/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tun sæt til Puch maxi
Fra : 30scooter
Vist : 730 gange
10 point
Dato : 09-07-03 22:01

Hvor hurtig får jeg Min Puch Maxi k bare ca.. til at køre hvis jeg sætter det her tun sæt på?

Cylinder ø 45mm alu, Topstykke
ø 45mm,karburator / studs ø 20mm,udstødning og forør ø 28mm,fortandhjul frit valg,tændrør NGK B8HS.

Det er et tunsæt fra www.STC-tuning.dk

Bare et cirka tal tak...

Mvh 30scooter

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-07-03 22:06

fik min til at rende ca. 100kmt IRL med 16tands fortandhjul....!

så det er sgu et voldtsomt nok sæt!

Kommentar
Fra : luxenburger

Dato : 11-07-03 13:59

Hej, det lyder som det tunsæt jeg lige har købt fra STC-tuning. Min maxi kører endnu ikke helt, men jeg vil skyde på at den løbe en 85 stykker eller mere med en 16/40 gearing. Det er det samme sæt som Jons.

MEN - jeg vil gøre dig opmærksom på følgende: tunsættet har flere kvalitetsmangler. Mit tunsæt havde følgende:
1) Topstykket var drejet forkert (squeezebandet passede ikke til stemplet så det stødte imod, og jeg måtte derfor høvle lidt ekstra af her)
2) Indsugningsstudsen er pilskæv på fladen ned mod cylinderen. Husk at plane den først - min den knækkede nemlig da jeg spændte den til, fordi den tog falsk luft ind (med mega-omdrejninger til følge)
3) Du bør købe et udstødningsspændebånd til udstødningen, som du monterer efter at have skåret en lille slids i selve potten
4) Du skal selv fabrikere et ophæng til udstødningen - den passer ikke til det eksisterende
5) Karburatoren kan ikke være der, så du skal nok slå et par stumper af motorblokken.
6) Sættet leveres vist med dyse 96. Så vidt jeg kan mærke skal jeg op omkring de 110 før det er helt godt
7) jeg mener også at jeg filede lidt af forrøret på den flade hvor det monteres på cylinderen, fordi der faktisk ikke var plads nok.

Nu er skidtet monteret - bl.a. med en del hjælpsomme kommentarer fra Jon og knallertmester Jesper Puchskæg. Men jeg synes det er utroligt at man vil være bekendt at sælge sådan noget bras. Hvis ikke det var fordi jeg er lidt i tidsnød mht. et knallertløb, så havde de nok fået det i nakken igen. Men jeg har ladet mig fortælle at det næsten gælder for de fleste tunsæt.

Men ingen tvivl om at det er et voldsomt sæt og at det kører godt når man er kommet forbi alle de små vanskeligheder.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-07-03 01:38

luxenburger >> Jeg har ikke oplevet nogen af de problemer udover ophæng til udstødning og at studsen var skæv, ellers var alt som det skulle være!

og kaburatoren kan du jo bare sætte lidt på skrå, det sker der ikke noget ved!

og min dyse passede perfekt, jeg ville slet ikke overveje at sætte en anden dyse i, den spandt bare som den skulle.... men det er jo meget forskelligt fra motor til motor....

(hvis der er stavefejl er det fordi jeg lige er væltet hjem fra byen )

Kommentar
Fra : kkc13

Dato : 14-07-03 21:05

Jeg vil skyde på ca. 90 km/t

MVH Kkc13