/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Raseri
Fra : MSS
Vist : 933 gange
25 point
Dato : 09-07-03 08:16

Hej

Er der nogen af jer, der har erfaring i, hvordan man tackler ens barns raseri-anfald. Vi har en lille dreng på 15 mdr., der pt. bliver meget gal, når det ikke lige går efter hans hovede. Det er tit små ting, der udløser det. Han græder, knytter hænderne og kører op, hvor han ikke selv kan komme ned igen, vi har prøvet at trøste ham, sætte ham ned på gulvet og lade ham sidde lidt, men lige lidt hjælper det.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 09-07-03 09:13

Hej

Det er jo meget svært at give et svar på, da børn jo er forskellige.
Men For mig, lyder det som om der mangler nogle "grænser".

Jeg tror han har haft for nemt ved at få opfyldt sine "krav", og hvis I så
lige pludselig siger nej, så kan han ikke forstå det.

I er virkelig kommet på prøve nu

Hvis ikke I ved hvad I skal stille op, så kan jeg varmt anbefale jer at spørge
Sigrid Hirse. Hun har virkelig forstand på den slags ting. Kig her
http://www.dr.dk/regioner/kanal94/programmer/udsendelser/born/born.shtml

Jeg håber I kan få ham til at "falde" ned igen.

Venlig hilsen
Mone

Accepteret svar
Fra : phoolan

Modtaget 35 point
Dato : 09-07-03 09:24

Jeg ville nok prøve at holde ham fast og lade ham rase. Forsøge at få ham til at føle, at han bliver passet på, og at det ikke gør noget, at han er vred.

Hvis han føler, at han bliver skældt ud pga. sine følelser, kan han reagere ved at blive endnu mere trodsig og rasende, fordi han har brug for at vide, at han er elsket, selvom han er vred og besværlig. Han er kun 15 måneder, og man kan ikke forvente, at han skal kunne være "fornuftig" og behersket.

Hvis det fortsætter og er meget slemt, ville jeg nok snakke med en børnepsykolog, for det kan være, at I er kommet ind i en dårlig cirkel, som det kunne være godt at få hjælp til at løse op for.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-07-03 09:42

Hej MMS

Selvom ingen bryder sig om at blive holdt fast og det ikke er spor sjovt at skulle holde sit barn fast, ville jeg gøre som phoolan anbefaler - det virker somregel Bare husk, at når raseianfaldet er overstået, så sid og put med ham i et stykke tid bagefter

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 09-07-03 11:34

Tak for svaret phoolan.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 09-07-03 12:40

Hej MMS.

Jeg synes at dit problem med: Hvordan man tackler en lille dreng på 15 mdr. der har raseri-anfald,
er blevet besvaret rigtig fint af Mone med at:
Børn jo er forskellige og det lyder som om der mangler nogle "grænser".

Om han har haft for nemt ved at få opfyldt sine "krav", og at I så
lige pludselig siger nej, så kan han ikke forstå det.

Hun anbefale jer også at spørge Sigrid Hirse. Hun har virkelig forstand på den slags ting.
Det er jeg fuldstændig enig i !

Så skriver phoolan også :

Jeg ville nok prøve at holde ham fast og lade ham rase. Forsøge at få ham til at føle, at han bliver passet på, og at det ikke gør noget, at han er vred.

Hvis han føler, at han bliver skældt ud pga. sine følelser, kan han reagere ved at blive endnu mere trodsig og rasende, fordi han har brug for at vide, at han er elsket, selvom han er vred og besværlig.
Han er kun 15 måneder,

Det synes jeg også er fint: Det at man ikke kan forvente, at han skal kunne være "fornuftig" og behersket. – Det kan også nemt overdrives, hvilket er at gøre vold på naturen, som på et senere tidspunkt, så godt som altid udvikler sig til problemer af den ene eller anden slags.

I påregner at du vil få løst dit problem på en god måde, for både din Søn og dig selv.

De bedste hilsner
Steen

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 10-07-03 07:56

Hej til Mone, Phoolan, Toopie og dkwM327

Tak for jeres gode svar, som vi forhåbentlig får glæde af.

Sommerhilsen
MSS