/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sprut & smøger
Fra : Franksp
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 09-07-03 21:11

Jeg synes her lidt dødt på Kandu for tiden. Jeg ved godt det er "agurketid". Mange af Kandu's brugere holder ferie. Men jeg kunne godt tænke mig, at sætte en debat i gang.
Pr. 1. januar 2004 ophæves de danske "sær-toldregler" - næsten, men ikke helt - så vi bl.a. må indføre 14 flasker spiritus samt en masse smøger, på bare en én-dages-tur.
Hvad synes du om det?
Vil det medvirke til, at vi som danskere, vil drikke og ryge mere?
Vil du selv tage oftere til Tyskland og købe din "STORE" ration?
Hvis JA? - Hvorfor?
Hvis NEJ - Hvorfor?

Ja, nu kan du bare gå i gang med at besvare mine spørgsmål, hvis du tør!!!

Jeg kan starte med mig selv. Ja, jeg vil tage til Tyskland, og købe min "STORE" ration af sprut og cigaretter. Når jeg ikke har mere, vil jeg tage der ned igen, da der er mange penge at spare. Min kone og jeg, drikker én whisky, hver dag, når jeg kommer hjem fra arbejde. Vi nærmer os begge 60 år, og vores læge siger, at det er godt for helbredet. Jeg bor i Odense, så det er jo ikke så "træls".

Hvad med dig???????

Med venlige sommerhilsener
Franksp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-07-03 21:16

Min Harboe 110 er billigere i netto.
Det siges at Tyskland vil sætte prisen op på smøgerne.
Og så er der langt til Tyskland her fra smørum.
Eyvind.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 09-07-03 21:20

Er der ikke også noget med at afgifterne på div. falder væsentlig til efteråret........så kan det betale sig at køre efter, når en bor i det nordlige Jylland??

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-07-03 21:41

Jeg købte en pakke smøger igår.. alm. prince light, men der stod med STORE, MEGET STORE bogstaver, at rygning er farligt... på toldmæreket stod der så, at prisen falder senere til...29.50 tror jeg nok (pakken er tom og kylet ud.. )

Så jeg ville benytte mig af det, hvis jeg skulle besøge gemalens familie i padborg.. så ville jeg nok købe en flaske tullamore dew til min kaffe og et eller andet besynderligt, u-udtaleligt whiskymærke til ham.. og noget gin..uhm. Og nikoline i dåser...mmm, det er det bedste!!!!

Der er nemlig langt fra Haverslev til grænsen (endnu en nordjyde!!)

Hvodden gik din ferie frank?

Kh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-07-03 21:46

Iøvrigt var min plan at holde op med at ryge men det går ikke skidegodt..er ikke begyndt..men har tænkt...burde...usundt...og frem for alt, DYRT.. narj, mest usundt..AARRGGGGHHHHH!!!!!

Nå, men med to katte, en hund og en hest har jeg nok at kyle mine penge efter.. (4 nye sko til krikken: 775 kroner!!! Har jeg nogensinde haft sko til 775 kr? Een gang.. men bæstet skal have hver 6. uge!!!!!!)

Ikke mærkeligt at Jeppe drikker.. !!!!!!!!!!!!!

kh

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-07-03 21:50

Nu blev her stille igen.. vil gå nedenunder og se en sjov film...har ikke set video i tre måneder!!!! (og ryge smøger og drikke cola!!!)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-07-03 22:05

Men vi glæder os til at lørdagogsøndagsjægermeistermorgenmedicinen bliver lidt billigere. Vores drikke vaner bliver ikke ændret, sprut-skabet er godt fyldt op i forvejen, fra diverse rejser. Min kone holder mig i stram smøgsnor, så røgen bliver heller ikke større.
Eyvind.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 09-07-03 22:10

Jeg er ca. over grænsen hver månede.. og jeg tror ikke at jeg kommer til at ændre min indkøbsvaner...da jeg nok stadigvæk vil indføre det sædvanlige ( par flasker af det stærke og 1-200 cigaretter )

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-07-03 22:45

Jeg kører Toyota Hi-Ace og henter øl og vin når lageret er tomt. men det er da klart at de 14 flasker og smøgerne også kommer i lastrummet. Jeg bor i Vendsyssel og kører ikke tom tilbage
Smøgerne går til familien, resten ordner jeg selv hik-hik

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-07-03 00:40

Har lige tjekket på en ny pakke smøger: 29,50 fra 1. Oktober.. men der er jeg jo holdt op med at ryge

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-03 01:39

Men måske bliver det muligt at købe Underberg andet end i de der fjollede små flasker ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 10-07-03 14:02

Hm.. de folk der ikke mener det kan betale sig... (fx. os fra bornholm) vil nok stadig mene at det i den sidste ende bliver for dyrt. og de folk der jævnligt benytter sig af at grænsen ligger tæt på, vil sandsynligvis ikke sætte forbruget op, bare fordi det er lovligt. Man har jo kørt fx. engang om måneden og dermed fået dækket sine behov. Forskellen kunne være at man nu kunne nøjes med at køre hver anden måned og stadig få dækket sine behov, fordi man måtte tage det mere med..
Håber i alle har lige så godt vejr som dr r her på bornholm...
sommerkram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-07-03 14:18

ihvertfald er vejret forrygende her i det nordjyske...er lige inde for at køle af et øjeblik!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-07-03 20:44

Hej Christina

Vi havde alletiders sommerferie i Løkken. Vi havde kun en regnvejrsdag, om mandagen, men da tog vi til Skagen og gik på Museum. Det var der mange andre der også gjorde. Ellers var vejret meget, meget fint. Solen skinnede hver dag, fra en næsten skyfri himmel, så jeg er blevet rigtig dejlig solbrændt over det hele. Vi var ude at bade hver dag, selvom vandet var sk...koldt (17 gr.), men vi synes ikke vi kunne være ved Vesterhavet, uden at bade.
Lejligheden, vi havde lejet, var SUPER-DEJLIG. 90 kvm. i 2 etager, med egen kæmpestor vinkel-tagterasse med udsigt over Vesterhavet, som kun var 75 m væk.
Vi oplevede nogle af de skønneste solnedgange man kan tænke sig. Det er ikke sidste gang vi holder ferie i Løkken.
Hvis du vil se et par af mine feriebilleder, kan du gå på min hjemmeside:

http://www.franksp.k-nettet.dk/main/frontpage.asp?wid=3256

Hvis nogen går ind på min hjemmeside, må man gerne skrive i min gæstebog. Jeg synes, det er enormt hyggeligt at få en lille hilsen der.

De venligste sommerhilsener
Frank

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-07-03 21:01

Har været inde og kigge og hilse.. det ser dejligt ud.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-07-03 21:20

Ja, Christina det vil jeg prøve. Det kunne da være hyggeligt. Denne kommentar, henviser til dit svar i min gæstebog

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-07-03 21:42

Det er umuligt for mig at vælge hvem jeg skal gi' disse point, men jeg vil gerne lukke spørgsmålet, så jeg vælger, at den første - der kommer med en lille "sommerhilsen" - af dem der allerede har skrevet for dem.

Med venlig sommerhilsen
Frank

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 50 point
Dato : 20-07-03 09:15

Jeg skal op til min hest og ride en dejlig tur i det gode vejr... den drikker ikke sprut....

God sommer

Kh

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 20-07-03 21:51

Tak for svaret skingur.
Også god sommer til dig. Om en uge har jeg 14 dages ferie igen. Den første uge skal vi ha' mine børnebørn på ferie. Det glæder vi os meget til.

Mvh
Frank