/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
jeg holder
Fra : technet
Vist : 443 gange
500 point
Dato : 10-07-03 08:52

det er med beklagelse at jeg må sige farvel til dette board,
men kandu har blokkeret min ip
( det er godtnok ikke min personlige ip men det er den ip som bliver brugt via ant)
dvs. at der er andre der heller ikke kan komme på via denne ant forenening

jeg har været ude ved nogle af dem og lære dem om proxy og den slags så de kunne komme på
men jeg tager altså denne beslutning
men jeg vender måske tilbage men nu vil jeg gå i sommer hi

hej så længe

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-07-03 09:00

Det er kraft e.... utroligt.

Kandu skulle hellere se at få kylet den idiot til Zonker ud. Ham, som de en gang for alle har bortvist, drøner rundt på boardet som det passer ham.

Man kan undre sig over, hvorfor fa... man egentlig gider spilde sin tid på sådan en gang amatørpis.

Ærgeligt at miste din viden, og dit selskab.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-07-03 09:06

ram2 >> rolig nu det har jo ikke noget at gøre med zonker , det er jo min beslutning for som du ser kan jeg også komme på men jeg må bruge omveje for at logge på..

nej det er kandu som skal rette de fejl som der findes på deres server/maskine/boardet

Kommentar
Fra : phoolan

Dato : 10-07-03 09:16

Hej du.

Ja, gå du i sommerhi (vil det sige udenfor? *GGG*) og vend da endelig tilbage, når vejret alligevel ikke er til andet, end at sidde foran skærmen igen!

Så må vi håbe, at Kandu har lært lektien til den tid...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-07-03 09:21

> technet

Jeg ved godt, at dette ikke har noget med zonker at gøre. Det har noget at gøre med Kandu's evne / vilje til køre deres site regulært, rette påviste fejl, svare brugerne når de henvender sig og så i øvrigt være konsekvente i deres beslutninger, hvis disse er velovervejede og gennemtænkte.

Men det er måske, fordi nogle har misbrugt den viden du har givet dem, og du så derfor er røget med i købet??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Izabela

Dato : 10-07-03 09:23

Rigtigt hyggeligt sommer, alle har brug for en lille pusterum en gang imellen. Håber tingene falder på plads...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-07-03 09:23

Hej Technet tak for din hjælp, men jeg tror nu du vender tilbage

At Kandu har behov for at blokkere for IP-adresser, har noget med ban at gøre som RAM2 skriver, ellers ville det jo ikke være nødvendigt. Kandu er som udgangspunkt åben for alle, undtagen en.

god sommer
srhansen

Kommentar
Fra : summer

Dato : 10-07-03 09:24

Jeg kan godt forstå ram2's harme. Det er altid uskyldige det går ud over, både her og hisset.
Håber der kommer en god løsning på det. Der er sandt for dyden ikke for mange her på Kandu med ekspertise a la din.

mvh summer

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 10-07-03 09:41

Hej technet.

Det er selvfølgelig ærgerligt at blive udelukket, men det ville være interessant af få opklaret, hvorfor?
Hvis årsagen er, at alle i antenneforeningen principiel kan logge sig på i dit navn, så er det vel i orden?
Der findes jo en del "smarte" personer, der har fornøjelse af at rode rundt i andres maskiner, og får et kick, hvis de kan være med til at stoppe en senver etc.

Hvis det skyldes fejl fra Kandus side, bør det naturligvis rettes, jeg går ud fra du har kontaktet dem.

Men det er da fint med en pause - jeg har selv holdt en sådan på et års tid -
( Det skyldes ikke Kandu, men jeg har forlagt brugerordet - derfor har jeg måttet oprette et nyt. Der er andre fora, der er mere fleksible end KANDU, jeg blev blot lidt nysgerrig, da en del indlæg refererer til mine hjemmesider.)
Kig ind på diverse dk.-nyhedsgrupper i mellemtiden.

Mvh

2603ph

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-07-03 09:44

Det lyder da lidt ærgeligt, men er du sikker på at IP'en er blokeret fra kandu's side og at det ikke er noget andet ??

Men uanset så burde du da lige skrive til kandu med IP'en for man bør da ikke spærre for 30 mennesker for at udelukke 1

Ligesom så mange andre så har jeg også prøvet at hoppe af i en periode, meeeeen....vi kommer sgu alle tilbage

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 10-07-03 09:44

technet prøv med en privat ip-adresse.

Det er også muligt selvom du kører på antenne, men det koster godt nok 25 kroner om måneden.

