/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DirectX 9 og sløv grafik :-(
Fra : srhansen
Vist : 582 gange
200 point
Dato : 10-07-03 09:55

Ja, så har jeg brug for hjælp igen

Jeg har følgende problem:
Efter jeg installerede directX 9 er min grafik blevet ufattelig langsom.
Mest udtalt er det for min internetbrowser. Hvis jeg f.eks skal scrolle i et langt indlæg her på kandu tager det urimeligt lang tid, webgrafik er jo ikke særligt krævende.
Jeg kører netop nu med en linux-distribution på den samme computer, hvor alt virker som forventet. Problemet er derfor relateret til windows og tror jeg directx 9 og min detonator driver, men måske kun til internet explorer.

Jeg fornemmer ikke andre programmer end iexplorer er blevet sløve.

Jeg gider ikke, prøv dit og prøv dat metoden med opdatering af det ene og det andet, kun hvis det har dokumenteret virkning.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 10-07-03 10:04

Det er ikke alle steder det kører lige godt, så ind med 8´eren igen.
her er et program til at fjerne 9´eren med: http://www.softnews.ro/public/cat/14/4/14-4-48.shtml
og jeg mener også at det installerer 8´eren for dig

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 10-07-03 10:11

srhansen du skærer benene væk under dit indlæg (eller den stol du sidder på), men det må du jo selv om.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-03 10:19

andersjensen -> Tak, for din vidende og relevante kommentar.

Hvis det kun er IE, så skift dog til NS eller Opera.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-07-03 10:49

->andersjensen ja du har muligvis ret, men jeg kan godt selv finde ud af at prøve mig frem med at indstalere drivere fra den ene ende til den anden. Der sidder dog mange kloge hoveder på Kandu, så der er god chance for at nogle kan fortælle mig, hvorfor det går galt eller mere interesant, hvad der skal gøres for at udbedre det -og ganske rigtigt har lengberg jo givet et ganske godt bud på dette

->molokyle jeg har ikke nogen grund til at tro, at ikke MS-produkter kører bedre med MS-directx end Microsofts egen browser. Det kan dog ikke udelukkes Har du i øvrigt selv prøvet opera på Kandu ? Så vil du vide hvorfor jeg ikke ønsker at skifte

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 11:26

srhansen prøv dette script nede i højre side,tryk på teksten,læs hvordan du gør i toppen af linket,det hedder>

Increase Internet Explorer Downloads to 10 , linie 55

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 11:27

har selv brugt det

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-07-03 12:49

Hej srhansen

Måske kan du finde en løsning her: http://www.win-xp.no/article106.html
Ganske vist er IE ikke et benchmarkprogram, men løsningen er så enkel,
at den næsten må prøves.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-07-03 14:23

Rigtig god ide Rellom

Desværre hjalp den mig ikke selv om guderne vil vide at jeg virkelig håbede og ønskede det
Det er ikke blot et luxusproblem om at få nogle få fps mere. Min browser er så langsom at den ikke engang kan følge med når jeg skriver. Teksten kommer simpelhen efter mine fingre har sluppet tastaturet

Manse
Jeg tror desværre ikke det er det jeg er ude efter. Browseren virker som den skal. Det er bare opdateringen/grafikken der er blevet ekstremt langsom, men giv endelig besked hvis du falder over noget godt

lengberg
Jeg vil nu prøve dit forslag. Jeg var egentlig ganske udemærkede tilfreds med directx8.1, men jeg fik et nyt program der påstod at det krævede directx9. Derfor lod jeg blot programmet installere det, som jeg har gjort så ofte før.
Jeg har prøvet programmet efter at jeg har benyttet Rellom's fix og det så ud til at virke udemærket. Derfor tror jeg ikke at programmet vitterligt behøver directx9.

mvh srhansen, der må vente lidt med at trykke "send indlæg" for at være sikker på at få alt teksten med

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-07-03 14:35

Nå, jeg er ikke den eneste der har problemer

Læs dette, hvis nogen påtænker at installere directx9:
http://www.slcentral.com/boards/showthread.php?s=&threadid=3201

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-07-03 14:35

Genstartede du computeren efter "fixet"?
Ja, det gjorde du jo nok

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-07-03 21:09

Hej igen

Jo Rellom, det gjorde jeg godt nok, men tak for du mindede mig om det. Det er ofte de små ting

Jeg har nu prøvet lengbergs løsning, men desvære virkede programmet ikke. Så vidt jeg kunne nå at se var der en af de filer programmet gerne ville pakke ud der fejlede.

Jeg har efterfølgende prøvet en opdatering til min explorer, men der er kun lavet sikkerhedsopdateringer og de har ihvertfald ikke virket her.

