/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvidskybjerg
Fra : TheGunners
Vist : 400 gange
20 point
Dato : 09-07-03 01:53

Er der nogle der har prøvet at opdrætte Hvidskybjerg??? hvis der er, gider i ik lige skrive om jeres erfaringer??? Er det svært?
Hvordan skal opdrætsakvariet se ud???
Hvor mange grader skal det være??o.s.v
Er der nogle der har haft fiskene udendørs??

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-07-03 20:42

Har prøvet det 1 gang.
20 ltr akvarium med et lag glaskugler i bunden som æggene kan falde ned imellem og vandpest eller anden finbladet flydeplanter, ca. 27 grader.
Da der var gydet fjernede jeg de gamle.
Opfodrede med artemis.
Har aldrig prøvet udendørs, men det kan nok gå om sommeren.
M.v.h.

Kommentar
Fra : TheGunners

Dato : 22-07-03 15:35

HVor lang tid tager det ca. før de yngler? altså i opdrætsakvariet...

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 20 point
Dato : 22-07-03 20:27

1 døgn.
Du skal ikke sætte dem over i opdrætsakvariet før du kan se at hunnen er med rogn og hannen begynder at jagte hende.
M.v.h

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-07-03 20:35

Har du lyst er det iøvrigt samme opskrift for zebrafisk, og de er måske endda endnu nemmere.
Jeg havde et par år hvor jeg opdrættede guppier (sorte) og det afkom der ikke var godt nok til videre avl røg ud i havebassinet, men overlevede aldrig vinteren.
Skybjerg kræver dog ikke så meget varme som guppier så om sommeren kan det godt gå, men de overlever heller ikke vinteren.
God fornøjelse.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-07-03 20:38

Ps. grunden til den høje temperatur (27gr) er jo for at fremme legelysten, norm~~~ gik de ved 20-22 gr.

Godkendelse af svar
Fra : TheGunners

Dato : 23-07-03 16:52

Tak for svaret dabj.