/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan man have to forskellige mobilnumre s~
Fra : egsmark
Vist : 442 gange
50 point
Dato : 11-07-03 00:07

Da jeg lige har købt en meget billig tlf. med 6 mdrs. Telia-binding, vil jeg høre, om jeg kan lade mit nuværende og billigere Telmore-abonnement "hvile" i bindingsperioden for kun 45,00 kr. Med andre ord: Er det OK og lovligt i forh.t. teleselskaberne, at en kunde har 2 forskellige numre samtidigt hos 2 forskellige selskaber, eller tjekker en ny teleoperatør altid, om selskabet nu også har "eneret" på kunden, selv om man ikke beder om at få overflyttet det "gamle" nummer, som jeg altså gerne vil kunne benytte igen efter 6 mdr. og oplåsning af Telia's SIM-Lock - sikkert mod et gebyr, hvis størrelse jeg ikke kender ?

M.v.h
bas

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 60 point
Dato : 11-07-03 00:17

ja det kan du da satens der er ingen der forbyder dig at have 2 forskellige sim-kort.! bare du betaler regningerne.!

og når bindingsperioden på de 6mdr er slut kan du flytte nummeret som du lyster

oplåsning kan du finde alle mulige steder og det er helt lovligt.! det plejer at ligge på omkring 100kr

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 11-07-03 00:34

Hejsa

Hvis det er en nyere telefon kan du være helidig med at du selv kan låse den op..
prøv at se på www.gratisunlock.dk => vælg unlock => vælg model.. måske er du heldig

Kommentar
Fra : soll

Dato : 11-07-03 01:17

her kan du finde en der kan låse din tlf op for ca 100kr det er fuld ud lovligt.
bare du husker at betale de 6mdr.
telia vil også meget gerne låse den op for dig men det koster 500kr

http://www.dkunlock.dk/sog.asp

http://unlock-nokia.subnet.dk/index.html

Godkendelse af svar
Fra : egsmark

Dato : 11-07-03 10:06

Tak for svaret solgaard.