Jeg frygter lidt at jeg fejlagtigt tror det er directx der er synderen. Jeg opdagede at min router havde fået et blackout og havde disablet den indbyggede firewall eller også er det mig selv der havde glemt at slå den til igen.
Jeg opdagede det fordi jeg havde fået en af de der dødsyge ind der starter explorer op på en eller anden dum side istedet for den side man selv har valgt explorer skal starte op på.
Jeg har efterfølgende scannet min pc for spy på den side als, så ofte har nævnt her på kandu, men den fandt intet.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 21:17

Har du prøvet spyBot og spywareBlaster?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 21:21
Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 200 point
Dato : 13-07-03 17:45

Start evt. med en onlinescanning for spyware her
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
Mange er blevet temmelig overrasket. Næsten halvdelen af pc'brugerne løber rundt med spy som stjæler båndbredden. Det værste er at de fleste ikke ved det.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-07-03 21:58

Hej als

Jeg har været, der 2 gange for det ikke skal være lyv, men jeg var "clean" begge gange.
Jeg har et andet "snask" problem i min computer, som jeg er sikker på du eller Rellom kan hjælpe mig med, men det opretter jeg i et andet spørgsmål for jeg har stadig ikke fået løst dette problem

Tilbage til dette problem. Jeg fandt på Microsofts side en metode til at afinstallere explorer, man kan nemlig ikke gørre det fra xp, selvom man kan checke den af under afinstallation ?? Det første jeg konstaterede var at min grafikdriver blev afinstalleret og derefter fejlede den ved instalationen fra min xp-cd, så jeg var virkelig ude i tovene. Nå så valgte jeg at installere den fra microsofts side, men her "skreg" min win xp til mig at det var "ikke" windows logo verificerede filer jeg ville installere, så det fik jeg ikke lov til Som administrator på computeren kan man sætte forskellige regler op for om man vil tillade ikke verificerede filer, men lige meget hjalp det. Når det er en system komponent er det nix pille til system filer. Jeg har selvfølgelig måttet installere ny grafikdriver, som er directx9 klar, så jeg tror heller ikke det er problemet.

Activex9 afinstall programmet som jeg blev rådet til at prøve længere oppe. Virkede heller ikke.
Jeg frygter at jeg bliver nødt til at bide i det sure æble og lave en ny install. For det her er frygtelig langsomt at arbejde med.
Ps. alle andre programmer funger uden problemer.
Jeg har omkring det tidspunk,t hvor problemet opstod flyttet min computer og da jeg stak mine usb kabler i igen fik jeg en masse delinger, det der tidligere kaldes irq-konflikter. Kloge hoveder her på kandu har dog fortalt mig at det betyder ikke noget bare computeren ikke melder konflikt, men jeg ved nu ikke rigtigt. Nå det ser ikke ud til at jeg kan liste min egen historik på kandu, så jeg må undlade et link.

smider lige 100 mere i hatten

mvh srhansen

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-07-03 23:40

Ok! srhansen. Det afventer vi så og jeg håber du får det andet problem løst.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-07-03 23:42

Ok. jeg ved det lyder dumt men, har du kørt DxDiag.exe ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-07-03 00:28

Har du prøvet at køre dxdiag og set om der skulle være noget unaturligt....

Jeg kan ikke dokumentere noget, men jeg syntes da helt klart at du skulle prøve at geninstallere din detonator driver, og/eller prøve en anden version

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-07-03 02:17

Vil du genindstallere IE>
Læs hvad der står i toppen af siden,dette script sætter reg nøglen til IE
fra 1 til 0,så kan man gå direkte ind og genindstallere IE,man skal ikke genstarte pc'en men gå direkte ind og genindstallere,det er da et forsøg værd.
Scriptet hedder,tryk på teksten>
Enable Reinstallation of Internet Explorer: linie 114

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp
Manse9933

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-07-03 20:33

Hej igen

Molokyle og uffe29, det lyder bestemt ikke dumt, men jeg havde nu gjort det Den viser ok til det hele

Manse, det er netop den fremgangsmåde jeg havde fulgt i mit sidste indlæg, men det var "no do" Jeg vil stærkt fraråde "ikke computer kyndige" at gøre det fordi metoden snupper grafikdriveren ved samme lejlighed og efterlader brugeren med en halv installation

Jeg havde en underlig oplevelse på et tidspunkt i går kørte den som en drøm, gad vide om det kun er her på kandu det er et problem ?!?!
Min router spærer for activex, java og javascript kan det være et problem ?
hmm. jeg prøver lige

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-07-03 20:38

glemte lige uffe29, jo der er spritny detonator i. Den kom i efter mit felagtige forsøg på at afinstallere explorer.
Vaf faen nu kører den som en drøm igen !?!?!?
må vist hellere lige kigge i min router

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-07-03 21:22

At det er den sidste nye detonater betyder ikke at den virker

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-07-03 21:46

Hehe, nej du har fuldstændigt ret Uffe , men jeg har ikke konstateret bøvl med den endnu efter 2 dage

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-07-03 06:41

Nå,det har jeg aldrig oplevet før at en genindstallation af IE fjerner grafik
drivere,jeg har ellers prøvet det nogle gange efterhånden,rund omkring på venner og bekendtes pc'er,i alle slaks udformninger og typer.
Men alt kan vel ske på et kompleks system.

