/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
start problem med yamaha BW'S
Fra : prophet
Vist : 732 gange
81 point
Dato : 10-07-03 18:10

el starter virker ikk så jeg må kicke den i gang men Det er nemlig det den har svært ved. Har fået ny karburator 21'' har omdyset flere gange den vil bare ikk starte. jo efter jeg har hoppet på den 100 gange så kører den men når jeg slukker og prøver at starte den igen sker der intet den vil bare ikk.. tjekker tændrøret den har benz på så den får jo sit mad ... HVORFOR VIL DEN IKK STARTE?? please hjælp

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 91 point
Dato : 10-07-03 19:28

måske for den for meget af sin "mad" så de drukner, tændrøret skal kun være fugtigt, ikke disideret vådt...

Kommentar
Fra : prophet

Dato : 10-07-03 22:02

Jeg har en 85 dyse i

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-07-03 22:04

Ja det kan vi jo ikke rigtigt bruge til noget... det er jo forskelligt hvordan forskellige scootere kører med de forskellige dyser...

Kommentar
Fra : prophet

Dato : 10-07-03 22:20

kan jeg køre uden vakum pumpen ....altså direkte til karburatoren

Kommentar
Fra : prophet

Dato : 13-07-03 10:45

når jeg tager karburatoren af og tømmer den for benzin sætter den på igen .Så kan den starte men gå ud efter 30 sek

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-07-03 13:58

NEJ! Du kan ikke køre uden vakumpumpe !!! Så får motoren jo ikke noget benzin!!!!

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 14-07-03 07:19

Jeg har fuldstændig det samme problem, udover det er cylinderen jeg har skiftet.
Mine kammerater siger det har noget med kompressionen at gøre, og den lokale mc-tekniker siger den bare skal køres til, men det sidste holder jo ikke en meter.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 14-07-03 10:14

mikaelsol > du kan jo hurtigt se om der er kompression ved at jogge på kickstarteren ?

Kommentar
Fra : prophet

Dato : 14-07-03 22:04

Der er kompression

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 15-07-03 07:17

På min bliver kickstarteren ligesom tungere, hvis I forstår, altså sværere at jogge ned, men det er ikke meget.
Kan det være tændrøret der ikke har god nok varmeværdi?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 15-07-03 11:13

Hmm.... hvis den bliver sværer at jogge ned er det ihvertfald ikke kompressionen der fejler noget, for så ville den blive lettere at jogge ned...

prøv dog lige at rykke dit topstykke/Stempel/cylinder af og kig om de har det godt, for det kunne godt lyde som om de ikke har det, eller også tjeck din tap, det kan også være snavs dernede!

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 16-07-03 07:23

De har det perfekt, altså efter omstændighederne i sådan et forbrændingskammer der er bare sod på (altså ikke på krumtappen) Ham inde fra west-import anbefalede mig et champignon tændrør, dog tror jeg han mente champion, eller også skulle jeg prøve et ngk b9hs (standard er jo b8hs på en bws) Jeg tror jeg køber et af hver fordi champion det forbinder jeg med de helt voldsomme kit, altså Athena Evolution.
Forresten, jeg har hørt om en der proppede Athena evolution kittet et champion tændrør og en hebo udstødning på og så løb den 127 målt efter bil, det lyder ret vildt, hvis det har hold i virkeligheden så er det et cylinderkit med go'dav i!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 16-07-03 09:47

Hmm... Det er ikke tændrørets skyld at det kører stærkt! Et tændrør kan sagtens få den til at stige i fart, men så er det fordi du har kørt med et forkert et! Du kan altså ikke købe "tun" tændrør.... Men jeg tror det ville være en god ide at prøve den 9'er du nævner, det kan godt være det hjælper en smule!

Og Athena Evolution, du siger at det er et vildt cylle kit, hmmm...., så burde du overveje hvad et LC Malossi MHR Team Speed/Cross kit, eller LB Hebo Manston kan yde! Det frembringer en sand djævel i en scooter! Og der er Athena evo altså barnemad.....

Og de 127kmt, no way, ikke kun med athena evo og en hebo udstødning......! Det kan ikke lade sig gøre udden en masse andre dele. Og desuden 127kmt IRL med Athena EVO er urealistisk........

Kommentar
Fra : prophet

Dato : 24-07-03 09:36

har prøvet alt.. gider ikk mere og bytter med en easy rider

Godkendelse af svar
Fra : prophet

Dato : 24-07-03 09:38

Tak for svaret Jon.

men jeg har byttet med en easy rider kreidler
har haft for meget bøvl med lortet

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-07-03 13:09

Det var da så lidt, det ærger mig da at du gav op! Du skulle lige have kigget forbi ølstykke, så kunne det være teamet bag Moped.dk gad kigge på den...