/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Blomstrende bed
Fra : freddiemercury
Vist : 675 gange
50 point
Dato : 11-07-03 07:55

hejsa, jeg har lige lavet et højbed på ca 8 m2, men det er stadig tomt
jeg savner en god ide til hvad jeg skal plante deri.
Det skal være flotte farver, jeg havde forestillet mig, tulipaner og roser
har du en bedre ide

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 11-07-03 08:28

Gå på en planteskole, og find/spørg til planter der blomstrer på forskellige tidspunkter. Personlig kan jeg godt li' mine roser, som er plantet sammen med lavendel, og rododendron sammen med tyttebær.

Kommentar
Fra : falconi1

Dato : 11-07-03 11:29

Når jeg i øjeblikket ser på min egen forhave, kan jeg ikke lade være med at anbefale dig at sætte hortensia. Husk at blande en masse spagnum i jorden, hvis du vil have de flotte farver.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 11:50
Kommentar
Fra : lilllemor

Dato : 11-07-03 12:54

Jeg har lige lavet 4 højbede og de er beplantet med rohdodendron og asalier, som afslutning har jeg plantet lobelia rundt i kanterne, man kan jo også bruge nogle af de stauder man allerede har i haven. god fornøjelse.

Kommentar
Fra : lonerod

Dato : 20-07-03 23:20

Jeg har lige havet højbed også og jeg har plantet storkenæb og blå klokkeblomster + masser af husløg-det ser bare rigtig flot ud. (storkenæb er røde blomster og bliver til meget store pæne puder i løbet af sommeren. Husløgene står grønne hele året...
Det er også meget sødt med buskbom-de er pæne året rundt-og man kan bare klippe dem så de ikke bliver store... Det har jeg gjort.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 04-07-04 09:26

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 07-07-04 08:43

Tak for svaret molokyle.