/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Alt-Tab oversigt over åbne vinduer i xp ~
Fra : Mikael1973
Vist : 686 gange
100 point
Dato : 25-12-01 13:49

½løjsa allesammen... Jeg har her fornyligt efter lige at have testet xp, nu geninstalleret mit system, og det kører ufortrødent. Jeg har bare lige en ting der driver mig til vanvid.

På min gamle XP instsallation, når man trykkede Alt-Tab kom der en "grafisk" oversigt over åbne vinduer frem, hvor man kunne se indholdet af vinduet, fed detalje som jeg nødigt vil leve foruden . Problemet er så at nu da jeg har lavet en ren installation af xp, kører Alt-Tab funktionen som i Win98 & ME ( Der kommer bare ikoner frem, i stedet for indholdet af vinduerne.) Hvon i H... får jeg ændret det ..???

PFH takker ...mvh The Jensen aka Mikael1973

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-12-01 16:04

Lyder som powertoys
download fra microsotf...

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 25-12-01 16:38

Ved du hvad det er jeg taler om -==Mig==- ??? 8)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-12-01 17:41

Hej Mikael1973
Jeg kender godt nok ikke windows xp
men jeg har fundet lidt om tastaturgenveje i xp her
http://www.microsoft.com/Danmark/Support/xmlkb/DA301/5/83.ASP
Visse genveje virker ikke hvis
Visse tastaturgenveje fungerer muligvis ikke, hvis Træge taster er slået til under Hjælp til handicappede.
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-12-01 19:08

Jep! Towertoys for Windows XP.... Det hedder programmet du skal have fat
i...

"Mikael1973" <Mikael1973.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Ut_V7.3572$aS.455083@news010.worldonline.dk...
> ½løjsa allesammen... Jeg har her fornyligt efter lige at have testet
> xp, nu geninstalleret mit system, og det kører ufortrødent. Jeg har bare
> lige en ting der driver mig til vanvid.
>
> På min gamle XP instsallation, når man trykkede Alt-Tab kom der en
> "grafisk" oversigt over åbne vinduer frem, hvor man kunne se indholdet
> af vinduet, fed detalje som jeg nødigt vil leve foruden . Problemet
> er så at nu da jeg har lavet en ren installation af xp, kører Alt-Tab
> funktionen som i Win98 & ME ( Der kommer bare ikoner frem, i stedet for
> indholdet af vinduerne.) Hvon i H... får jeg ændret det ..???
>
> PFH takker ...mvh The Jensen aka Mikael1973
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 25-12-01 22:41

Hmmmm..... Jeg vælger at stille imig lidt tvivlende over hvorvidt i forstår mit spørgsmål..... Har haft fat i powertoys, me der er, efter hvad jeg kan se, ikke mulighed for at indstille alt-tab funktionen til at vise udsnit af åbne vinduer(elementer)...

Hvad er det i mener jeg skal indstille det i powertoys ?

Mvh Mikael1973

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 100 point
Dato : 26-12-01 09:27

Hej
Ja, den er i Powertoys.
Gå ind på http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
Når du installerer så vælg "Custom" og den installation du skal bruge er self. "Alt+Tab Replacement.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 26-12-01 11:12

Ok Mig, Nfa og Vestergade .... I får ret 8) ..... Jeg troede ellers nok jeg havde kigget ordentligt efter .... Under alle omstændigheder virker det nu. Det holder Mange takker for det og ha en god jul

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-01 00:18

Har lige hentet powertoy og det er nu meget cool.

Jeg har dog problemer med ovenstående alt-tab funktion, da indholdet ikke
vises altid. Kun når jeg lige har haft det pågældende vindue åbnet kan
alt-tab vise indholdet eller er det kun den øverste blå menu-line med gendan
minimer og luk, som vises.

Ved i hvordan det ændres, så den altid viser indholdet.

Venligst JQK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-01 01:37

"John Quist Kristensen" <johnqk@stofanet.dk> skrev:

> Har lige hentet powertoy og det er nu meget cool.
>
> Jeg har dog problemer med ovenstående alt-tab funktion, da indholdet ikke
> vises altid. Kun når jeg lige har haft det pågældende vindue åbnet kan
> alt-tab vise indholdet eller er det kun den øverste blå menu-line med gendan
> minimer og luk, som vises.
>
> Ved i hvordan det ændres, så den altid viser indholdet.

Hos mig er det afhængig af om programmet er minimeret på proces-
linien eller ej. Hvis jeg undlader at minimere vinduerne, så vises hele
indholdet af programmet i taskmanageren, men hvis jeg derimod har
minimeret dem, så ser jeg kun selve titellinien af programmet i task-
manageren.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-01 09:51

Nåhjhh - det var velsagtens det der var problemet.

Takker og bukker!!

Venligst JQK