/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
RAM (part 2)
Fra : crha
Vist : 456 gange
20 point
Dato : 25-12-01 21:58

Hejsa

Dette er en fortsættelse af spørgsmålet 'RAM'...

Jeg har fået sat de 512 MB RAM i og for det første virker ingenting hvis jeg også sætter mine ydeligere 128 MB RAM i og for det andet synes jeg ikke jeg kan mærke forskæld på om der er 128 eller 512 MB RAM i. Er der et eller andet jeg skal sætte computeren op til?
Jeg køre med Windows 2000 og i egenskaber for 'Denne computer' har den fundet de 512 MB RAM. Er der en måde der kan overbevise mig om at RAMne virker som de skal?

Mange hilsner fra:
Casper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-12-01 23:35

1. Kik i MB manualen om det støttes.

2. Hvis du ikke har åbnet nogle særligt RAM krævende programmer vil du
ikke kunne mærke forskel.
Photoshop med et stort billede du editerer vil vise dig forskellen.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Tue, 25 Dec 2001 20:58:24 GMT, "crha" <crha.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har fået sat de 512 MB RAM i og for det første virker ingenting hvis
>jeg også sætter mine ydeligere 128 MB RAM i og for det andet synes jeg
>ikke jeg kan mærke forskæld på om der er 128 eller 512 MB RAM i. Er der
>et eller andet jeg skal sætte computeren op til?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-12-01 23:47

> Jeg køre med Windows 2000 og i egenskaber for 'Denne computer' har den
> fundet de 512 MB RAM. Er der en måde der kan overbevise mig om at RAMne
> virker som de skal?

Jeg kører også Win 2000 med 512 MB og da jeg satte de sidste 256 i kunne
jeg egentlig ikke mærke nogen forskel, men den er der. Forleden arbejdede jeg
med et billede på ca. 140 MB og det gik som en sveske, først da det skulle gemmes
tog det tid. Havde den nu skullet swarpe til HD hele tiden tror jeg det havde
kunne mærkes, så glæd dig bare over dine 512 MB og sælg evt. de 128 hvis
du ikke kan få det til at spille.
--
Med venlig hilsen
Pico
"crha" <crha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:_E5W7.5047$Zm5.414252@news000.worldonline.dk...
> Hejsa
>
> Dette er en fortsættelse af spørgsmålet 'RAM'...
>
> Jeg har fået sat de 512 MB RAM i og for det første virker ingenting hvis
> jeg også sætter mine ydeligere 128 MB RAM i og for det andet synes jeg
> ikke jeg kan mærke forskæld på om der er 128 eller 512 MB RAM i. Er der
> et eller andet jeg skal sætte computeren op til?
> Jeg køre med Windows 2000 og i egenskaber for 'Denne computer' har den
> fundet de 512 MB RAM. Er der en måde der kan overbevise mig om at RAMne
> virker som de skal?
>
> Mange hilsner fra:
> Casper
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : soccer

Modtaget 20 point
Dato : 26-12-01 09:40

Når man kører win2000 og har installeret denne med f.eks 128 mb ram, så laver den automatisk en pagefile, som er fysisk ram + 12 mb.
Hvis man derefter sætter mere ram i sin pc bliver pagefilen IKKE rettet. Så gå ind ind i kontrolpanelet og vælg System og derefter performance, vælg change og Virtual Memory. Her retter du pagefilen til mindst det anbefalede.

Hvis du i "denne computer" kan se dine 512 Mb, så er kan win2000 også benytte dem.

Grunden til at du ikke kan mærke dine Ram, er måske at du aldrig har udnyttet de 128 Mb, som du havde i forvejen.
Hvis du aldrig har åbnet så mange programmer, så de 128 mb er overskredet, så er der ingen forskæld.

Hvis trykker Ctrl-Alt-Del, så kan du vælge Task-manager og her kan du se hvor meget fri fysisk meory du har og få en ide om hvor meget du benytter.

MVH Soccer

Kommentar
Fra : crha

Dato : 26-12-01 11:46

Tak for alle jeres indlæg...
Jeg er begyndt godt at kunne mærke at der er kommet flere RAM i, det går bla. hurtigere med at åbn diverse ting.
Endnu engang tak!!!

Mvh
Casper