/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
open GL
Fra : Runeldo
Vist : 456 gange
30 point
Dato : 10-07-03 22:54

Jeg vil gerne vide hvad open GL er, da min pc, spørger efter det når jeg starter forskellige spil. Hvordan får jeg det installeret og hvordan virker det. Jeg kører med win xp i øjeblikket, hvis det har nogen betydning.

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 10-07-03 22:56

Det er en Graffisk indstilling, jeg mener ikke at det er noget du kan installere, hvilke graffik kort har du?? fordi jeg tror det er det der er for gammelt :(

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 10-07-03 23:06

Runeldo

OpenGL er alternativet til directx. Forskellen er at hvis man skriver en driver til openGl kan den køre på alle platforme og ikke kun på Microsoft, hvi sdriveren er skrevet til direct x.

Standarden gik desværre død, da Nvidea opkøbte dem som fremstillede Woodoo graifk kortene. og dermed blev den lagt i graven.

Synd at MS skal sidde på det hele, for dette var en mulighed af fjerne sin afhængighed af direct x og køre på åbne standarder.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 11-07-03 06:02

OpenGL kan downloades her http://www.opengl.org/users/about/index.html. Men hvis det er et gl. grafikkort, så tjek lige producentens hjemmeside og søg evt. på OpenGL.
Nikolaus

Kommentar
Fra : Runeldo

Dato : 12-07-03 12:17

Mit grafikkort er af typen tnt 2.

Accepteret svar
Fra : Nikolaus

Modtaget 30 point
Dato : 12-07-03 12:25

Jeg ved ikke om du har været inde på det link jeg foreslog, men jeg har lige opdaget at linket ikke virker. Du får det lige igen - nu burde det funke:

http://www.opengl.org/users/downloads/index.html

Det er muligt dette er noget for dig oz:
http://www.simtel.net/pub/pd/59541.html

Godkendelse af svar
Fra : Runeldo

Dato : 09-10-03 00:59

Tak for svaret Nikolaus.