/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Pille skiverne på Sym Jet (Honda Scooter~
Fra : lars1985
Vist : 3232 gange
200 point
Dato : 09-07-03 17:22

Kan man godt pille skiverne med det samme fra ny af unden scooteren tager skade? Eller skal den først være tilkørt først?

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 09-07-03 17:56

bare lad motoren stå og kører så den er kørt til....der ske intet ved at pille skiven....bare man ikke køre dumt....gas op og ned....kør lange turer.....så den kommer i god stand

Kommentar
Fra : lars1985

Dato : 09-07-03 17:59

Jeg har kørt 40 km på den skal det lige siges...

Accepteret svar
Fra : ZeroXP

Modtaget 200 point
Dato : 09-07-03 19:40

har selv haft en symjet 50, og jeg pillede skiven, kun den i vario da jeg ikke gad lege med kobling, og der skedte næsten absolut intet. Der sidder en elektronisk begrænser, som sidder ved cdiboksen (tror det er under sædet). Nu ved jeg jo ikke hvor du kommer fra, men der er ikke så mange der har sym'en på deres program, så er ham du købte den ved lidt dyr i timen, kan johnnys cykler på amager, og PP cykler i amagercenteret også lave sym jet (tror bare ikke PP cykler er med på at lave konstruktive ændringer). Grunden til jeg nævner forhandlerne, er at det nok er smartest hvis de evt. klipper ledningen, for klipper de den forkerte hæfter DE SELV for det.
En anden begrænsning er blændrøret. sav det af, luk hullet, og svejs blænrøret på igen. Mal evt udstødningen, så det ikke kan ses.

Den kan ikke gå i stykker af det at du piller skiven, da den jo er bygget til ikke at køre med begrænsninger på.

Pas på i trafiken med en tunet knallert, både på dig selv, og de andre trafikanter.

Med venlig hilsen - ZeroXP

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 09-07-03 19:42

husk at slette dit gamle spørgsmål inden der kommer nogen og skriver noget i den. SÅ sparer du da de 40 p

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-07-03 21:14

bare fjern skiven, den er lavet til at kører uden så det sker der ikke noget ved, tvært imod!

Godkendelse af svar
Fra : lars1985

Dato : 09-07-03 21:33

Tak for svaret ZeroXP.

Kommentar
Fra : ljc

Dato : 13-08-03 11:45

Det er den lysegrønne ledning der skal klippes ved den elektroniske begrænser. Jeg ved det da jeg selv har haft Sym-jet.