/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fejl i opstart af computer
Fra : grausen
Vist : 774 gange
150 point
Dato : 10-07-03 19:18

Hejsa
når jeg tænder min computer kommer følgende meddelelse frem:
windows kan ikke finde 'adw.30.exe' kontroller at du har skrevet navnet korrekt og forsøg derefter igen. hvis du vil søge efter en fil skal du klikke på knappen start og klikke på søg.
nå jeg så trykker på ok, skriver den:
det lykkedes ikke at indlæse eler køre adw30.exe, der er angivet i registreringsbasen.
kontroller at filen findes på computeren eller fjern referencen til den i registreringsbasen.
Efter ok kommmer følgende meddelse frem:

systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl og så kommer der er logfil frem.

jeg bruger xp.

jeg har ikke slettet noget på computeren i forbindelse med at det kom frem og selv om jeg laver en systemgendannelse til før den begyndte at skrive det ja så kommer det frem alligevel, kan nogen hjælpe?
m v h
Grausen
p.s jeg er ingen ørn til pc, så jeg vil gerne have hjælp i et forståeligt sprog

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-07-03 19:26

har du instaleret noget nyt ?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-07-03 19:37

det er åbenbart et eller andet program som er sat til at starte op sammen med window..... Det bedste ville være at genindstallere og derefter afinstallere.....

Du kan også løse problemet dog uden at fjerne det ---> tryk start -- > kør ---> msconfig ---> fanebladet start ---> find det sted hvor filen adw30.exe fremgår og fjern fluebenet.....

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 10-07-03 19:46

rotw: nej jeg har ikke installeret noget nyt

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 10-07-03 19:46

Jeg har slet intet kendskab til filen og har søgt overalt på nettet.
Men et gæt er, at du har installeret noget nyt - som rotw - foreslår, eller at du har erhvervet dig en virus.

Forsøg dette:

1) Sikkerhedskopier reg.database. Søg derefter efter filen og slet alle forekomster hvor filens navn indgår. Prøv så at se om det virker. Gør det, skal du ikke foreløbig slette reg.database.backup - just in case.
2) Kør en virusscan og se om det giver pote.

Ellers syntes jeg det er et mærkligt fænomen. Aldrig hørt om det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 19:58

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;311446

Der er en af de links der kommer frem når man søger på adw30.exe
på microsoft.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 10-07-03 20:01

Altså en virus!?!

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 160 point
Dato : 10-07-03 20:06

Muligvis prøv en aktiv scan til venstre på linket>
http://www.pandasoftware.com/virus_info/virusometer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 20:27

prøv også at åbne kør og skriv win.ini>ok og se om den står der.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 10-07-03 20:33

Manse: hvis den står der kan jeg så slette den der inde eller hvad?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 20:34

og se om der står command: LOAD=
ADW.30.EXE
slet den,men lav en kopi først,så du kan sætte den ind igen vis du får problemer,bare for at være på den sikkre side.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 20:36

det der der er commandoer om et program skal starte med win.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 10-07-03 20:38

jeg er ved at lave en onlinescanning nu og den har fundet en infected fil indtil videre
:-@
fortæller den så hvad jeg skal gøre for at fjerne den når jeg er færdig med at scanne?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 20:40

ja det skulle den,følg anvisningerne der kommer frem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 20:47

her kan du få et gratis antivirus program>
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 20:56

jeg bruger selv dette,biligt effektivt og et af de bedste på markedet>

3 år's licens for 295 kr

http://www.tryus.dk/bestil.asp?produkt=2

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 10-07-03 21:09

Tak for svaret Manse9933.
Tak for din tålmodighed og hjælp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 21:11

selv tak

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 10-07-03 21:37

Blot for nysgerrighedens snyld: hvad fortalte manse9933 som jeg ikke fortalte??????
Omkring dit problem du beskrev?

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 10-07-03 21:50

nikolaus: Manse9933 fortalte hvor jeg kunne scanne min computer, derudover skrev han nogle letforståelige ting som f.eks
prøv også at åbne kør og skriv win.ini>ok og se om den står der.(så selv jeg kunne forstå det )
Det var sådanne ting der gjorde udslaget.................

Men du skal da have en tak fordi du også forsøgte at hjælpe og måske bliver det dig der giver den bedste hjælp næste gang.