg af en rødlig farve i ansigtet over NT, på godt dansk... pisse irriterende. Jeg kan nemlig ikke bruge mine data, som er medbragt, på en USB-Memorykey.
Søren

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-07-03 09:57
Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-07-03 10:08

midt i panikken kan du prøve om denne driver kan finde din usb key

http://www.pbnec.nl/support/itemnr/6828120000.html

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-07-03 10:09

Hej dk
Det er korrekt at Microsoft skriver dette:
[citat]
Windows NT 4.0 does not support Universal Serial Bus (USB) host controllers. There are no plans to provide USB support in Windows NT 4.0 in a future service pack.
[/code]
Meeeen, jeg ved det kan lade sig gøre (har set det). Lille mig er ikke den eneste som "flipper" over denne USB mangel.
Jeg må hellere prøve mig igennem Nikolaus' link, og så se hvad der sker.

Til Info så kan jeg logge ind som Admin på NT, altså ingen installationsproblemer
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-07-03 10:19

Linket http://www.pbnec.nl/support/itemnr/6828120000.html og driveren på samme, kommer på med:
[citat]
No available USB Host Controller was found.
Install Aborted.
[/code]

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 12-07-03 11:15

Hej CLAN

Jeg må lige give mit besyv med

Jeg har aldrig set nogle få det til at virke, men det har du, så det må jo kunne lade sig gøre
Mens du venter på de vises steen kan du jo "fuppe" dine data ind i pc'en ved at lave en win 2000 boot cd som du benyter midlertidigt.

Jeg ved godt det ikke hjælper dig når du sidder 100 sømil fra land, men måske til en anden gang

mvh srhansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-07-03 11:46

Hej igen
Jow' jow' vi hexede engang en af de andre PC'ere herude, til at virke med en USB-brænder, men ham som fandt driveren på nettet (eller hvad han nu fandt), er her ikke mere.
Ind til nu er der ikke noget af det jeg har fundet, eller som jeg er blevet henvist til som fungere.
På EasyDisk's hjemmeside (min USB key) er der ikke noget at hente.... SUK!!
Søren

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 12-07-03 12:19

Dét er da også p... irreterende!!!

Jeg håber nogen kan komme med den ultimative løsning. Er i hvert fald med på en kigger

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-07-03 12:31

here we go

læs om driveren her
http://www.jungo.com/wdusb_nt.html

og hent den her

http://www.jungo.com/dnload.html

jeg har lige pt. hentet filerne ned uden at udfylde div. rubrikker

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-07-03 13:18

dk,det link snupper jeg lige,jeg har en kammerat der har ledt efter lige nøjaktigt dette software, I EN EVIGHED.
TAK FOR HENVISNINGEN,STÆRKT.

Manse9933

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-07-03 16:30

Hej dk
Jeg er som sagt på arbejde... så har været lidt "fraværende"
Er i gang med at downloade din anbefalede driver... vi ser, Manse ser i hvert tilfælde ud til at være begejstret
Kommer tilbage med hwod'n det funker.

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-07-03 17:52

Grrrrrrrr!
Ka'etter få skidtet til at køre... så'n en omgang gøjemøg. Må i gang med min egen bærbare (med XP) og så ellers brænde en CD med data. Så kommer problemet, når jeg skal den anden vej (godt der er e-mail herude, så kan jeg da sende data hjem den vej).
Lader lige denne streng stå lidt.... det ku' jo være der dukkede noget op der ku' få liv i min EasyDisk via Win NT 4.00 jeg begynder ellers at tvivle - suk!
Søren

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-07-03 18:40

øv øv øv

Kommentar
Fra : CyberBoss

Dato : 13-07-03 05:17

Hej CLAN

Måske dette kan hjælpe.

Serial USB Adapters for NT 4.0 http://www.quatech.com/public/gotousb.htm
Quatech 1, 2, 4, 8 and 16-port RS-232 and RS-422/485 USB serial adapters permit using multiple serial peripherals via a single USB port. Support for Windows NT 4.0 and Windows 98/Me/2000.
also supports Windows NT with a special set of drivers--even though there is no native NT support for USB.

USB Nt4 Products on Sale http://www.directron.com/usb.html

Nt4-Usb - Compare Prices at NexTag.com http://www.nextag.com/serv/main/buyer/outpdir.jsp?search=nt4-usb&doSearch=y

Mvh.

CyberBoss

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 13-07-03 06:47

Tak for svaret Nikolaus
Det har været et svært valg, da jeg mener ar "dk" også skulle ha' points (det kommer vi til senere, så dk hold øjnene åbne).
Det er endnu ikke lykkedes mig at få min USB EasyKey til at kommunikere med Win NT 4.00 men linket fra Nikolaus har ledt mig i den rigtige retning. Win NT vil nu "se" en USB port, at der så ikke er en driver til EasyDisk... tjahh det er jo bare ærgerligt. Driveren til USB fandt jeg via http://www.usbman.com/ eller rettere og sagt http://www.usbman.com/Win%20NT%20USB%20Guide.htm så nu er der da lys i min EasyDisk men jeg kan så'gutte finde den på computeren - før var det hele bare "dødt".

--> dk jeg sender også dig 200, så hold lige øje med de seneste 25. Årsagen til dette er at du også har ydet en stor indsats... og henvist til en masse godt, som kan bruges - ikke lige i mit tilfælde, men for andre (kan jeg jo se). Du har i hvert tilfælde været ernergisk... tak for det!

Til alle på denne streng: 1000-tak for jeres interesse og indsats, vi mødes jo nok "out there" en anden gang.

Fortsat god weekend (søndag)...
Søren

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 13-07-03 09:39

Det var så lidt. Det ærger mig lidt, at du ikke har fået det til at virke 100%. Men det virker nu også som om det næsten er en umulig opgave.

God weekend til dig oz

Claus