/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Samkvem
Fra : solskind
Vist : 315 gange
14 point
Dato : 09-07-03 22:17

Når to flytter fra hinanden efter 20 år. To som elsker hinanden, trods alt, men har to børn sammen. Er det så normalt at manden betaler børnebidrag ?.
VH solskind

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 09-07-03 22:24

selvfølgelig.....20 år eller 2 dage kan da være 1 skid......kort sagt

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 09-07-03 22:26

Hej solskind

Det vil jeg da tro er helt normalt. Ligegyldigt om manden eller konen får børnene, så skal de jo have mad og klæder og hvad børn ellers skal have for at eksistere. Da de var gift var de jo også fælles, og det er også stadig begges børn uanset, at de er flyttet fra hinanden. Også selvom forældrene trods alt elsker hinanden. Ingen kan leve af kærlighed og kildevand, og slet ikke børnene

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-07-03 22:27

indtil børnene fylder 18 er det den biologiske far der skal betele.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-07-03 22:27

Det er meget normalt, at parterne ikke finder ud af andet, end at den der ikke har børnene betaler...
Men det er helt op til forældrene selv, om det er med eller uden betaling, det kommer jo også lidt an på om den der har børnene tjener meget mere end den anden part!

Man bestemmer helt selv, om man vil blive enig om andet end loven foreskriver, det er jo egenlig kun til hvis forældrene ikke kan blive enige, så træder loven (myndighederne) ind...

Håber det var svar nok til dig!!

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 09-07-03 22:30

uffe 29
Jeg læser dit sver som BETAL
VH solskind

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-03 22:39

Hvis børnene skal bo hos moderen: Så ja, hvis manden har penge. Hvis han ikke har penge, så lægger kommunen ud. Hvis børnene bor hos faderen, så skal han ikke betale.

mvh ans

Kommentar
Fra : Johnny1943

Dato : 09-07-03 22:50

Hej alle!

Kvinen kan sandelig også komme til at betale hvis
Barnet / børnene bor hos faderen.
Mange gange kan det og så være afhængig af intjeningen.

Hilsen Johnny

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-03 22:51

Solskind:

Hvornår er normalt normalt.

Børnenes alder?

mvh ans

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 09-07-03 23:15

Jeg er modtager til 1 barn, og betaler til 2 børn......

Og om i så har kendt hinanden i 40 år så skal der betales ved kasse 1...... Der kan ydermere søges om at den ene part skal betale ekstra hvis de er stor indtægt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-03 23:27

Solskind:

Bor børnene hos moderen eller faderen?

Til Uffe29: Hvad mener du med at du er "modtager" til 1 barn, men betaler til 2 børn?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 09-07-03 23:30

Jeg er enlig med forældremyndigheden over 1 barn, og har 2 barn med en anden kvinde

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 02-08-03 17:44

jeg er mor til en pige på 14 hun bor ved sin far så det er mig der betaler børnebidrag selvom jeg er på bidstandshjælp

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-04 08:27

så afslut venligst dette spørgsmål