/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Udstødning til Honda MVX250F?
Fra : kreidlerhansen
Vist : 278 gange
100 point
Dato : 10-07-03 01:14

Ja, nu har jeg surfet Nettet halv-tyndt og har ikke rigtig fundet noget præcist materiale omkring trim-udstødninger til Honda MVX250F...

Er det virkelig ikke til at finde?

Er det muligt blot at skifte dæmperne alene, for øvrigt?

Jeg står med overvejelser om at investere i en sådan maskine, men der er ikke meget ved de originale dæmpere :) Jeg eeeeeeeeelsker totaktere og vil da gerne have lov til at høre, jeg kører på en af slagsen! Men altså, alt med måde, selvfølgelig ;)

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 10-07-03 14:57

Hej !
Jeg har også været ejer af sådan en maskine
Og jeg prøvede at skifte den bagerste klappe på udstødningen, men den tabte pusten ;o(

Jeg fik så at vide at det havde noget at gøre med at den danner kompretion i udstødningen !!

SÅ du skal nok enten prøve dig frem eller køre til en Hondaforhandler

Rustica.dk

Kommentar
Fra : kreidlerhansen

Dato : 10-07-03 21:52

Hmmm... Så vidt jeg har forstået, kører den med små 50HK i udlandet, så jeg kan ikke forestille mig andet, end at man kan få nogle gode udstødninger!

Men det primære er at jeg skal have en smule ekstra snerren ud af den lille Honda!

Det er meget almindeligt, at modtryksbølgen i en totaktsudstødning ændrer sig sammen med en modifikation af dæmperen - spørgsmålet er om en omdysning ikke ville have givet lidt ekstra på din maskine i sin tid!

Modtryksbølgen presser en del af de uforbrændte gasser, der går direkte i udstødningen, tilbage i cylinderen således brændstoffet udnyttes bedre = flere kræfter :)

Kommentar
Fra : duus15

Dato : 20-07-03 10:35

jeg er også ejer af en sådan maskine.jeg har hørt at det er fløjter og dyser man skal skifte.