/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjæææælp
Fra : Better_Performance
Vist : 424 gange
200 point
Dato : 11-07-03 11:08

Jeg har tilsyneladende ladet mig ramme af en eller anden ondskabsfuld satan.

Kort fortalt sidder jeg på et kontor hvor vi længe har syntes vores net har været for langsomt, og nu er der så en der har fundet ud af at min maskine sender 500 mails i minuttet (!)

Jeg har scannet med Norton, jeg har kørt online scanning med Panda, og ingenting finder de, hvad skal jeg dog gøre???????

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 11-07-03 11:13

2 ting!

1. Hvis din mail ligger lokalt, (hvilket jeg ikke tror), så geninstallere hele skidtet

2. Er det på netværk, så er det klart, at du ikke finder noget på din pc'er...Så ligger virusen på serveren.

Moltov

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-07-03 11:16

Jeg er ikke koblet på en exchange server, deler udelukkende båndbredde med de andre, men altså ikke server..... geninstallere hele skidtet, er det hele maskinen du mener?

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 11-07-03 11:18

Hvis det var mig ville jeg formatere den, der er man også sikker på at det virker.
Jeg kan næsten regne ud at du har en masse vigtige ting på din computer efter som du har den på dit kontor, men der kan du jo bare ligge de ting over som du skal gemme på en anden computer på dit arbejde, hvis det da er muligt.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-07-03 11:20

Det er desværre ikke en option, jeg har hele min virksomhed på denne maskine, og er som nævnt ikke på en server

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 11-07-03 11:33

Det behøver ikke at være en virus du har på maskinen.. det kan være en slagts spyware...

prøv lige at skrive hvilken programmer du har kørene ? (Ctrl, Alt & Delete hvis du køre med en NT kerne)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-07-03 11:35

Der er lige et par muligheder du kan afprøve før du gå i svime over alt det der med at formatere osv. Prøv at installere Adaware og kør denne. http://www.webattack.com/get/adaware.shtml du kan i øvrigt læse en masse om Webattack på http://www.webattack.com/main.html
Hvis din Norton Antivirus ikke er opdateret til sidste nye version (bør opdateres dagligt), kan du evt. prøve at køre en on-line scan fra Tryus (Panda Antivirus), gå ind under PandaActiveScan http://www.tryus.dk/start.asp

[citat]
Ad-Aware is a privacy tool, that scans your memory, registry, hard, removable and optical drives for known data-mining, aggressive advertising, and tracking components. It then lists the results and offers to remove or quarantine the components. The program detects a wide range of adware/spyware related issues and can be updated with the latest signatures via the built-in update utility. Please be advised that removing certain components may impact the functionality of effected software applications. Editors note: You should fully read the included documentation before removing any files! We are constantly receiving emails from people that deleted all kinds of things and have created a big mess. Do not use this software unless you are at least an intermediate user. Careless deletion of system files or registry entries, WILL get you into trouble.
[/code]

God jagt
Søren

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 11-07-03 11:38

Du kan checke for spyware online på : http://spywarefri.dk Dér kan du også scanne for virus og tjojan'ere.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-07-03 11:52

Tak for svaret molokyle.

Mit liv er reddet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 11:56

Velbekomme Better_Performance. På spywarefri.dk kan du også få support. De er meget hjælpsomme.

</MOLOKYLE>