/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Skrig og skrål ved skiftetid !!
Fra : ekyt
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 09-07-03 22:46

Hej forældre
Har I nogle gode ideer til hvad vi gør forkert siden vores 13 måneders datter skaber sig fuldstændigt vildt når hun bliver lagt på puslebordet. Hun græder hver gang vi tager hende op på puslebordet og vrider sig rundt og sparker. Dagplejemoderen har ingen problemer - det har de jo aldrig - og det er lige slemt om det er mig (mor) eller far der skal skifte. Det har sikkert noget at gøre med at hun vil prøve os af - men hvordan skal vi opføre os - for at få hende til at slappe af på puslebordet. Jeg synes ikke vi har givet hende nogle dårlige oplevelser på puslebordet som skulle gøre hende ked af at være der. Hun er en bestemt dame, der ved hvad hun vil, men det må da kunne lade sig gøre at tage det stille og roligt.
Har i nogle gode erfaringer - som vi måske kan bruge??
MVH EKYT

Accepteret svar
Fra : nicolehh

Modtaget 210 point
Dato : 09-07-03 23:00

Problemet har været oppe at vende her inde før, og der fik jeg selv en del hjælp...

vi havde samme problem, og det hjalp da vi satte en musikuro/spilledåse op ved bordet, så hun fik musik under den lidt kedelige, men nødvendige pligt...

så har jeg også altid noget nyt/spændende legetøj ligende lige ved hånden uderude...
Ellers leget hun med tandpastatupen, tandbørsten eller kam/børst etc....

når hun bare lige hygger sig er det faktisk ikke noget problem længere..

hun vil også gerne hjlkpe, så hun løfter selv numsen når der skal ny ble under og lign.

Mange andere har stor og god erfaring med at skifte til Up&go bleer på det tidspunkt hvor bleskift bliver et "problem"...

Håber at du kan bruge det til noget!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-03 23:03

Når i skifter hende så tag det stille og roligt. Bliv ikke irriteret på hende. Hvis hun er i en dagpleje hver dag, så er hun vant til dagplejemoderen. Når i kommer hjem og skal skifte hende, kan I måske være stressede. Det kan hun mærke. I kan virke fremmede for hende, selv om I ikke er det. Hvis hun tilbringer flere timer hos dagplejemoderen i dagtimerne føler hun sig nok mere tilknyttet der.

Tag det stille og roligt, så tror jeg, at det løser sig.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-03 23:13

Til nicolehh:

Mht. mine børn har jeg aldrig følt at det har været: "Den lidt kedelige, men nødvendige pligt"

Det har altid været en fornøjelse at være sammen med dem uanset hvad.

mvh ans

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-07-03 23:17

Det var også mere børnenes opfattelse jeg tænkte på..

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-07-03 23:20

... hvis et barn keder sig, skal der ske noget, og da det ofte ikke lige er på puslebordet man kan lege som man kan på gulvet er det min opfattelse at børn hurtigt kommer til at kede sig på bordet og derfor også ofte har mere krudt i rumpen end de havde tidligere...

Jeg er da ked af at du forstod mit indlæg som om det var en sur pligt for MIG at være sammen med min datter når hun fx. skal skiftes, og der vil jeg gerne give dig 100% ret i at det er en fornøjelse lige meget hvad, at være sammen med sit barn!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-03 23:32

Til nicolehh:

Undskyld, jeg misforstod dig. Du har ret i at lidt "legetøj" er en god ide. Samtidig skal den der skifter bevare roen.

Undskyld nicolehh.

mvh ans.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 10-07-03 14:07

det er bare ok...
hvor skulle du da vide fra hvad jeg mente, når jeg ikke fik udtrykt mig godt mok!??!

Kommentar
Fra : inavidgard

Dato : 11-08-03 21:14

jeg tror at for at vende skibet kan du prøve at ligge en pusle pude der hvor hun kan lide at være på hendes værelse eller i stuen jeg har haft samme problem med min den store da vi så begyndte at skifte ham inde på hans værelse gik det stille og roligt over og vi kunne faktisk flytte tilbage på puslebordet

Godkendelse af svar
Fra : ekyt

Dato : 05-11-04 10:32

Tak for svaret nicolehh.