/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Typisk spørgsmål
Fra : crha
Vist : 574 gange
20 point
Dato : 26-12-01 23:56

Jeg har nogle penge i overskud og tænkte at måske skulle invistere dem i et nyt grafikkort...
Jeg har i forvejen et 32 MB Nvidia Riva TNT2 grafikkort og tænkte på et kort som 64 MB GeForce2...
Hvilket kort skal jeg vælge eller er det jeg har i forvejen godt nok.

Hilsen Casper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-01 03:19

"crha" <crha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YssW7.5364$Zm5.491925@news000.worldonline.dk...
> Jeg har nogle penge i overskud og tænkte at måske skulle invistere dem i
> et nyt grafikkort...
> Jeg har i forvejen et 32 MB Nvidia Riva TNT2 grafikkort og tænkte på et
> kort som 64 MB GeForce2...
> Hvilket kort skal jeg vælge eller er det jeg har i forvejen godt nok.

....Et i Geforce 3 familien hvis du har for vane at have dine kort mere end 6
mdr af gangen. (findes i forskellige prisklasser)

(eller vis det er i den dyre ende enten en GF3 Ti500 eller alternativt
Radeon 8500)

TBC

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-01 09:14

Så et typisk modspørgsmål.
Hvad skal kortet bruges til ?

Kim Larsen

Kommentar
Fra : crha

Dato : 27-12-01 13:19

Det skal helst ikke være et alt for dyrt kort, men det skal alligevel kunne noget...
Kortet skal bruges til alt (hvad jeg lige finder på)... Det kunne være både spil og programmer

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 27-12-01 16:07

Hej crha

Umiddelbart er det kort du har i din maskine et udmærket Grafikkort. Har det selv. Det klarer snilt alle de nye Spil,--bla. Fifa 2002 og NHL 2002.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : crha

Dato : 27-12-01 23:48

Mange tak. Det vil altså sige du hentyder til at jeg ikke behøver skifte mit kort?

Kommentar
Fra : Simon123

Dato : 26-05-02 21:38

ALtså så længe spillene ikke hakker, eller du har andre problemer med det, synes jeg også du skal vente med at skifte det ud. Min storebror har også tnt2 og han hænger da stadig på, og spiller de nyeste spil uden problemer :)

Kommentar
Fra : crha

Dato : 26-05-02 23:10

Takket, men nogle ting er det ikke så godt til, så hvis nu vi siger at jeg skal have opgraderet det og det ikke skal være for dyrt, hvilket kort kunne så tænkes at være det bedste?

Kommentar
Fra : Kingboy...

Dato : 23-06-02 15:43

Helt klart et Readeon 8500 det styre VILDT!
Den slår alle GF-3 Serierne...
Spar nogle flere penge og invistere!
PS: Readeon koster CA ½ af GF-3

Kommentar
Fra : crha

Dato : 23-06-02 18:27

hmm.... sure?

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 24-06-02 20:55

Hej Casper.

For at kunne svare på dit spørgsmål, skal jeg vide 2 ting:

1) MÅ DET VÆRE BRUGT?

- I øjeblikket går udviklingen af nye grafikkort så hurtigt, at hardwaren forældes lige så hurtigt, som den kommer på markedet.
Jeg har selv helt vildt gode erfaringer med at købe brugt. Der er ikke ret meget mekanisk slid på et grafikkort (altså.. ting, der drejer rundt, fx sammenlignet med en video). Det betyder, at sandsynligheden for at noget bliver defekt de første år, er forsvindende lille. Mange skifter deres grafikkort lige så hurtigt som der kommer nye, og det kan du altså med fordel benytte dig af.

2) HVAD MÅ DET KOSTE?

- Som jeg forstår dit spørgsmål, er det ikke om du skal skifte dit gamle, men HVAD du skal skifte til. Og så er det jo ene og alene et spørgsmål om hvad det må koste.

-- Skriv, om det må være brugt, og hvad det må koste. Så sender jeg et link med noget billigt/godt. Selvom Geforce-3 serien har fået lidt kritik længere oppe, vil jeg øjensynligt stadig afbefale dig noget i denne serie. Creative (som laver dem) er på forkant med udviklingen, og laver hele tiden nye drivere (hvis du ved hvad de er for nogle), og nye serier/forbedringer.

Jeg har selv skiftet for 2 måneder siden, og læste riiigtig mange tests rundt omkring, inden jeg købte. Hvis det IKKE må være brugt, kan jeg sende dig links til de BILLIGSTE steder at købe, alt efter om du bor på Sjælland / i Jylland. Og jeg må hellere skynde mig og fortælle, at jeg ikke arbejder i en foretning.

Hilsen Kinajumjum

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 24-06-02 20:56

Okay.. jeg er vist ikke så god til det hér..

Kommentar
Fra : crha

Dato : 24-06-02 22:39

hehe, det går nok :D

1) Må det være brugt?
Ja, det må det gerne, men jeg vil helst have det som nyt, da jeg som regel tvivler på brugte vare, selvom de tit er i fin stand :D

2) Hvad må det koste?
Tja, bare det er et godt kort. Jeg har lige fået arbejde, så om et stykke tid jeg råd til et af de lidt dyrere nogle, hvis det bliver nødvendigt.
Jeg vil helst gerne holde det på en pris under 2000 hvis det ikke er for meget forlangt :D

Besøg
http://cruckie.dk

Kommentar
Fra : Kingboy...

Dato : 25-06-02 21:41

>hmm.... sure?

Nej, Ik helt!
Det kommer jo an på om du køber en TI model! (de "DYRE"/"GODE" modeller")
Eller en std MX model!

->ATi Radeon 8500LE TV-Out Retail
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels
Memory: 64MB DDR-RAM
Chipset: ATi Radeon 8500
RAMDAC: 350MHz
Type: AGP x4
Connector: 15pin D-sub / DVI / TV-Out
Pris: 1.800kr CA
KØB DET!!!

R-8500
Er et utroligt hurtigt Gkort!
10% bedere end De fleste GF-3 kort til den pris..!

Men min favorit er:
- - - Matrox Parhelia - - -
2gange hurtiger end de bedste GF-4 kort!

jeg syntes at du skal vente et 1 år og køb så et GF-4 ti4400
Det vil ik' hakker i nogle spil de næste 3-4
Håber at du ku bruge disse info'r

Accepteret svar
Fra : FuBUpride

Modtaget 20 point
Dato : 27-06-02 11:50

Jeg vil sige at du skal købe det nye Geforce 3 ti200 med 128 mb ram og evt. tv out. jeg gav 1200 kr for mit og det kører som en drøm. der er selvfølgelig også andre gode kort, men hvis du gerne vil have et kort som er moderne/kan køerer spil et stykke tid fremover så er Geforce 3 serien noget for dig. den er nede i pris og den kører godt

håber at du kan bruge det til noget

Kommentar
Fra : crha

Dato : 27-06-02 14:22

Tja, hvor meget koster sådan et Matrox Parhelia :D

Kortet skal helst holde nogle år uden at skulle hakke i fremtidens spil, hvis der findes et kort der kan det :)