/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
380V gammel fald stik til NY rundt stik.~
Fra : Odense
Vist : 1849 gange
50 point
Dato : 11-07-03 12:08

hej !
Jeg har et 380V faldstik (de gammle modeler) på en betonblander, men der hvor den skal side i, er en af de nye runde. Jeg har anskaffet mig en rund ny model han stik. Men nogen der ved hvor de skal side i forhold til det gammel stik... Jeg kan næsten regne ud at den lange i mitten på det gammel stik er det samme som den kraftige tykke på den nye runde stik,,, men hvad med de ander 4 hvor skal de side ??? Nogen der evt, her en tegning/beskrivelse man kan se hvordan!...

Kommentar
Fra : Fromsej

Dato : 11-07-03 12:13

De to vigtige er Nul og Jord.
På det gamle stik står der 0, den sidder ude til venstre hvis du holder stikbenene væk fra dig selv og kigger ind "bagfra"
På det runde CEE stik står der N eller 0 på det ben hvor nullen skal sidde.
Det samme med Jord, i det gamle stik er det det midterste ben, i det nye er det det høje ben med to skruer, og der er et -Iii mærke på.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 11-07-03 12:27

Hvis den så køre den forkerte vej bytter du bare 2 faser... og som formsej skriver er det vigtigt Nul & Jord sidder hvor de skal

Accepteret svar
Fra : pabloj

Modtaget 50 point
Dato : 11-07-03 14:38

Hvis det er en korrekt ledning, så er :
o = Blå
Jord = Gul/Grøn
F1 = Brun
F2 = Sort
F3 = Sort
Jes

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 11-07-03 15:54

Tak for svaret pabloj.