Manse9933

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-07-03 10:26

Hej Manse
Ja det lyder meget underligt, men det var hvad de skete for mig 2 gange. Underligt nok kører min explorer som en drøm nu igen. Jeg tror faktisk det er min router der havde fået solstik eller også er problemet løst med den hjælp jeg fik af als til at fjerne noget andet snask i min explorer . Jeg lader den lige stå lidt

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-07-03 10:39

Godt nok,så køre det igen,ja de skide spioner,bare man havde en mulighed for
at give dem tilbage med samme mønt.

Manse9933

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-07-03 13:30

Hej igen

Jeg har netop haft en ny hijack
Jeg opdagede min computer var blevet sløv igen, så jeg prøvede at lave et nyt hijack scan. Ganske rigtigt var jeg blevet "bøffet" igen, denne gang af noget andet junk. Jeg fulgte als'es anvisning i et andet af mine spørgsmål og efter at have cleaned min computer kører explorer nu igen som en drøm.
Jeg har derfor grund til at tro der er en sammenhæng mellem et hijack og det problem jeg har beskrevet her.
Derfor vil jeg, blandt mange andre gode besvarelser, tildele als mine point for dette spørgsmål, da det er hans metode der har løst mit problem. Tak til jer alle !!

als> Ved du hvordan et hijack opstår ? Er det java eller lignende ? Min router står til at blokere alt med exe extension. Så det må være noget scripting eller lignende.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : srhansen

Dato : 26-07-03 13:31

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-07-03 13:33
Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-07-03 13:41

Aah, jeg har fundet svaret javascript:

http://www.spywareinfo.com/articles/cws/

Syntes lige jeg ville skrive resultatet her så andre måske kan have glæde af det

Javascript er ikke sådan bare lige at deaktivere da næsten alle websider (incl Kandu) bruger javascript. Så jeg må nok leve med truslen

mvh srhansen

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-07-03 13:41

Hej srhansen. Det sidste du skriver har du helt ret i. Du besøger en side som sender dig en ActiveX control (en af de stygge). Du opdager det ikke før du pludselig bemærkter de ting som du nævner. Det kan undgås ved at benytte Browser HijackBlaster som finder under Værktøjer hos Spywarefri.dk (ikke HijackThis, men Browser HijackBlaster). Når der igen er sådan noget skidt undervejs vil den poppe op og fortælle dig det. Det er egentlig ganske sjovt. Jeg har sammen med nogle venner afprøvet den ved at fremstille en ActiveX som den skulle fange, og det gjorde den. Det program jeg nævner er rigtig godt mod hijacking, men ikke direkte mod spyware. Da bør du benytte Ad-aware eller Spybot. Jeg kan også godt lide IE-Spyad, da det program simpelt hen blokerer mod en lang række sider som er kendt for de dårlige ActiveX-controls samt meget andet. Det er blot en lang række sider der med et enkelt klik lægges ind under "klassificerede sider" i din IE. IE-Spyad opdateres hele tiden.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-07-03 13:44

Tak for points. Jeg har iøvrigt et andet lille program så måske kunne have interesse: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#13.04.2003
mvh als

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-07-03 13:45

Hej als

Det lyder spændende !!
Hvor meget fylder programmet ? Jeg hader nemlig at have resource krævende programmer kørende i baggrunden på min computer. Stikker lig e over og kigger på det

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-07-03 13:55

Startmonitor 60kb og Browser HijackBlaster 400 kb. De sløver ikke din pc på nogen måde, de er gratis, konflikter ikke med noget som helst og som du ser fylder ikke meget (ialt 1/3 diskette)

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-07-03 13:58

IE-Spyad fylder heller ikke meget. Alt ialt fylder de tre programmer ikke en diskette. mvh als

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-07-03 13:59

Super, tak for det.

Jeg er i øvrigt godt klar over, hvor jeg blev hijacket
Jeg var på udkig efter et lille program der kunne omsætte trafik i socks4-5 protokol til tcp/ip (socks2http) og pludselig havnede jeg på en af de der syge sider med illegale cracks og 10 pop-ups, selv om programmet er ganske gratis at bruge Jeg har nu tilføjet crack, som fy-ord i min router, så må vi se om det hjælper i mellemtiden vil jeg installere et af de programmer du anviser - just in case

mvh srhansen