/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra Fat32 til NTFS (XP)
Fra : martingreen
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 26-12-01 11:10

Hejza.

Jeg har windows XP. Jeg vil gerne konvertere mit c drev
fra Fat32 til NTFS. Hvordan gør man det..?
Jeg vil gerne har klare instruktioner som er lette at følge.
PÅ forhånd tak.

>>> Martin Green <<< ----------:Glædeligjul:--------------- *<:)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-01 12:10

"martingreen" <martingreen.news@kandu.dk> skrev:
> Hejza.
> Jeg har windows XP. Jeg vil gerne konvertere mit c drev
> fra Fat32 til NTFS. Hvordan gør man det..?
> Jeg vil gerne har klare instruktioner som er lette at følge.
> PÅ forhånd tak.
>
> >>> Martin Green <<< ----------:Glædeligjul:-------*<:)

1. Kontrolpanel
2. Computeradministration
3. Vælg Diskhåndtering
3. Tryk på Hjælp
4. Søg på 'Administrere diske og diskenheder på kommandolinjen'
5. Klik på 'Konvertering'
6. Læs vejledningen.
eller
brug Partition Magic 7.0, som kan gøre det automatisk.

--
Mvh.
Aagaard

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 26-12-01 12:36

Jeg har læst den vejledning og den forstår jeg ikke rigtigt.
Det partition Magic (7.0), programmet fortæller mig at det ikke virker under XP

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 26-12-01 13:59

Hej

Under WinXP installationen spørger den dig om du vil konvaterer til NTFS.

Så hvis du laver en geninstallation af XP skal du bare sige ja når det spørger dig.

Lige meget hvad skal din harddisk formateres når den skal konverteres til NTFS.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 26-12-01 14:39

Men...................ingen regel uden undtagelse !!!!!!!!!!!!!

Prøv at højreklikke på de drev der skal konverteres og vælg NTFS, det virker først nå du genstarter, så konveteres der inden du kommer ind i Windows.

MH
Vestergade

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 100 point
Dato : 26-12-01 14:43

Kopieret fra WinXP hjælp

---------------------------------------------------------
Sådan formateres en grundlæggende diskenhed
Åbn Computeradministration (lokal).
Højreklik på den partition, det logiske drev eller den grundlæggende diskenhed, du vil formatere (eller omformatere), og klik derefter på Formater.
Vælg de ønskede indstillinger, og klik derefter på OK.
Bemærk!

Hvis du vil åbne Computeradministration, skal du klikke på Start og derefter klikke på Kontrolpanel. Dobbeltklik på Administration, og dobbeltklik derefter på Computeradministration.
Klik på Diskhåndtering i konsoltræet.
Hvor?

Computeradministration (lokal)
Lager
Diskhåndtering

Du skal være logget på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer for at benytte denne fremgangsmåde. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan indstillingerne for netværkspolitik også forhindre dig i at udføre trinene i denne fremgangsmåde.
Du kan ikke formatere en systempartition eller en startpartition.
Komprimering understøttes kun på NTFS-diskenheder.
Ekspresformatering fjerner filerne fra disken, men scanner ikke disken for beskadigede sektorer. Anvend kun denne indstilling, hvis den pågældende disk allerede har været formateret tidligere, og du er sikker på, at den ikke er beskadiget.
Det er nemt at konvertere partitioner til NTFS. Installationsprogrammet gør konverteringen nem, uanset om dine partitioner anvender FAT, FAT32 eller en ældre version af NTFS. Denne form for konvertering bevarer filerne intakte (i modsætning til formatering af en partition). Hvis du ikke har brug for at bevare dine filer, og du har en FAT- eller FAT32-partition, anbefales det, at du formaterer partitionen med NTFS i stedet for at konvertere fra FAT eller FAT32. Formatering af en partition sletter alle data i partitionen og gør det muligt at starte med et tomt drev.
Uanset om en partition formateres med NTFS eller konverteres med kommandoen convert, er NTFS et bedre valg af filsystem. Klik på Start, klik på Kør, skriv cmd, og tryk derefter på ENTER for at få flere oplysninger om Convert.exe, når installationsprogrammet er afsluttet. Skriv help convert i kommandovinduet, og tryk derefter på ENTER.

MH
Vestergade

Godkendelse af svar
Fra : martingreen

Dato : 26-12-01 14:50

Tak for svaret. Nu har jeg godt nok fundet ud af det selv, men tak for hjælpen alligevel.
Jeg skrev bare: "convert c: /fs:ntfs /v" i kommandoen kør. Men det er vist også det du er inde på.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-01 23:17

> ......eller brug Partition Magic 7.0, som kan gøre det automatisk.

Ligesom XP.
--

Mv. Flemming Nielsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-01 23:29

"martingreen" <martingreen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:RehW7.5162$Zm5.451776@news000.worldonline.dk...
> Jeg har windows XP. Jeg vil gerne konvertere mit c drev
> fra Fat32 til NTFS. Hvordan gør man det..?
> Jeg vil gerne har klare instruktioner som er lette at følge.

Gå ud i en kommandoprompt og skriv for f.eks. E: drevet:
convert e: /fs:ntfs <enter>
Følg derefter instruktionerne.
mvh
Hans