/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Datakabel 3510i
Fra : mikael_hanna
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 10-07-03 09:14

Hejsa folkens.

Jeg har lige fået tilsendt et datakabel til min Nokia 3510i. Kablet er et M/F kabel hvor der står NOK3510 på det. Men jeg har desværre ikke nogen ide om hvordan man tilslutter det..? Kan nogen hjælpe mig.?

Mikael

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 110 point
Dato : 10-07-03 09:38

Hej Mikael

Du skal gørre følgende:
1. tag bagbeklædningen af telefonen
2. Løft batteriet 30 grader. Så du holder det skråt ned i telefonen.
3. stik kabelenden den ende med adapteren (plastikdimsen) ind under batteriet, så kablet vender bagud
4. Fjern skumfidussen, hvis der sidder en skumfidus over de 4 små stifter på adapteren.
5. Bemærk at batteriet ligesom passer med adapteren.
6. Tryk nu MEGET forsigtigt batteri og adapter ned i telefonen, så det står i en vinkel på 5-10 grader. Bemærk at det kan godt gå utroligt stramt, vær derfor omhyggelig.
7. Når batteriet står i en vinkel på 5-10 grader og du fornemmer det hele er nede skal du blot tænde telefonen, efter du har stukket kablet i computeren og tændt for computeren.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 10-07-03 10:06

Tak for svaret srhansen.

Du skal nok få dine velfortjente point. Jeg fandt faktisk selv ud af det øjeblikket efter jeg havde sendt mailen. Men kan du ikke svare mig på hvad jeg så gør når det er tilsluttet. Hvis jeg tænder for min mobilos når kablet er i, bliver jeg bedt om at indtaste min pinkode. Men den godkender ikke pinkoden. Den siger noget med at simkortet ikke virker. Første gang jeg tændte, kunne jeg ikke trykke OK efter jeg havde indtastet koden.

Du ved sikkert nok også hvordan man får forbindelse til den via opmII. Kan du ikke fortælle mig det..?

Mikael

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-07-03 10:36

Hej Michael

Hvis det er et simkort der tidligere har virket, så check at det siider korrekt nu hvor du har puttet datakablet i. Hvis det ikke er et simkort du har brugt i telefonen før, så skal du huske at pinkoden følger kortet ikke telefonen. Derfor skal du bruge den pinkode du brugte på den telefon kortet sad i tidligere. Husk også at der er forskel på simkort. Nyere telefoner kræver simkort der arbejder med en anden spænding. Det er derfor ikke givet at kortet virker, hvis ikke det var det der fulgte telefonen.

opmII er det oxygen phone manager 2 ? Jeg selv benytter MobiMB, men mon ikke du bare skal fortælle hvilken comport du vil benytte ? Default er com 1

mvh srhansen

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 10-07-03 10:59

srhansen.

Simkortet er det jeg altid bruger i min telefon. Det virker fint når jeg ikke har kablet tilsluttet.

OPMII er oxygen phone manager 2 ja. Hvor henter jeg MobiMB..? kan man få det som trial eller skal man købe det med det samme?? jeg har kun trial version af OPMII..!

Mikael

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-07-03 11:11

Hej Mikael

Det gør du her: http://www.logomanager.co.uk/
Den koster godt nok €22 ca 150 kr, men som du måske allerede har opdaget er det ikke alt ældre software der kan med nyere telefoner. Logomanager kan ihvertfald ikke.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : mikael_hanna

Dato : 10-07-03 11:22

Tak for svaret srhansen.
Vielen Dank.
Thank you very much.
Tak fyrri (færøsk)
Merci..
osv....!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-07-03 12:05

Det var så lidt
Keine ursach
No problem

Kommentar
Fra : fabber

Dato : 14-07-03 20:19

Hvor får man fat i et datakabel til en 3510i magen til det I taler om her?
Tak.

Kommentar
Fra : fabber

Dato : 14-07-03 23:10

Jeg fandt datakablet .
Er det muligt at finde noget software der får min computer til at betragte min Nokia 3510i som en GPRS access point så jeg kan bruge min 3510i til at komme på nettet med min PC?

Tak.

Kommentar
Fra : svende1970

Dato : 28-08-03 15:21

Hej Mikael

Hvad var der egentlig galt. Jeg har samme problem med mit nye kabel. Telefonen accepterrer ikke at jeg trykker OK.

Mange hilsener

Svende

Kommentar
Fra : svende1970

Dato : 28-08-03 15:21

Hej Mikael

Hvad var der egentlig galt. Jeg har samme problem med mit nye kabel. Telefonen accepterrer ikke at jeg trykker OK.

Mange hilsener

Svende

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 28-08-03 15:47

Hej svende1970.

Jeg har desværre opgivet mit kabel. Jeg fik kontakt med det til at starte med, men nu kan jeg slet overhovedet ikke bruge kablet. Jeg er bange for at en lodning er gået eller ledningen er af så dårlig kvalitet at der er knæk på det. Jeg mangler et diagram så jeg kan få en elektrikker til at kigge på det..!

Jeg fik kun 2 gange kontakt med simkortet. Den blev ved med at komme med den samme besked selvom jeg havde simkort og alt i. De to gange jeg fik kontakt nægtede min computer dog at finde telefonen selvom den var korrekt tilsluttet kablet..! Jeg har bare givet op.:!

Mikael