/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændring af stien til mappen Dokumenter
Fra : PS.Korup
Vist : 368 gange
20 point
Dato : 08-07-03 20:52

Jeg har lige installeret en ny harddisk, som jeg har partitioneret, således at jeg har fået et C- og et D-drev. Jeg vil herefter gerne primært anvende C-drevet til operativsystem og programmer og D-drevet til dokumenter, billeder, musik mm. Er det muligt at ændre placeringen af mappen Dokumenter i MS Windows XP?

Mvh. Preben

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 08-07-03 21:13

Jeg har ikke hørt om at det kan gøres, det er en systemmappe. Jeg bruger d-drev på samme måde, som du vil, jeg oprettede mapper til musik,tekst, download osv. og du kan jo selv bestemme, hvor tingene skal gemmes.
Hilsen: Lengberg

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 30 point
Dato : 08-07-03 21:37

Du højreklikker på f.eks. på "dokumentmappen" på skrivebordet (eller stifinder) og vælger Egenskaber - her kan du selv vælge stien til din dokumentmappe....

Mvh

Kommentar
Fra : PS.Korup

Dato : 08-07-03 21:59

Tusind tak for svarene. Det var lige det, jeg havde brug for.

Mvh. Preben

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 08-07-03 22:26

PS.Korup.....
Hvis det løste problemet så husk lige at acceptere kanjegik's svar...... Så fremgår spørgsmålet som besvaret, og folk kommer ikke unødigt ind for at hjælpe dig

Godkendelse af svar
Fra : PS.Korup

Dato : 08-07-03 22:35

Tak for svaret kanjegik. Det var lige det jeg havde brug for.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 09-07-03 07:03

Er der ikke en er er venlig at fortælle mig hvordan den flyttes, da jeg får en melding om at det er en systemmappe, og derfor ikke kan flyttes

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-07-03 16:54

Lengberg!
Jeg går ud fra at du har et Drev.
På skrivebordet>h-klik på dokumenter>egenskaber>placering er markeret blå>skriv direkte med tasterne>D:Dokumenter>nu vil den spørge om du vil oprette denne mappe>anvend>OK>alle office dokumenter vil nu ligge og blive lagt på D:
Emesen.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 09-07-03 17:09

Emesen- jeg har sådan en mappe og jeg gemmer alt på d-drevet.
Computere er jo forskellige, fordi når jeg prøver på det du foreslår, så
får jeg den melding her:"C:\Documents and Settings\****\Dokumenter"
Og den nægter at lade sig flytte, derfor mit spørgsmål, men jeg vil ikke gøre
noget ved det, fordi jeg bruger aldrig mappen. Det var kun nysgerrighed, men tak for din respons.
Hilsen: Lengberg