/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Højre klik på mus
Fra : Mille35
Vist : 518 gange
50 point
Dato : 11-07-03 12:11

Højre klik på mus Så får man nogle muligheder !!!!
fortryd,Klip,sæt ind mm...
Der er sneget sig en tekst ind som jeg gerne vil have fjernet! hvordan gør man det ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 12:17

Markér teksten. Højreklik. Slet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 11-07-03 12:17

1) sætter markøren foran og trykker delete indtil det er væk
2) sætter musen foran teksten --> trykker venstre musetast og holder den nede, og trækker den henover det som du vil slette --> slipper musetasten og trykker delete

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 12:19

Ps. Alternativ : Markér tekst. Tryk DELELETE på tastatur.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 11-07-03 12:23

Delelete....hvor dælen sidder den tast

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 11-07-03 12:24

Det virker ikk en meter

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 11-07-03 12:26

Vi er enige om at det er den gråbox vi taler om ikk !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 12:28

Dét lyder mystisk ??? Prøv lige i notesblok ! Afmærk lidt af teksten så den bliver blå. I dette blå felt høreklikker du og vælger slet eller trykker delete på tastaturet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 12:32

Ps. Du skal IKKE gøre begge dele samtidig (højreklikke og trykke delete) så sker der rigtig nok ikke noget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 12:33

PPS. Det er enten eller.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lilllemor

Dato : 11-07-03 12:34

Er det i den grå boks når du har h-klikket???
For hvis det er det så prøv at gå op i vis i prosseslinien og gå ind i værktøjslinier så tror jeg nok at du kan slette det der i gennem.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 11-07-03 12:39

Ja det er det

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 11-07-03 12:50

Der er mange programmer der lægger ekstrakommandoer i "højrekliks-funktionen" - evt. find det program der gør det og se om indstillingerne kan sættes til ikke at vise det.
Til nogle programmer ligger funktionen i registreringsdatabasen, hvor man som øvet kan gå ind og finde/fjerne linien.

Du er nødt til at fortælle noget mere om hvad der står i funktionen - og om du har installeret nogle nye programmer for nyligt, der giver den funktion.

Samtidigt kan du lige fortælle hvorfor du gerne vil have fjernet den funktion? - kan du ikke bare ignorere den?

Mvh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-07-03 16:41

Hvad peger du på.
Er det i et bestemt program.
Eller hvor er du når du højreklikker.
Hvad hedder den tekst du vil fjerne.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-07-03 20:30

Er du sikker på du ikke har lagt et "hjælpe klippe og klistre" program ind, som måske gemmer de sidste 10 "klip" og så default sætter det første gemte ind? Windows egen plejer jo kun at gemme det sidste clip du har lagt ind!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 20:50

Jeg tror Mille35 er gået i selvsving

tedd -> Har man lagt 'extra' programmer ind, optræder de ved højreklik som tillæg til Windows menuerne. Ikke som erstatning.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 12-07-03 00:54

Jep jeg misforstod spørgsmålet , klippe klistre tekst taunus og kage.

Det lyder som om du har installeret et nyt program for nyligt der har lagt en shell ind i din højre menu. Som regel kan problemet løses ved at du afinstallerer programmet igen. Nogle programmer giver en option under installation - ikke at installere shell, men langt fra alle programmer, desværre er der osse programmer der ikke fjerner shellen, når man afinstallerer dem igen, hvad der så medfører at man skal helt ind i registreringsdatabasen og fjerne det helt. Men som andre osse har sagt ville det hjælpe gevaldigtigt, hvis du skrev hvad det var for en "tekst"

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 24-08-03 14:29

Tak for svaret tedd.