/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 2000 og IE
Fra : HansII
Vist : 409 gange
20 point
Dato : 09-07-03 19:04

Hej

Jeg har et lille problem med Internet Explorer under Windows2000 som jeg håber at i kan hjælpe mig med.
Jeg benytter mig af IE's sikkerhedszoner men dette giver mig et problemet som jeg ikke kan få løst (se Funktioner -> Indstillinger -> fanebladet Sikkerhed).

Jeg vil gerne have tilføjet *.dr.dk til Trusted sites så jeg kan se nyhederne via min computer når jeg har tid til dette.
Men hvis jeg skriver "*.dr.dk" og trykker på add får jeg følgende fej:
"You have entered an invalid wildcard sequence"

Hvad kan jeg gøre for at få *.dr.dk tilføjet?

/Hans

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-07-03 19:08

Du skal enten skrive www eller http:// foran.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-03 19:08

kopier dette ind i bjælken>
http://www.dr.dk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-03 19:11

du skal have, http://www.med

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-03 19:20

Internet indstillinger>indhold>generelt
Hvis du hakker i "administratoren kan med en adgangskode........
Så kan du surfe dig til hjemmesider og godkende dem efterhånden
Eyvind.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 09-07-03 19:21

Der er mange muligheder, du kan også lave en genvej på skrivebordet, hvor du skriver www.dr.dk
desuden. hvis skriver fra adresslinjen i IE, skriver du bare dr.dk altså ingen wildcard

Kommentar
Fra : Giversen

Dato : 09-07-03 19:28

NEJ, jeg skal ikke have www med. Det skal virke på alle subdomainer på dr.dk

Kommentar
Fra : Giversen

Dato : 09-07-03 19:30

Fx. er det nok at godkende player.dr.dk for at høre radio via nettet.

(Dette glemte jeg lige at skrive i første omgang)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-07-03 19:33

Hvis du surfer via password kan du godkende alle underliggende sider.
Emesen.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-07-03 19:33

*://*.dr.dk = gælder alle subdomainer

Kommentar
Fra : HansII

Dato : 09-07-03 20:11

Nej Nikolaus, den giver samme fejl :(

NEJ, jeg surfer ikke via password og har heller IKKE planer om at begynde med dette.
Jeg vil bare gerne have tilføjet *.dr.dk til Trusted sites.

Min Windows 2000 er på engelsk hvis dette har nogen betydning.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-07-03 20:15

hmmm.
Ét eller andet sted burde du have den valgmulighed, at slå påkrævning af "http:// " fra. Jeg kører XP og her hedder den "Kræv servergodkendelse for alle (https:) for alle websteder i denne zone". Her kan jeg afvinge kravet.

Kommentar
Fra : HansII

Dato : 09-07-03 20:19

Jep, den har jeg også slået fra. Det underlige er at jeg sagtens kan tilføje *.tv2.dk men ikke *.dr.dk. Mon dette er en BUG i IE?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-07-03 20:20

Jeg tror du misforstår - du skal jo kun surfe een gang til siden og så godkende.
Emesen.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-07-03 20:28

Nu prøvede jeg lige *.tv2.dk - det funker også for mig. Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Det må tilsyneladende være en "standard bug", da jeg kører med XP og jeg heller ikke kan

Accepteret svar
Fra : Giversen

Modtaget 30 point
Dato : 09-07-03 20:48

Jeg kan heller ikke, men hvad kan man også forvente af sådan en buggy program som IE.
Tilføj følgende:
player.dr.dk - for at høre netradio
nettv.dr.dk - for at se nyhederne

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 09-07-03 22:09

Du skal ganske simpelt nøjes med bare at skrive den korte udgave af en web addresse f.x. www.dr.dk uden nogen form for punktummer, stjerner eller andet, hverken foran eller bagefter. Derefter skal du bare klikke på Tillad eller Bloker, så skulle den gerne være der

Godkendelse af svar
Fra : HansII

Dato : 10-07-03 20:47

Tak for svaret Giversen.