/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Udskrivning i word 2000
Fra : Usagi
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 09-07-03 19:47

Hej
Er der nogle som ved om man kan udskriver en markeret tekst længer ned på en udskrivende side. Vi har en del journaler som vi løbende udskriver og skriver til på, det må være muligt at kun udskrive det nyeste på den sidste side i journalen, uden at skulle side og flytte den ned på en blank side eller skulle udskrive en helt ny side hver gang. Men hvordan .... jeg kan ikke finde det og jeg ved at WP kan gøre det !!

- Rasmus

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 09-07-03 19:51

Markér det du vil have udskrevet ->Gå så op i Filer ->Udskriv og ving af i "Kun det markerede" eller lignende
m v h
HC

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-07-03 19:56

win 200 med Office 2000 canon s300
marker tekst>filer>udskriv>hak i det markerede>Ok
lige afprøvet
Emesen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 09-07-03 20:08

hej emesen, du blev slået med 5 min.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-07-03 20:13

Ja ja catbody - men jeg har også testet.
;-!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-07-03 20:15

På en sløv printer der først skal i gennem en større renselsesprocess.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 10-07-03 08:16

Istedet for at bruge menuen til at udskrive, så bruger jeg genvejen

ctrl + P (kan huskes som "kontrol over Printeren").

I printermenuen klikkes på "markerede område", dvs. det samme som de tidligere svar, men bare lidt hurtigere.

Hvis man er "musehader", så kan man markere "markerede område" ved i printermenuen at bruge "tabulatortasten", derefter tastet "m" og så enter.

Jeg er musehader - hvis det var vorherres mening at jeg skulle lege med en mus, så var jeg blevet født som kat.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 10-07-03 11:17

emesen>>> jeg havde også testet (men jeg rent tilfældigvis også inde i word for at lave noget, da jeg så spørgsmålet)
)

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 10-07-03 11:23

Leo.pedersen>>> Ja, hvem der bare var kat. Jeg har selv 2 stk., og de har fået mig opdraget godt. De har opfattelsen af, at jeg ikke er deres herre, men deres TJENER. Men om ikke andet giver det en masse motion med op og ned at sofaen, åbne og lukke døre o.s.v.
HC / Catbody

(og mit gamle øgenavn Catbody, har jeg ikke fået fordi jeg har katte, men fordi jeg i mine uge dage som ungkarl, som regel lignede en hængt hankat om morgenen)

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 10-07-03 12:50

Usagi>>> hjalp noget af ovenstående??? respons bitte!!

Kommentar
Fra : Usagi

Dato : 10-07-03 13:11

NEJ, det hjalp desværre ikke !!!!
Jeg kender godt den metode til udskrivning, men jeg skal have den til at udskrive ned på siden og ikke i starten som den metode gør. eks. vi har en journal på 2 sider og 16 linjer nu skriver vi 14 linjer til. Nu er problemet at vi gerne vil udskrive på den journal vi har udskrivet på side 3 og udskrive de 14 nye linjer efter de 16 gamle. Hvis du marker de 14 nye linjer og udskriver ved at sige udskriv den markeret vil det komme onve i de 16 gamle linjer, da det de 14 nye vil blive udskrivet på starten af siden. Ellers skal vi udskrive en nye side 3 med de gamle 16 linjer og ny 14 linjer og så "smide" den gamle side 3 ny. Men så kommer vi til at smide en masse papir ud (hvilke vi ikke gør nu med WP)

Er det til at forstå ???

Rasmus

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 10-07-03 14:57

Vil det sige at i nu med WP sætter den "gamle" side 3 i printeren og beder om at den tilføjer det sidst skrevne og så kun printer det sidst tilføjne med start hvor det "gamle" slutter?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-07-03 16:24

Den var værre - go'e gamle WP der næsten kan alt.
Der skal vist tænkes lidt.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-03 19:00

Hvis min kommentar af 10-07-03 14:57 er rigtigt forstået, kan det desværre ikke lade sig gøre i Word2000.
Der er kun "papir-spilds-metoden" - sorry
m v h
HC / Catbody

Godkendelse af svar
Fra : Usagi

Dato : 11-07-03 00:36

Tak for svaret catbody.
Ja det er rigtigt forstået, jeg har haft ringet rundt til en del folk og alle siger det samme det er kun "papir-spilds-metoden"
- Rasmus