/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kontrol over andres telefoner.
Fra : jensviggo
Vist : 752 gange
50 point
Dato : 11-07-03 10:27

Jeg er forvirret. Det er en lang historie, men går kort og godt ud på, om det kan lade sig gøre at kontrollere andres telefoner. Jeg har et tilfælde, hvor en trediepart spiller to andre ud mod hinanden.
A sender en SMS til B uagtet A ikke har sendt SMS til B, men afsenderen er A´s telefonnummer.
Det samme gør sig gældende den anden vej. Altså sidder der en trediemand og har mulighed for at bruge andres telefonnumre, i det her tilfælde chikane.
Hvordan kan det lade sig gøre. HJæææææææææææææææææp.

jensviggo

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-07-03 10:41

Hej jensviggo

Det der kan lade sig gøre er at sende beskeder fra nettet med en andens tlf-nummer som afsender men så er der reklame fra sms-senderen i beskeden. og dette går ikke ud over tlf-regningen..

Mit råd ville være til næste regning at få en liste over hvem man har ringet og sms'et til så kan i evt. notere tidspunkt og dato ned.!

det er ikke muligt at styre en anden telefons sms-beskeder.

en mulighed kunne være at nogle andre benytter sig af deres telefoner uden de ved det måske for at skabe strid mellem de to personer??

Prøv det med regningen så kan i se om de bliver sendt fra deres telefoner.! og hvis det er tilfældet så kontakt teleselskabet eller slift nummer.!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-07-03 11:03

Der findes en sms-sender på nettet der sender beskeder fra brugerens nummer uden reklamer, men det kræver at den person som "kontrollerer" en andens telefon har haft rådighed over den længe nok til at modtage en adgangskode.

Se selv på www.smsbesked.dk

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 11-07-03 11:07

tak solgaard, men er det ikke muligt, hvis f.eks. man bliver anmodet om at sende en talkode i en eller anden forbindelse, at så ens nummer følger med på en eller anden måde. Jeg har hørt om en række sms der er sendt ud, hvor der skulle svares med tal, herefter kunne man overtage på en eller anden måde telefonens nummer, og bruge den, eller er den bare noget forbandet ævl. Kan man i øvrigt spore en e-mail som menigmand gennem ip adresse, og hvordan gør man evt.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-07-03 11:13

jeg har godt nok ikke hørt noget om at man kan overtage en andens mobil men måske det kan lade sig gøre? i så fald ville jeg kontakte mit teleselskab om de muligheder for der lyder da ikke rart. ja du kan godt spore en E-mail adr jeg mener at du kan søge på E-mail adresser på www.dgs.dk

jeg kender desværre heller ikke noget til det med en talkkode. jeg benytter mig aldrig af de sms-sendere på nettet. men det kan sikkert lade sig gøre. det går jo hurtigt efterhånden så det skulle ikke undre mig..

uanset hvad så mener jeg at du skal have fat i dit teleselskab for at høre om sikkerhed og for at sikre dig at du ikke kommer til at betale for at en anden bruger dit nummer!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 11-07-03 12:27

Når man kan sende en sms med reklamer med et "selvvalgt" telefonnummer som afsender - kan man også sende uden reklamer!! Det kræver bare den rette adgang til tingene. Dette kan godt spores via teleselskabet - men man skal IKKE forvente at få hjælp til sådanne bagateller - da det er temmeligt ressourcekrævende.

Sporing af en email? Både ja og nej! Man kan sagtens afsende email der er næsten umulige at spore - og hvis de ydermere er afsendt fra en pc-cafe eller bibliotek - så opgiv det! Det hele afhænger af hvor mange informationer der står i "headeren" på emailen.
Man kan - hvis man har en mistanke til en bestemt - lægge en lille sporing på en mail og sende den afsted til vedkommende, men det kræver bla. at man har en webserver kørende med egen logfil - men kan være ganske underholdende

Mvh

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 13-07-03 13:46

Med SmartSMS kan det lade sig gøre at sende sms med hvilket som helst afsendernummer du ønsker...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-07-03 22:22

til SantaB, lige præcist er det nu det fungerer??????????????

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 13-07-03 23:31

Du downloader SmartSMS et eller andet sted på nettet (eksempelvis Kazaa lite) og når du åbner programmet skulle det ligesom give sig selv. Jeg har valgt at bruge det sådan at man uploader sms eller logo via modemet. Det kan her bemærkes, at hvis du sender logoer skal du vide hvilket net den pågældene telefon bruger. Som afsender kan du skrive hvilket som helst telefon nr. du ønsker. Husk at skriv 0045 foran det nummer du vil sende til (hvis telefonen altså er i DK).
Håber det besvarede dit spørgsmål...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 14-07-03 08:16

til Til SantaB

Programmet er downloaded, pakket ud, og jeg har prøvet at sette det op efter bedste evne, når jeg så prøver på at sende skriver den error 12007 name not resolved...........hvad betyder det, og hvad har jeg gjort forkert?