Og Technet tak fordi du skærer igennem og fortæller tingene som de er. Nogle af d'herrer herinde kunne lære en del af det.

RAM den viden om proxyservere er faktisk postet op til flere gange af mig her på kandu, og den har jeg ikke fra technet af. At så kandu sletter disse tips er en helt anden snak.

Tror du selv at, hvis man ikke vidste en skid og IT kunne få følgende op at køre ved egen hjælp :

apache webserver med mySQL, php og CGI.
Integreret med flere portaler herunder postnuke og Xoops
mailserver
ftp-server
irc server

og hvis du er i tvivl kan du jo kigge her :

http://www.findsvar.dk/
http://www.danishslackers.dk/
http://www.yff.dk/

og inden jeg fik et los i rumpetten var jeg nummer 2. Havde overhalet Parkens, Briani og havde lige passeret 29.000 point.

Og nu vi er ved det, hvem af jer kan hjælpe mig med at sætte et rss feed på på en postnuke eller xoops portal, nu i er så kvikke ??

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 10-07-03 09:45

technet prøv med en privat ip-adresse.

Det er også muligt selvom du kører på antenne, men det koster godt nok 25 kroner om måneden.

Og Technet tak fordi du skærer igennem og fortæller tingene som de er. Nogle af d'herrer herinde kunne lære en del af det.

RAM den viden om proxyservere er faktisk postet op til flere gange af mig her på kandu, og den har jeg ikke fra technet af. At så kandu sletter disse tips er en helt anden snak.

Tror du selv at, hvis man ikke vidste en skid og IT kunne få følgende op at køre ved egen hjælp :

apache webserver med mySQL, php og CGI.
Integreret med flere portaler herunder postnuke og Xoops
mailserver
ftp-server
irc server

og hvis du er i tvivl kan du jo kigge her :

http://www.findsvar.dk/
http://www.danishslackers.dk/
http://www.yff.dk/

og inden jeg fik et los i rumpetten var jeg nummer 2. Havde overhalet Parkens, Briani og havde lige passeret 29.000 point.

Og nu vi er ved det, hvem af jer kan hjælpe mig med at sætte et rss feed op på en postnuke eller xoops portal, nu i er så kvikke ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-03 09:51

Go' sommer. Ta' en velfortjent puster, så snupper jeg de point du sku' ha' haft

Surt, du ska' forlade os på den måde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 10-07-03 10:00

JA Ram for at hjælpe dig og andre på vej :

http://www.kandu.dk/dk/tip/3183

Så ved i hvad det er technet fortæller om. Dette er et af mine spærrede nick

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-07-03 10:20

privat ip-adresee......det lyder spændende

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-07-03 10:40

lol, mon ikke han mener public eller offentlig. Det vil give mere mening

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-07-03 10:44

Ærgeligt technet, men nyd nu sommeren...den er tilsyneladende kommet. Og skriv lige til kandu!!!
Mvh Christina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-07-03 10:50

andersjensen - det er altså pinligt som du indiskret formår at rose dig selv .... jeg krummer tæer helt ubevidst ved synet af dine selvglade kommentarer.

[citat]
Tror du selv at, hvis man ikke vidste en skid og IT kunne få følgende op at køre ved egen hjælp :

apache webserver med mySQL, php og CGI.
Integreret med flere portaler herunder postnuke og Xoops
mailserver
ftp-server
irc server

[/code]

Puuuuhaaaaa.....knald lige et vindue op!!!!
---------------------------------------------------------------------------------

Og til Technet - det ville være en skam - for du er dygtig og hjælpsom, der skulle være flere som du herinde.

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-07-03 11:41

Er enig med Karina, det er en skam..men det undrer mig lidt at der er sat 500 på højkant for at fortælle det!?
Mvh Christina

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 10-07-03 11:42

Synes jeg lugter en gnaven bager.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-07-03 11:44

Technet!
Hvad sker der, er det dig eller "bare" den ip du kører igennem som er blokkeret.
Har du været en uartig bruger.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-07-03 11:47

Jepper Zonker - du lugter rigtig

Nej er ikke gnaven - nærmere pinligt berørt....

--------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-07-03 12:51

emesen >> det er den ip jeg køre igennem for jeg ligger bag deres gateaway
dvs at alle der køre på denne ant foreening køre samme ip , medmindre som "andersjensen" skriver at man har en privat ip ( public ip )

--- men som andersjensen siger " proxy "

skingur >> 500 er bare for at bruge pointene ( hvorfor skulle de have lov at stå , jeg får jo hurtigt nogle nye)
_______________

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-07-03 13:10

Hej tecnet!

Underligt at Kandu ikke kan få det ændret, der må da være andre metoder så det ikke går ud over tilfælldige, jeg har selv været ude for her på Kandu, hele tiden at blive smidt af efter et par minutter. Jeg skrev til dem og gjorde opmærksom på problemet, det hjalp ikke umiddelbart; men nu har det været OK i et par måneder.

Men god sommerferie og velkommen tilbage før eller senere!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 10-07-03 14:56

Karina hold babberne i ro, så holder jeg mit i ro

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-07-03 15:00

>Fnollerpigen

Pinlig er kun fornavnet!!!

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-07-03 15:10

*LOL*
mand - du er altså for meget.

-------------------------------------------------------

Ram2 - ja enig

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-07-03 16:41

det var da en skam technet men ferien skal jo også nydes.! men som de andre siger skriv da til kandu om problemet for det kan da ikke være rigtig.!!!

Mvh

solgaard

-->andersjensen hold kæft.! var det dig der begyndte på det pis med: jeg har svaret men først pointe."

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-07-03 16:46

solgaard - andersjensen er Zonker og det er på Zonkers side du loadede billede op af dig selv forleden - og nej det var ikke Zonker der sagde pointene først, svaret bagefter !! ( kan ikke huske hvem det var, men andersjensen/hansandersen22/Zonker er det ikke )

ja det er en kompleks verden .... og Kandu kan intet gøre, det er lidt til grin man "banner" Zonker og så lader man andersjensen være herinde. *GGG

Så nu ikke bede ham holde sin kæft - så sletter han nemlig dit billede -

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-07-03 16:52

--->Fnollerpige

andersjensen skrev: "dette er en af mine spærrede nick" http://www.kandu.dk/dk/spg/18548#171571

og hvis man klikker på linket i hans tip vil man se at det er navnet på ham som skrev det der har svaret men først pointne.. = zonker

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-07-03 16:54

ikk linket i hans tip men på linket til tippet i hans kommentar..

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-07-03 17:01

hmmmm....
ok Childatom er osse Zonker = Zonker er altså for underlig, og SYND han får lov ....men det er stadig Zonkers side der bliver uploadet billeder til.

OG NEJ Zonker - du er ikke sej, for det er ikke sejt at narre andre med nicks de ikke kan gennemskue - du er ikke sej, du har nogle problemer, og mangler nogen til at hjælpe dig - din stakkel.

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 10-07-03 22:41

Selv det afkasiske rige blev styret bedre fnolle.

Det er dig der vil gøre andre seje, det har jeg aldrig nævnt, så at jeg ikke passer ind i din påstand gør jo ikke din påstand til en sandhed.

Men når Ram med sine udladninger beskylder dem han nu kan komme i tanke om for alverdens ulykker, er det vel kun rimeligt at jeg tager til genmæle. Men som Ram's "kompagnon" kan jeg godt se du har det svært. Der er jo trods alt en del at leve op til *GFODD*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-03 22:52

Kællingesnak.... I sku' sgu høre jer selv. Læg det dog på hylden og kom videre i hverdagens tekst. Så vigtigt er det da heller ikke; hvem der fik ret i hvad. Med stavefejl fejlkilder osv. er gangster50, Zonker, andersjensen eller no'en da i sin go'e ret til at komme med niks.

Ps. Stadig godt initiv med billedsiden af kandu's brugere. Tak Zonker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 10-07-03 22:59

Tak molokyle

Den har faktisk kørt siden januar...og er vågnet igen, ikke mange der kender den men det kommer jo nok ??

Forresten har jeg åbnet chat til jer hvis i savner det :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=jIRC&file=index

Sig ja til den boks som kommer op, når i logger på

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-03 23:05

andersjensen -> ZeroXP slog dig på målstregen Se her :

http://www.freebieweb.dk/freebieweb/services/chat/default.asp?id=1804

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-07-03 23:18

>zonker, hansanderseniq22, andersjensen, og sikkert mange flere

Og du skal være skolelærer?????? Det bliver’ sgu da ikke i dansk

[citat]
Men når Ram med sine udladninger beskylder dem han nu kan komme i tanke om for alverdens ulykker,
[/code]

Jeg citerer lige Kazze fra en gl. tråd, http://www.kandu.dk/dk/spg/14401
hvor stjerne psy…….zonker optræder på slap line, og en del kendte Kandu brugere udtrykker deres varmeste følelser .

[citat]
Hejsa...Jeg har med udsøgt fornøjelse siddet her foran min pc de sidste 10 min. og klasket mig på lårene af grin...der er kommet nogle herlige kommentarer fra alle parter...Jeg vil lige, mest for syns skyld, komme med en lille forsigtig kommentar......

Zonker...Er du nu helt sikker på at du ikke ejer www.chippen.dk? Han er dog ordblind, så jeg tvivler...men han er, om muligt, endnu dummere end dig

Og alle jer andre....Jeg vil komme med en indtrængende bøn til jer alle, om at I venligst kommenterer Zonker's næste tankeløse tåbeligheder, for det er FOR sjovt...jeg skreg af grin over den med medlemstallet, der i 2013 ville stige til 182: LMAO!

Sætningen "så ka du' lære det" er spildt på dig, Zonker, så du slipper

Mcfly1
[/code]

Og kors hvor har Kazze ret.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-03 23:32

Hei andersjensen -> Hva' synes du om vores nye Chat ? Jeg så dig jo lige men, du blev ikke så længe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 10-07-03 23:56

SIdder på min egen med en af kandus brugere *S*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 00:01

Go' vind

Sér på det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-07-03 00:07

uha det bliver da svært at vælge hvem der skal have point??

----------------------------------------------------------------

jeg er lige kommet hjem fra en opgave der lød på
få denne maskine ( p4s533-e 2,4 ghz til at køre stabilt med 512 mb ram )

og jeg siger jer at det var jo ikke så nemt som i tror jeg måtte sg til at lode 2 baner ved cpuén
med 256 var der ingen problemmer men ligeså snart der kom 512 i så var balladen der
og det hjalp ikke at stille fsb i bios
så måtte jeg til det trickie med lege lidt med cpuén ,

og vupti så kørte den sgu stabilt og selvfølgelig skulle det så prøves at smide de 2 single 1 gb ram i som jeg havde med
yhaeeee og det virkede .
og så var min dagløn hjemme

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 00:17

Godt nok så. Dét havde jeg sgu aldrig set... Godt det der

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 00:18

Fedte Fedte....

Ps. har du set Zonkers Chat ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 00:19

..og ZeroXP's ?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 500 point
Dato : 11-07-03 00:22

du ka' bare gi mig dem

men du kommer jo nok tilbage så hvorfor beholdte du dem ikke?? eller du skal måske have nyt navn næste gang.??

Mvh

solgaard

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 00:23

Kong ORANGE

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 00:27

Næhh... du Jeg skal bruge point så jeg ka' spørge om livets store spørgsmål......................... -> 42

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 11-07-03 00:43

Solgaard og Molokyle den fungerer åbenbart uden problemer og hastigheden fejler heller ikke noget.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 11-07-03 00:46

Du må hellere tage et af livets små, for de point du evt. får af Technet, kan du ikke bruge til at købe svar for.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 00:57

Hø hø... du sku' bare vide -> ram2. Lad det ligge, stor underholdnings værdi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 01:04

andersjensen -> Den er sgu go' nok men, der er bare lige dét, at jeg ikke chatter. Jeg vil gerne kunne reflektere lidt over tingene inden jeg lukker l... ud. Det er svært nok at tænke sig om her !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : technet

Dato : 11-07-03 01:07

Tak for svaret solgaard.

jeg så dit billede og tænkte jaja da lad dog ham få dem ( han skal jo først til at lære)
og ang. det med nyt navn , måske men så vil jeg offenliggøre det at det er fhv "technet" men den tid den sorg
måske technet2 I don´t care now

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-03 01:15

technet -> Kort bekendtskab men, jeg er også NY. Håber vi ses når 'probs' med IP og lodninger er klaret

solgaard -> Bare det var mig der var ung og smuk (..................og fik point for det )

ram2 -> Svaret er 42.

..hygge, jeg tøffer lige lidt rundt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-07-03 09:51

Hej technet

takker for point.! og ja det synes jeg vil være en god ide at offentliggøre at det så er dig hvis du kommer på med andet navn.!

vi ses jo nok på et senere tidspunkt på kandu

ha' en rigtig god sommer.!!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-07-03 17:10

Er det for sent at håbe på point.
Nå - måske. Men det er ikke for sent at sige pænt favel og på genkig.
Ses - Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-07-03 00:11

emesen >> jeg fik jo nogle point ved at du sikkert købte nogle ved at kigge på dette ,, og det få jeg jo i min mail box
så derfor får du " emesen " de tabte point tilbage ved at svare på mit nye spg som jeg kalder
spg til emesen

__________________________
ja jeg er jo en gavmild person